Krook Posted June 23, 2006 Report Posted June 23, 2006 Nu går det att söka gott folk!Vilka har skickat in en ansökan? själv sitter jag och pillar på mitt CV Jag tror att du kan vänta till måndag då det verkar smugit sig in ett misstag i annonsen. I princip hela FM är stängt idag 23/6 pga midsommar. /Krook Quote
Gus Posted June 23, 2006 Report Posted June 23, 2006 läsvärt...ej från en combat camera, men från någon som förstod vad en bild kunde göra: http://www2.amnesty.se/ap.nsf/webbreportag...99?opendocument denna snubbe gjorde en del för världsfreden han med, och ironiskt nog är han en före detta årets bild vinnare... (jag skrev lite om detta tidigare i denna tråd) lycka till ni som söker! Quote
Jobe_ Posted June 23, 2006 Report Posted June 23, 2006 http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=1...ousRenderType=6 Quote
BertilCesar Posted June 25, 2006 Report Posted June 25, 2006 http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=1...ousRenderType=6 vad ska man säga? mycket sorgligt är det. :( Quote
robota Posted June 25, 2006 Report Posted June 25, 2006 http://www.mil.se/index.php?lang=S&c=news&id=32953 Tjänsterna kommer att utannonseras på www.mil.se/ledigajobb från den 23 juni. Rekryteringsperioden pågår fram till den 1 augusti. Är det bara jag som är dum i huvudet och inte hittar någon tjänst upplagd den 23e juni eller senare... kanske måste vänta tills imorrn (26e) då det är arbetsdag igen? Quote
Addwiley Posted June 26, 2006 Report Posted June 26, 2006 Det är mil.se vi pratar om och då är inte utlovade datum det heligaste... Quote
BertilCesar Posted June 26, 2006 Report Posted June 26, 2006 som jag fattade så är det denna tjänst som är CC-tjänsten. Dokumentatör 214-085 den kom upp den 23:e på mil.se Quote
robota Posted June 26, 2006 Report Posted June 26, 2006 (edited) som jag fattade så är det denna tjänst som är CC-tjänsten.Dokumentatör 214-085 den kom upp den 23:e på mil.se kan inte vara det? Publicerad 2006-06-22 och om man läser: Typ av tjänst/jobb Tjänsten är tidsbegränsad längst t.o.m. 2007-12-31. + att d¨å de tidigare skrivit att det heter combat camera och inte finns någon svensk översättnig så skulle det väl vara lämpligast att lägga upp tjänsten som combat camera? jag väntar vidare? tror sannolikheten att den publiceras för sent är mkt större än för tidigt Edited June 26, 2006 by robota Quote
BertilCesar Posted June 26, 2006 Report Posted June 26, 2006 som jag fattade så är det denna tjänst som är CC-tjänsten. Dokumentatör 214-085 den kom upp den 23:e på mil.se kan inte vara det? Publicerad 2006-06-22 och om man läser: Typ av tjänst/jobb Tjänsten är tidsbegränsad längst t.o.m. 2007-12-31. + att d¨å de tidigare skrivit att det heter combat camera och inte finns någon svensk översättnig så skulle det väl vara lämpligast att lägga upp tjänsten som combat camera? jag väntar vidare? tror sannolikheten att den publiceras för sent är mkt större än för tidigt Men tjänsten publicerades precis innan tolvslaget, tittade nämligen vid 22 tiden den 22:a och då fanns den inte där. funderar ändå på att ringa i veckan. Quote
robota Posted June 26, 2006 Report Posted June 26, 2006 Men tjänsten publicerades precis innan tolvslaget, tittade nämligen vid 22 tiden den 22:a och då fanns den inte där. funderar ändå på att ringa i veckan. ring å red ut för oss alla Quote
BertilCesar Posted June 26, 2006 Report Posted June 26, 2006 visst kan jag ringa, men vad vill ni ANDRA ha reda på? jag kan passa på att ta reda på det med eftersom jag ändå ska ringa. Quote
robota Posted June 26, 2006 Report Posted June 26, 2006 visst kan jag ringa, men vad vill ni ANDRA ha reda på? jag kan passa på att ta reda på det med eftersom jag ändå ska ringa. allt jag vill veta är egentligen vad det är man ska söka till:P kanske ett datum då man kan gå och lägga sig om man inte fått svar innan dess, så man slipper leva i ovisshet allt för länge ..resten kommer man att få rea på tids nog Quote
Knekt Posted June 27, 2006 Report Posted June 27, 2006 som jag fattade så är det denna tjänst som är CC-tjänsten. Dokumentatör 214-085 den kom upp den 23:e på mil.se kan inte vara det? Publicerad 2006-06-22 och om man läser: Typ av tjänst/jobb Tjänsten är tidsbegränsad längst t.o.m. 2007-12-31. + att d¨å de tidigare skrivit att det heter combat camera och inte finns någon svensk översättnig så skulle det väl vara lämpligast att lägga upp tjänsten som combat camera? jag väntar vidare? tror sannolikheten att den publiceras för sent är mkt större än för tidigt Men tjänsten publicerades precis innan tolvslaget, tittade nämligen vid 22 tiden den 22:a och då fanns den inte där. funderar ändå på att ringa i veckan. Huvudsakliga arbetsuppgifter- Stödja IS UNDSÄK:s förvaltningsorganisation vad avser beskrivning av IS UNDSÄK i olika detaljeringsnivåer, för olika målgrupper och syften. - Utveckla och sammanhålla dokumentationen om och för IS UNDSÄK. Utbildning och kompetens 3 år Gymnasieutbildning - God stilistisk och språklig förmåga - Erfarenhet av teknisk IT-dokumentation - Erfarenhet av teknisk IT-dokumentation inom FM/FMV är meriterande - Kännedom om Försvaret är meriterande, liksom om informationssäkerhet. Var nånstans läser du in att detta skulle vara Combat Camera? Kolla längst ner i artikeln på mil.se så ser du att datumet för publicering nu är överstruket: Om Combat Camera på mil.se Quote
