Ringo Posted May 10, 2006 Report Posted May 10, 2006 Är något osäker på om detta ämne redan finns. (jag och sökmotorn går inte så bra ihop) Hur som helst är truppen till VM nu uttagen och jag kan inte säga annat än att jag e helnöjd. Att peta Östlund var det bästa Lagerbäck gjort på länge även om det är en mittfältare som får ta hans plats.... Någon som har andra synpunkter på laget??
krysspejlat_mål Posted May 10, 2006 Report Posted May 10, 2006 Jag är personligen väldigt överraskad av att AIKs startelva inte utgör basen i Sveriges VM-trupp. Skämt åsido, jag tycker att det är kul att spelare av annan nationalitet från Allsvenskan ska spela VM för resp. länder. Sätter Allsvenskan lite på kartan och ger de olika spelarna det erkännande som de förtjänar...
bartil Posted May 10, 2006 Report Posted May 10, 2006 http://www.aftonbladet.se/vss/sport/story/...,822802,00.html
Stefan F Posted May 11, 2006 Report Posted May 11, 2006 ...Att peta Östlund var det bästa Lagerbäck gjort på länge även om det är en mittfältare som får ta hans plats.... ... "Äntligen!" Har karln gjort något bra i landslaget, någonsin? Han är säkert jättebra på nationell nivå (i Sverige) men varje gång jag sett honom i blågult har det sett litegrann ut som Bambi på hal is. I övrigt väntat, förutom andra- och tredjemålvakt. Jag tror det kan bli skoj i sommar. Inte i 1994-klass, men dock bra.
Kanna Posted May 11, 2006 Report Posted May 11, 2006 Jag saknar Marcus Lantz i landslaget. Han gjorde bra ifrån sig i Hansa Rostock och gör bra ifrån sig i Bröndby, en spelare med lite tåga i som inte är rädd för att trycka till lite. Synd bara att han har en "beef" med landslagsledningen eller de med honom.
Sontaine Posted May 11, 2006 Report Posted May 11, 2006 måste dock kritisera ett ständigt återkommande ansikte, anders svensson ja menar seriöst, va gör grabben där egentligen? har han lyckats med nått mer än frisparken mot argentina i japan? om svensson är en av sveriges mest begåvade spelare kan ja bara säga att sverige är illa ute. dumt att peta den jäkla knattespelaren!
Jeppe Posted May 11, 2006 Report Posted May 11, 2006 Glöm inte bort att han var en stolpträff från att rädda oss kvar ett litet tag till i VM 2002
Raffsec Posted May 11, 2006 Report Posted May 11, 2006 Glad att slippa Östlund synd att dom inte petade Lucic oxå men får väl glädjas att Lagerbäck vågar chansa på 2:e och 3:e målvakterna. P.S 1994 så tog vi OS-guld i hockey det gjorde vi år oxå alltså VM-brons i fotboll
Ringo Posted May 13, 2006 Author Report Posted May 13, 2006 P.S 1994 så tog vi OS-guld i hockey det gjorde vi år oxå alltså VM-brons i fotboll De har du rätt i - hade inte tänkt på d själv Jag har dock en otrevlig känsla att detta vm blir ett "fiasko" . jag tippar vi vinner mot trinidad tobago med 2-1 förlorar mot paraguay med 2-1 förlorar mot england med 2-1. (nästan kuslikt likt italien-vm) M.a.o. tror jag inte vi går vidare från gruppen
Ringo Posted May 25, 2006 Author Report Posted May 25, 2006 Fan! 0-0 efter första halvlek. Finnarna verkar vara bättre än oss i mer än schlager.. Får se om det kan bli något nu i andra halvlek
Vc_90 Posted May 25, 2006 Report Posted May 25, 2006 Det enda dagens match gav är följande: Mikael Nilsson skall så långt det bara går från startelvan. Med honom som högermittfältare var det ren motorväg på högerkanten. Tyvärr gav det sken av att Alexandersson inte klarade sin uppgift som högerback, vilket inte är hela sanningen. De situationer Alexandersson sattes i kan man inte kräva att han skall kunna lösa. (okey, hans miss av bollen när han skulle nicka var en tabbe) Markus Allbäck är ett riktigt bra alternativ om slöfocken och Henrik Larsson inte får det att stämma på topp. Varför detta eviga tjatande om Alexander Östlund? Jag kan inte se att han har någonting i landslaget att göra. Att inte ta med honom är inte konstigare än att vi inte tog med Pontus Kåmark. Eller tjatas det om honom för att det är Stockholmsmedias kelgris?
