Bushi LG Posted July 23, 2006 Report Posted July 23, 2006 Eeehh, för mig som är lite sådär småk-t på GRK... Vad hände med BILDERNA som skulle vara i den här tråden... Ingen som har fler från Amf? Kan man fylla på med sina egna GRK bilder från Inf??? Quote
PBGRK 0506 Posted July 28, 2006 Author Report Posted July 28, 2006 haha självklart ser fram emot att se hur ni har det ... Jag ligger inne fortf. så har inte vart hemma å laggt upp flera men det kommer några från vår grk ubk som vi har nästa vecka, samt lite smått å gott från Älvdalen som är om två veckor! Quote
amfvrak Posted July 28, 2006 Report Posted July 28, 2006 ... När du säger att "...bat utgick av samma skäl" vad menar du med "bat"? Jag satt också och funderade på det ett tag. "Båt" är min gissning. Har letat och försökt hitta statistik för antagna och avhopp, men inte hittat något än. Hehe jo det låter ju inte så dumt Det va nog sunt att "dumpa" båt samt tross personal till AMF istället för att utbilda kockar till kommandosoldater som det tydligen mer eller mindre gjordes Snacka om att ha förtjänat gaffeln i dubbel bemärkelse Quote
Jante Posted August 3, 2006 Report Posted August 3, 2006 Runt mitten på 90 talet så jobbade två dampbarn till löjtnanter på a-dyk (har glömt bort namnen) en dag så satt de i befälsrummet och hade tråkigt då IQ1 (dvs. den svinigaste av lötjnanterna) helt plötsligt reste sig och sade "nej nu jävlar ska jag focka någon" han gick och stängde dörren efter sig. Iq1 beordrade a-dyk troppen på 1 led linje och började inspektera, han hittade inga fel men fortsatte och letade fel, han genomsökte logementen, gick med handflatan bakom elementen... ingenting! Så iq1 beordrade alla att öppna sina skåp, de inspekterades med kraft utan att några egentliga fel fanns. Men till slut hittade han det han sökte, nämligen en tandkrämstub som hade blivit tryckt från mitten. Iq1 tog tandkrämstuben och sökte omedelbart efter den skyldige, vilken anmälde sig själv. Den skyldige blev utskälld på noter tills han började gråta, då frågade iq1 om beväringen i fråga verkligen ville stanna kvar. Vilket givetvis attackdykaren ville. Iq1 var nöjd och gick till befälsrummet och berättade vad som hade hänt. Plutonschefen var ju dock inte helt nöjd då beväringen i fråga var en väldigt snärtig soldat som a-dyk ville ha kvar så han kallade in tandkrämsmarodören till befälsrummet... Väl där inne så fortsatte utskällningen som avslutades "och så gör du aldrig om det där, återgå" Det var helt enkelt annorlunda förr :P edit1. tror namnet på iq1 var Lidman. Ska kolla upp de här... En kompis lag inne pa KJ ett par ar innan mig (han ar med i Sjolunds Gossar, sa mitt-80tal) och han drog samma tub-klamd-pa-mitten historia for mig innan min extra-monstring. Sa antagligen en "story". Quote
AMFGRK Posted September 19, 2006 Report Posted September 19, 2006 Fänrik Åhman numer Löjtnant... Det dinns flera bilder på denna länk http://gallery.brommalan.net/v/thomas/GRK-P_-AMF1-SORTERAT/ Ja, GRK 04/05 har fortfarande rekordet... Och det var inte 238kg utan 232 kg! Jag har allt på film! Rekordet gjordes under vården efter vår slutövning i GBG. Totalt gick han 500m 250 i uppförsbacke och 250 nedför! Krp. Avsan har alltid varit köttig Quote
ExMarine Posted September 20, 2006 Report Posted September 20, 2006 Ja, GRK 04/05 har fortfarande rekordet... Och det var inte 238kg utan 232 kg! Jag har allt på film!Rekordet gjordes under vården efter vår slutövning i GBG. Totalt gick han 500m 250 i uppförsbacke och 250 nedför! Krp. Avsan har alltid varit köttig Fifan vilket monster till människa, ja tyckte berghausen säcken var tillräcklig Quote
Rokare Posted September 20, 2006 Report Posted September 20, 2006 Runt mitten på 90 talet så jobbade två dampbarn till löjtnanter på a-dyk ... Det var helt enkelt annorlunda förr :P En kompis lag inne pa KJ ett par ar innan mig (han ar med i Sjolunds Gossar, sa mitt-80tal) och han drog samma tub-klamd-pa-mitten historia for mig innan min extra-monstring. Sa antagligen en "story". Ytterligare bevis för "story/myt" kan vara att det vid den tiden inte var några "Damp löjtnanter" på A-Dyk.. GMY Quote