BertilCesar Posted June 27, 2006 Report Posted June 27, 2006 (edited) Ja, jag hade fel, här är jag! börja kasta tomater på mig... =) jo, stirrade mig blind på titeln för tjänsten och när den dök upp på "lediga jobb", semestern börjar imorgon så jag tänkte passa på att ringa om CC-tjänsten Edited June 27, 2006 by BertilCesar Quote
BertilCesar Posted June 30, 2006 Report Posted June 30, 2006 har jobbat för mycket den här veckan, inte hunnit ringa. Någon som sitter på lite nyare information? Quote
Ribban Posted July 5, 2006 Report Posted July 5, 2006 Tjänsterna ligger uppe nu såg jag. Men det sket sig rätt fort för min egen del Din bakgrund är yrkes- eller reservofficer eller värnpliktigt befäl med lägst sergeants grad. Blir till att vänta tills tjänsterna för vanliga gruppmedlemmar rekryteras någon gång i framtiden. Quote
Forumsledning Kimster Posted July 9, 2006 Forumsledning Report Posted July 9, 2006 Efter samtal med högre ort dök det upp en sak som jag måste förtydliga för att det inte ska uppstå missförstånd, - mina svar här är som Privatperson och inte på något sett några officiella svar på hur det ska/kommer bli, alltså jag representerar inte FM här utan bara svara på hur det eventuellt kommer se ut och vad jag fått reda på från olika instanser. Rätt ska vara rätt. Quote
Under fire Posted July 20, 2006 Report Posted July 20, 2006 Inget nytt om denna tjänst? Såg i den senaste ansökningsinfon, att det inte längre står någont om 10 år sedan man gjort sin grundutbildning. Jag är ny på forumet. Har ingen erfarenhet av utlandstjänst, bara min värnplikt bakom mig; KB Bat.Span. Men är en jävel på kamera å videokamera. Quote
Forumsledning Kimster Posted July 21, 2006 Forumsledning Report Posted July 21, 2006 Tålamod, det kommer ske saker, men det måste hinne komma igång först. Sommar o semester nu... även för FM Quote
Under fire Posted July 21, 2006 Report Posted July 21, 2006 Na, det känns lite som de hade bråttom med att få ut annonsen. Först sägs ett datum på 23 juni, som ändras. Sedan var det dead line sista juli, nu ändrat till 14 augusti. Kan tyckas märkligt att söka efter folk under denna period, då man i bästa fall har råd att ta semester? Men men, jag kommer ju från den civila delen av världen och vet inte hur ni jobbar. Själv söm frilansande fotograf/filmare, kan jag få jobb timmarna innan uppdraget ska genomföras, så jag är van... Quote
Forumsledning Kimster Posted August 4, 2006 Forumsledning Report Posted August 4, 2006 Tvärtom, bara mer intresserad nu. Är under informationsutbildning just nu och 2+1 vecka till framöver, sen kommer det börja rekryteras gruppchefer. Kommer bli kalas detta. Quote
utter Posted August 5, 2006 Report Posted August 5, 2006 Jag rycker in på Livgardet som säk/mp i januari 2007. Säg att jag får 10-7-7 i betyg vilket krävs för att få fortsätta och gör den tredje terminen. Hur stora är mina chanser då att få titulera mig som frontfotograf? Quote
conform Posted August 5, 2006 Report Posted August 5, 2006 Ursäkta dum fråga... Men vad menas med skyttesoldat utb? Bevakning är då på tok för 'dåligt'? Quote
BertilCesar Posted August 5, 2006 Report Posted August 5, 2006 intresset finns kvar, dock kan jag inte ansöka till Gruppchef, får helt enkelt vänta Quote
Krook Posted August 5, 2006 Report Posted August 5, 2006 Ursäkta dum fråga... Men vad menas med skyttesoldat utb? Bevakning är då på tok för 'dåligt'? Skyttesoldat är inf eller mek/inf och dess motsvarigheter. Bevakning är ett gränsfall, bedömer jag det som. Oftast är tjänstekoden GA för både skytte och bevakning och många bevakningssoldater får bra utbildning i "skyttetjänst" men inte alla, därför bedömer jag det som ett gränsfall. /K Quote
conform Posted August 5, 2006 Report Posted August 5, 2006 Kan det isf vara värt att söka, om man anser sig uppfylla de andra kraven? Quote
FkN Posted August 5, 2006 Report Posted August 5, 2006 Man kan alltid söka, kan ju inte få mer än ett nej. Quote
Forumsledning Kimster Posted August 5, 2006 Forumsledning Report Posted August 5, 2006 Jag rycker in på Livgardet som säk/mp i januari 2007. Säg att jag får 10-7-7 i betyg vilket krävs för att få fortsätta och gör den tredje terminen. Hur stora är mina chanser då att få titulera mig som frontfotograf? heh ja du.. hur långt är ett snöre ? Hur ska jag eller någon annan kunna sia om framtiden och organisationen och antalet sökande etc etc.. Quote
Recommended Posts