Stefan F Posted June 9, 2006 Report Posted June 9, 2006 Den andra tråden var +4 gammal. Nytt mästerskap, ny tråd. Tyskland - Costa Rica 4-2. Såg bara små delar av matchen, "sparar" mig tills i morgon. Nån som såg hela matchen? Förhoppningar med en skadad Isaksson?
alfie Posted June 9, 2006 Report Posted June 9, 2006 Den andra tråden var +4 gammal. Nytt mästerskap, ny tråd.Tyskland - Costa Rica 4-2. Såg bara små delar av matchen, "sparar" mig tills i morgon. Nån som såg hela matchen? Förhoppningar med en skadad Isaksson? Såg matchen, lite besviken på det normalt så diciplinerade tyska försvaret, men efter sådana mål antar jag man kan förlåta det. Vet inte om jag kan hålla med Ola att tyskarna kommer ta hem det dock... Isaksson...trots att han är en duktig målvakt måste jag säga att jag har svårt för honom...för långa ben eller nått, jag vet inte! Detta är straffet för de inte tog ut Bengan!!!
Jeppe Posted June 9, 2006 Report Posted June 9, 2006 Äntligen! igång. Hejade på Costa Rica men dom hade ju verkligen ingenting att sätta emot Tyskland som i min mening var mycket bra men som alfie säger försvaret lämmnade en del att önska då främst mittbackarna. Men sen VM-Studion på SVT är det ett skämt eller, Peter Jihde är väl ok. Men Ola och Pohjanen samt snubben vid datorn oj oj vilket misslyckande. Nu kommer jag väl få en massa inlägg emot mej men jag tycker inte kvinnor ska vara kommentatorer/expertkommentatorer/analytiker till en herrmatch då jag tycker att en sådan ska åtmindstonde ha spelat på samma nivå eller varit tränare på samma nivå som iaf det svenska landslaget (tänker på Allsvenskan helst högre) och tyvärr är inte damfotbollen uppe i den standarden än. Därför faller Ola också bort då han mej veterligen aldrig varit uppe på dom nivåerna. Nej dags att se Polen - Equador. Heja Sverige!
gislemark Posted June 9, 2006 Report Posted June 9, 2006 Hoppas spektaklet snart e slut. Vart man än vänder sig är det ett jäkla tjat om fotbolls VM, man kan snart inte ens köpa snus utan att man får en dosa som ser ut som en fotboll. Nån måtta på eländet får det vara.!!!!
alfie Posted June 9, 2006 Report Posted June 9, 2006 -KLIPP-Men sen VM-Studion på SVT är det ett skämt eller, Peter Jihde är väl ok. Men Ola och Pohjanen samt snubben vid datorn oj oj vilket misslyckande. Nu kommer jag väl få en massa inlägg emot mej men jag tycker inte kvinnor ska vara kommentatorer/expertkommentatorer/analytiker till en herrmatch då jag tycker att en sådan ska åtmindstonde ha spelat på samma nivå eller varit tränare på samma nivå som iaf det svenska landslaget (tänker på Allsvenskan helst högre) och tyvärr är inte damfotbollen uppe i den standarden än. Därför faller Ola också bort då han mej veterligen aldrig varit uppe på dom nivåerna. Nej dags att se Polen - Equador. Heja Sverige! Håller med till viss del... Ola tycker jag iofs håller måttet. Gillar hans "rit delar", så även när han huserar på canal + (spelade väl allsvenskt med gnaget va? :P ). snubben i soffan antar jag ska vara någon upphottad variant av Rippe från OS sändningarna, tyckte det var löjligt då och tycker det är löjligt nu.
