Ukko Lode Posted May 2, 2007 Report Posted May 2, 2007 Korridor bakåt och sedan blixtlås vänster ...efter att Canaxa-målen fått käka en näve bly. Pappisarna får också tugga bly. Quote
Stocken Posted May 2, 2007 Report Posted May 2, 2007 (edited) Vad är det på förbandsmärket (det blåa och röda) som soldaten i mitten har på sin fältjacka, och vems förbandsmärke är det. På hans båge står det "MD S" och jag har kollat på alla länkarna på MD S hemsida men där finns ingen bild på förbandsmärket. Något Gotlandsförband kanske? Någon här som vet? Slut kom. /Stocken I strid blir folk skaddade Edited May 22, 2007 by Fk Satan Plockat bort bild i quote Quote
Fu Mellberg Posted May 2, 2007 Report Posted May 2, 2007 Vad är det på förbandsmärket (det blåa och röda) som soldaten i mitten har på sin fältjacka, och vems förbandsmärke är det. På hans båge står det "MD S" och jag har kollat på alla länkarna på MD S hemsida men där finns ingen bild på förbandsmärket. Något Gotlandsförband kanske? Någon här som vet? Slut kom. /Stocken Märket som efterfrågas är Bohusdalgruppens. Det är på utgående då gruppen skall byta till P4:s märke. Quote
Stocken Posted May 2, 2007 Report Posted May 2, 2007 Ok Tack tack Märket som efterfrågas är Bohusdalgruppens. Det är på utgående då gruppen skall byta till P4:s märke. Quote
Flak Posted May 3, 2007 Report Posted May 3, 2007 Jag måste säga att det här är en av SoldF:s allra bästa trådar! En eloge till alla ni som postat bilder! Man glömmer lätt att det på en del ställen i vårt land faktiskt finns fungerande kompanier och "proffiga" soldater som kämpar på och gör ett bra jobb! Fantastiskt fin tråd det här... Quote
daddlar Posted May 5, 2007 Report Posted May 5, 2007 (edited) Fråga till alla fotografer och berörd personal i bilderna: Är det ok om jag skickar ut de allra bästa och "coolaste" bilderna för att "tala gott" om Hemvärnet internationellt? (jag vet vad som gäller för bilder från www.mil.se och www.hemvärnet.se - "se men inte röra") Tillägg Fk Satan> Du måste enskilt ta kontakt med respektive fotograf via PM eller E-post. Edited May 10, 2007 by Fk Satan Quote
Hammar Posted May 5, 2007 Report Posted May 5, 2007 Kände mig manad att slänga upp några bilder här också. Håll till godo. http://83.233.153.24/cpg144/albums/Bilder/...ga/P9180059.JPG http://83.233.153.24/cpg144/albums/Bilder/...05/IMGP0762.JPG http://83.233.153.24/cpg144/albums/Bilder/...ik/P1010036.JPG Som bonus kommer en stilstudie i korridor/blixtlåsförfarande från ett avtryckarfingers perspektiv =) Sammanstöt Quote
regstrup Posted May 5, 2007 Report Posted May 5, 2007 Hammar från Skåne ? Det låter bekannt. Er det du til vänstre i bilden ? Kanske du var på Air Base Security i Uppsala i somras 2006 ? MVH Regstrup Danskjävel Quote
Fk Bodin Posted May 7, 2007 Report Posted May 7, 2007 SIB i Hagen P4 i söndags. Härligt att höra 58:an smattra i betonghusen! Quote
Fk Satan Posted May 17, 2007 Report Posted May 17, 2007 Okej... Läs på reglerna och särskilt §9.... inlägg av typen "Snygg bild" etc raderas... Här ska ni visa ER bästa bild av hemvärnet. Fk Satan Blågul Quote
Stocken Posted May 20, 2007 Report Posted May 20, 2007 Genomgång inför övningsmoment i SIB (ja, jag är med på bilden , tvåa från vänster...) /Stocken Quote
FkN Posted May 21, 2007 Report Posted May 21, 2007 Inget bild rent fototekniskt, men änddock en bra bild av HV! Hundkoll på Försvarsmaktshund! Mycket bra reportage tycker jag, blev faktiskt förvånad. Trist bara att hundtjänstebefälet var tvungen att klämma ur sig att hundföraren inte ska strida... kan inte ha mer fel! Annars var det bra! Quote
Hornet Posted May 21, 2007 Report Posted May 21, 2007 Lite olika bilder jag tagit som jag tyker är bra bilder och inte skulle skämmas för att vissa upp. Först utt Hunden (Kul bild inte direct korekt) Skarpskjutning Högvakt Blandat Quote
Fk Satan Posted May 22, 2007 Report Posted May 22, 2007 På förekommen anledning har reglerna för denna tråd uppdaterats! Reglerna finns att läsa i första inlägget i denna tråd http://forum.soldf.com/index.php?showtopic=26171&st=0 kortfattat: Posta inga där bildstorleken överstiger 150KByte. (Dvs samma regler som i Foto-tråden som finns i markan) Fk Satan Blågul Quote
ollevarm Posted May 26, 2007 Report Posted May 26, 2007 (edited) Stridspatrull! 0.5 sekunder innan det börjar smälla Edited May 26, 2007 by ollevarm Quote
Skuggan Posted May 26, 2007 Report Posted May 26, 2007 (edited) En Hemvärnssoldat från Kinne Insatspluton testar ett nytt vapen i jakten på seger i den nordiska försvarsträffen som äger rum under kristihimmelfärdshelgen varje år mellan hemvärnet i Lidköping (Sverige), Skanderborg (Danmark), Fagernäs (Norge) och Officersklubben i Kouvola (Finland) Edited May 26, 2007 by Skuggan Quote
Jansson Högberg Posted May 29, 2007 Report Posted May 29, 2007 Nu gör jag en avstickare och postar en bild på FU/HvUngdomar. Min motivering till denna bild, (där jag är mycket medveten om att man inte uppträder speciellt 'militäriskt'), är att den visar samhörighet och gruppkänsla. Det jag anser som viktigast när det gäller ungdomsverksamheten. Quote
FkN Posted June 3, 2007 Report Posted June 3, 2007 Stridsvagnskompaniet understöddes av en insatspluton ur Norrbottensgruppen. Ser jävligt schysst ut, bra jobbat! Quote
Recommended Posts