AMFGRK Posted September 20, 2006 Report Posted September 20, 2006 Ja, GRK 04/05 har fortfarande rekordet... Och det var inte 238kg utan 232 kg! Jag har allt på film! Rekordet gjordes under vården efter vår slutövning i GBG. Totalt gick han 500m 250 i uppförsbacke och 250 nedför! Krp. Avsan har alltid varit köttig Fifan vilket monster till människa, ja tyckte berghausen säcken var tillräcklig Berghausen är ju rena smekningen jämfört med en GRK börda. Det finns många bra liknelser. "Snabbmarsch är ett slag i magen, men stidshinderbanan är rena rama våldtäkten!" /311 Andersson GRK 04-05 Quote
Amfibieslusken Posted September 20, 2006 Report Posted September 20, 2006 Vill ni känna en smekning mot ryggen så sätt er då i de gasdämpade KAB-stolarna i stridsbåtens förarhytt. Guuud vad skönt. Quote
amfvrak Posted September 20, 2006 Report Posted September 20, 2006 Vill ni känna en smekning mot ryggen så sätt er då i de gasdämpade KAB-stolarna i stridsbåtens förarhytt. Guuud vad skönt. Haha. Hade dödat för dom under min utb. Det närmaste stol man kom det va när man satt på trossen och ville släppa hjärnhaveriet lös under "kort rast". Quote
Schalldämpfer Posted November 8, 2006 Report Posted November 8, 2006 Eftersom tråden skulle handla om bilder så måste jag säga att bilderna på Loke som finns under http://gallery.brommalan.net/v/thomas/GRK-P_-AMF1-SORTERAT/ var bland de bättre och stilrenare man ser på nätet. Bara att plocka bort den infantila devisen så är de ju användbara Citerar även från en annan tråd där grk:s organisatoriska tillhörighet blev ett sidospår. Själv hade jag helt missat den där symboliken, men kan såhär i efterhand konstatera att grk alltid blvit lite påhängda på det komp som för tillfället kan ta dom. Så var det i alla fall på den tiden de tillhörde stabskomp och även nyss när de tillhörde kjkomp. Hoppas det är bättre nu Det är vell där Loke-symboliken kommer in, kan man säga. Om jag inte är helt fel underrättad så var Loke halv-gud och bodde i asgård. Han va vell inte direkt "älskad" av alla gudarna och blev tillsist utkastad. MYCKET symbolik med hur tillvaron kan vara på KJ-komp Hoppas ni fattar Quote
Rokare Posted November 9, 2006 Report Posted November 9, 2006 Då tar vi och citerar någon annan, nämligen Sgt T, angånde loke också då.. Dessutom den bild ni anser vara "GRK´s treudd-bild med Loke" gjordes av min gode vän M.O på Korsö i kullen som låg inne på KustJS 1986-87 och har alltså inte varit med sedan starten av Kustjägarskolan, att den fortfarande figurerar i Amf-Grk sammanhang är bara patetiskt, det var en symbol för deras pluton det året, inget annat. Inlägget GMY Quote
PBGRK 0506 Posted January 5, 2007 Author Report Posted January 5, 2007 Nu kommer lite mer, ja har muckat och kommer inte ta några mer... har dock en del vänner som ska till GRK i IASen så de får väl ta sitt ansvar sen!!!! här kommer det: 2a pjäs hamnade i träsket :p nattgrupperingar´ GRK på korsö under kompanianfall En förbannad å mitt i Älvdalen alla PBGRK ska kunna s-plats tjänst... (dessa 2 herrar blev inte s-platschefer :p) En tom blick säger mer än 1000 ord :p (Vi var helt enkelt tvugna att stanna till och böja lite på ryggen) S-platschefen (vä) och jag(hö) hemkommna från övning amfibie... Ganska skönt att slippa värmen, hetsen, köttet och bara komma hem å självdö... Jag gick ner 7kg på 4 dar Kommer komma lite mer men nu har ja lovat polarna att ta ett gym Quote
PBGRK 0506 Posted January 5, 2007 Author Report Posted January 5, 2007 Förra tråden levererade sådär halvbra... ska hålla samma storlek över tiden från och med nu! Delar ur skyttekompaniet på marsch. Den här bilden är kul ur ett historiskt perspektiv då det faktiskt är delar ur robot som agerar AM-grupp här... GÖS! De va rätt trångt i båten över tiden, lite trist när man fick "5 MINUTER KVAR KLARA FÖR LANDSTIGNING" När man sedan landstigit så gäller det att hitta en plats där man kan skjuta granater ifrån... Inte helt lätt då terrängen ser ut såhär! (Korsö) 88an... Vårt hem under övningsserien Quote
Eribe Posted March 17, 2007 Report Posted March 17, 2007 Väldigt fina bilder, men tänk vad naturen blir annorlunda med pjäsbördor på ryggen... Ångrar lite att man inte fotade mer "action", blir ju mest poseringsbilder när man vilar sig Quote
PBGRK 0506 Posted March 17, 2007 Author Report Posted March 17, 2007 haha man tittar ju bara ned på sina fötter å ser så att man inte kliver i ngt som gör att man kan skada sig =) ja hade tur som hade en galen orienterare som aldrig blev trött och kunde ta bilder när de tog emot =) vilket år gjorde du?? Quote
Recommended Posts