Jeppe Posted June 9, 2006 Report Posted June 9, 2006 Jag hade ingen aning vad Ola hade för meriter men kollade nu att han har som du säger spelat i AIK och är även sportchef för AIK, så han har ju meriter så det "räcker". Men gillar honom ändå inte.
Stefan F Posted June 10, 2006 Report Posted June 10, 2006 ...Håller med till viss del... Ola tycker jag iofs håller måttet. Gillar hans "rit delar", så även när han huserar på canal + (spelade väl allsvenskt med gnaget va? :P ). snubben i soffan antar jag ska vara någon upphottad variant av Rippe från OS sändningarna, tyckte det var löjligt då och tycker det är löjligt nu. Men han Osmanagic kan i alla fall rätt mycket om fotboll. För den gamle P3-lyssnaren så är han känd från "Rally" (tror jag det var), där han pratade fotboll, i första hand tipsrader, och synpunkter om engelsk ligafotboll. Rippe i OS var bara dåligt, i alla fall det jag såg.
alfie Posted June 10, 2006 Report Posted June 10, 2006 ... Håller med till viss del... Ola tycker jag iofs håller måttet. Gillar hans "rit delar", så även när han huserar på canal + (spelade väl allsvenskt med gnaget va? :P ). snubben i soffan antar jag ska vara någon upphottad variant av Rippe från OS sändningarna, tyckte det var löjligt då och tycker det är löjligt nu. Men han Osmanagic kan i alla fall rätt mycket om fotboll. För den gamle P3-lyssnaren så är han känd från "Rally" (tror jag det var), där han pratade fotboll, i första hand tipsrader, och synpunkter om engelsk ligafotboll. Rippe i OS var bara dåligt, i alla fall det jag såg. Jlo visst att han är kunnig, men antingen är man expert eller mysgubbe (även om jag tycker hela konceptet är löjligt) äsch jag vet inte, är nog bara gnällig.... Idag är det i alla fall dags för VM att börja!
Ringo Posted June 10, 2006 Author Report Posted June 10, 2006 Blågul kanske skulle slå ihop de här ämnet med detta, som jag startade för en tid sen - Behandlar samma saker...
Stefan F Posted June 10, 2006 Report Posted June 10, 2006 Suck.... :( Nåja, det går säker att gå vidare med 0-0, 0-0, 0-0,
C DK012 Posted June 10, 2006 Report Posted June 10, 2006 Suck.... :( Nåja, det går säker att gå vidare med 0-0, 0-0, 0-0, Men hur j*vla bra kommer det gå i slutspelet utan att få in några strutar sen?
Nestor Posted June 10, 2006 Report Posted June 10, 2006 Det här var ju en intressant upplevelse.... Vad i helskotta?...
Yman Posted June 10, 2006 Report Posted June 10, 2006 Blågul kanske skulle slå ihop de här ämnet med detta, som jag startade för en tid sen - Behandlar samma saker... Jaja.... *suck* *Slog ihop två VM-trådar* //Yman, BlåGul
rozzen Posted June 10, 2006 Report Posted June 10, 2006 Sålänge vi vinner mot paraguay eller england så går vi väl vidare?
Jeppe Posted June 10, 2006 Report Posted June 10, 2006 Chanserna att gå vidare är rätt goda än då. Men jag måste säga att det var ingen drömöppning precis jag tyckte inte spelet var så där jättedåligt men avsluten och dom sista passen lämmnar ganska mycket att önska.
Magnus Posted June 11, 2006 Report Posted June 11, 2006 Jag tycker att svenska landslaget verkade totalt likgiltliga, som om dom inte brydde sig hur det gick. Bollen kunde rulla förbi en svensk spelare på en meters håll utan att denna brydde sig det minsta. :(
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.