Jump to content

Ny hjulbärgare?

Recommended Posts

Det är en ny fanns förut bara en BGTGB 20T på Scania 124 chassie och den är i Kosovo resten av bärgarna som finns i Sverige är byggda på antingen Scania P 113 eller Volvo F 10 lite osäker på volvo bärgaren men detta är en bärgare på en Scania P 124 420 hk med min och splitterskydd kommer ej ihåg benämningen på fordonet men klassas som BGTGB 20T.

Den skulle enligt rykte när jag var nere på La 03 komma ner under 04:an och Volvon skulle hem till Sverige

Nya hjulbärgaren kom ned under sista månaden på LA04.

Vanlig P124/splitterskydd med ett i stort sätt samma bgagg som tidigare, dock gillade inte bggrp scanian, utan fortsatte att använda volvon fram till rot.

Värt att notera att det var inbrott i bilen innan vi fick av den från båten i Monrovia.

Stereon snodd och skåp uppbrutna på agget.

FMV var väldigt stolta över den kromade lådan på ena bakskärmen, den var med på alla bilder som mailades ned innan lev.

• 1 year later...

Jag hoppas att FMV eller några kompetenta människor fixade den innan de for på den där bärgningen.

Vi bärgare på LA04 noterade bla att hydraulsystemet var lika kasst som det var när vi granskade den uppe i Boden under vår utb.

Den klarade inte ens av att kunna lyfta en tom container!

Sen fick vi med ett lyftok för att kunna lyfta vanliga Scanior i fronten, synd bara att vi hade pansarscanior där nere.

De skickade tom med isskrapor!!

1. Otroligt nog finns det ingen snö i västafrika.

2. Man får inte använda isskrapor på pansarscanians framruta.

Sen var det mycket mer också, som övermålade nivårör och andra tveksamma lösningar.

Bla stog den på en båt i Rotterdam i en hel månad av okänd anledning.

• 1 month later...
Den gamla volvobärgaren i Liberia fick snabbrepareras med mitt Scaniaspett under hemfärd från en patrull till River Cess. Allt till skratt och glada tillrop från oss som åkte Scania.

Vad pajade då då?

Låg du på packgrpen?

Den gamla volvobärgaren i Liberia fick snabbrepareras med mitt Scaniaspett under hemfärd från en patrull till River Cess. Allt till skratt och glada tillrop från oss som åkte Scania.

Vad pajade då då?

Låg du på packgrpen?

CSE, LA02. Det var växelmekanismen på lådan som behövde en kyss av mitt scaniaspett. Enkelt fixat men hela kompaniet fick stanna 5 minuter, det var kul.