Jump to content

Recommended Posts

Posted
Nu går det att söka gott folk!

Vilka har skickat in en ansökan?

själv sitter jag och pillar på mitt CV

Jag tror att du kan vänta till måndag då det verkar smugit sig in ett misstag i annonsen. I princip hela FM är stängt idag 23/6 pga midsommar.

/Krook

• Replies 180
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Posted (edited)
som jag fattade så är det denna tjänst som är CC-tjänsten.

Dokumentatör 214-085

den kom upp den 23:e på mil.se

kan inte vara det? Publicerad 2006-06-22 och om man läser:

Typ av tjänst/jobb

Tjänsten är tidsbegränsad längst t.o.m. 2007-12-31.

+ att d¨å de tidigare skrivit att det heter combat camera och inte finns någon svensk översättnig så skulle det väl vara lämpligast att lägga upp tjänsten som combat camera?

jag väntar vidare? tror sannolikheten att den publiceras för sent är mkt större än för tidigt

Edited by robota
Posted

Dokumentatör 214-085

Typ av tjänst/jobb

+ att d¨å de tidigare skrivit att det heter combat camera och inte finns någon svensk översättnig så skulle det väl vara lämpligast att lägga upp tjänsten som combat camera?

jag väntar vidare? tror sannolikheten att den publiceras för sent är mkt större än för tidigt

Men tjänsten publicerades precis innan tolvslaget, tittade nämligen vid 22 tiden den 22:a och då fanns den inte där. funderar ändå på att ringa i veckan.

Posted
Men tjänsten publicerades precis innan tolvslaget, tittade nämligen vid 22 tiden den 22:a och då fanns den inte där. funderar ändå på att ringa i veckan.

ring å red ut för oss alla :D

Posted
visst kan jag ringa, men vad vill ni ANDRA ha reda på? jag kan passa på att ta reda på det med eftersom jag ändå ska ringa.

allt jag vill veta är egentligen vad det är man ska söka till:P

kanske ett datum då man kan gå och lägga sig om man inte fått svar innan dess, så man slipper leva i ovisshet allt för länge

..resten kommer man att få rea på tids nog :D

Posted

Dokumentatör 214-085

Typ av tjänst/jobb

Huvudsakliga arbetsuppgifter

- Stödja IS UNDSÄK:s förvaltningsorganisation vad avser beskrivning av IS UNDSÄK i olika detaljeringsnivåer, för olika målgrupper och syften.

- Utveckla och sammanhålla dokumentationen om och för IS UNDSÄK.

Utbildning och kompetens

3 år Gymnasieutbildning

- God stilistisk och språklig förmåga

- Erfarenhet av teknisk IT-dokumentation

- Erfarenhet av teknisk IT-dokumentation inom FM/FMV är meriterande

- Kännedom om Försvaret är meriterande, liksom om informationssäkerhet.

Var nånstans läser du in att detta skulle vara Combat Camera?

Kolla längst ner i artikeln på mil.se så ser du att datumet för publicering nu är överstruket:

Om Combat Camera på mil.se

Posted (edited)

Ja, jag hade fel, här är jag! börja kasta tomater på mig... =)

jo, stirrade mig blind på titeln för tjänsten och när den dök upp på "lediga jobb",

semestern börjar imorgon så jag tänkte passa på att ringa om CC-tjänsten

Edited by BertilCesar
Posted

Tjänsterna ligger uppe nu såg jag.

Men det sket sig rätt fort för min egen del :clap:

Din bakgrund är yrkes- eller reservofficer eller värnpliktigt befäl med lägst sergeants grad.

Blir till att vänta tills tjänsterna för vanliga gruppmedlemmar rekryteras någon gång i framtiden.

• Forumsledning
Posted

Efter samtal med högre ort dök det upp en sak som jag måste förtydliga för att det inte ska uppstå missförstånd,

- mina svar här är som Privatperson och inte på något sett några officiella svar på hur det ska/kommer bli, alltså jag representerar inte FM här utan bara svara på hur det eventuellt kommer se ut och vad jag fått reda på från olika instanser.

Rätt ska vara rätt.

• 2 weeks later...
Posted

Inget nytt om denna tjänst?

Såg i den senaste ansökningsinfon, att det inte längre står någont om 10 år sedan man gjort sin grundutbildning.

Jag är ny på forumet. Har ingen erfarenhet av utlandstjänst, bara min värnplikt bakom mig; KB Bat.Span. Men är en jävel på kamera å videokamera.

• Forumsledning
Posted

Tålamod, det kommer ske saker, men det måste hinne komma igång först. Sommar o semester nu... även för FM

Posted

Na, det känns lite som de hade bråttom med att få ut annonsen.

Först sägs ett datum på 23 juni, som ändras. Sedan var det dead line sista juli, nu ändrat till 14 augusti.

Kan tyckas märkligt att söka efter folk under denna period, då man i bästa fall har råd att ta semester?

Men men, jag kommer ju från den civila delen av världen och vet inte hur ni jobbar. Själv söm frilansande fotograf/filmare, kan jag få jobb timmarna innan uppdraget ska genomföras, så jag är van...

• 2 weeks later...
  • Forumsledning
Posted

Tvärtom, bara mer intresserad nu. :uzi

Är under informationsutbildning just nu och 2+1 vecka till framöver, sen kommer det börja rekryteras gruppchefer.

Kommer bli kalas detta.

Posted

Jag rycker in på Livgardet som säk/mp i januari 2007. Säg att jag får 10-7-7 i betyg vilket krävs för att få fortsätta och gör den tredje terminen. Hur stora är mina chanser då att få titulera mig som frontfotograf?

Posted
Ursäkta dum fråga... Men vad menas med skyttesoldat utb? Bevakning är då på tok för 'dåligt'?

Skyttesoldat är inf eller mek/inf och dess motsvarigheter. Bevakning är ett gränsfall, bedömer jag det som.

Oftast är tjänstekoden GA för både skytte och bevakning och många bevakningssoldater får bra utbildning i "skyttetjänst" men inte alla, därför bedömer jag det som ett gränsfall.

/K

• Forumsledning
Posted
Jag rycker in på Livgardet som säk/mp i januari 2007. Säg att jag får 10-7-7 i betyg vilket krävs för att få fortsätta och gör den tredje terminen. Hur stora är mina chanser då att få titulera mig som frontfotograf?

heh ja du.. hur långt är ett snöre ?

Hur ska jag eller någon annan kunna sia om framtiden och organisationen och antalet sökande etc etc..