Jump to content

FE01

tinhead

Recommended Posts

• Replies 66
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Undrar vart min tjänst AE420 VVS/Bilfö 25 500 kr 9 tog vägen???? skall man känna sej blåst??? fanns iallafall inte med i den förteckningen iallafall ,O:banghead::banghead:

Ta inte den listan så allvarligt...

den är från FVRF som la ut den 20/4.

Officiella listan har den väl fortfarande kvar?

Undrar vart min tjänst AE420 VVS/Bilfö 25 500 kr 9 tog vägen???? skall man känna sej blåst??? fanns iallafall inte med i den förteckningen iallafall ,O:banghead::banghead:

Ta inte den listan så allvarligt...

den är från FVRF som la ut den 20/4.

Officiella listan har den väl fortfarande kvar?

hujeda mej....du får inte skrämma mej såååå, kollade på den riktiga listan och där fanns då tjänsten kvar :banana

Listan var mer för att beskriva tjänsterna "på svenska"

hmm väldans OT nu men befattningsbeskrivningarna är verkligen sparsamt skrivna i nästan samtliga fall :(

Är det taktiskt eller bara att ingen hinner med att plita ner några ord?

Typ:

Kort befattningsbeskrivning:

Behörighetskrav för befattning:

Uppgift saknas

Sista kompletteringsdag för meritförteckning:

26 maj 2006

Utbildningsperiod:

under 2007 enl senare order

Tjänstegöringsperiod utomlands:

Beredskap jan 2008 - jun 2009

Militär bakgrund:

Uppgift saknas

Civil bakgrund:

Uppgift saknas

Krav för anställning:

* Du är svensk medborgare.

* Du blir godkänd vid säkerhetsprövning enligt paragraf 11 i säkerhetsskyddslagen

(SFS 1996:627 och SFS 1999:569).

* Du har god fysik.

Edited by tinhead

• 6 months later...
Nån som vet vad lönen blir i Sverige? eller har nån fakta?

Det som gäller just nu är det vanliga "befattningslön minus 5000 kr". Kontrakten för FE01 är dock fruktansvärt försenade just eftersom man med erfarenheterna från IA06 som grund försöker förhandla upp lönerna. Huruvida man kommer att lyckas och vad lönerna i så fall kommer att hamna på vete gudarna.

pratade med en idag på f17 och jag ställde frågan om lönen svaret jag fick var att det är befattningslön minus 5000kr det har att göra med förmånerna vi får 2 st fria hem resor o dylikt därför drar de bort dessa 5000 kr för vi inte skall förmånsbeskattas.

pratade med en idag på f17 och jag ställde frågan om lönen svaret jag fick var att det är befattningslön minus 5000kr det har att göra med förmånerna vi får 2 st fria hem resor o dylikt därför drar de bort dessa 5000 kr för vi inte skall förmånsbeskattas.

Två fria hemresor i månaden, boende på logement och kost till subventionerat pris är vad jag har hört, men att det skulle vara för att vi skall slippa förmånsbeskattning har jag svårt att tro.

Därmed inte sagt att det inte är sant.

Låter i mina ögon som ett svepskäl för att hålla nere lönerna.

Ett litet räkneexempel.

Mina två resor kommer kosta ca 600kr i månaden.

Boendestandarden kan jämföras med vandrarhem och jag har sällan betalat mer än 100 kr / dygn, vilket blir ca 2200 kr i månaden.

Kvar återstår 2200 för mat dividerat med max 22 dagar i månaden, dvs 100 kr om dagen.

100kr om dagen är betydligt mer än jag gör av med om dagen i vanliga fall, så jag hoppas verkligen priset är rejält subventionerat.

Visst bor man långt borta så är det logiskt men annars.. Nej, jag tror inte det är för vår skull.

Men som jag har skrivit tidigare så skall vi inte glömma att soldaterna precis som officerarna har övningsdygn, vilket innebär mer pengar i kassan och mer ledighet.

Vad jag har fått förklarat för mig så är de där 5000kr det priset "vi" får betala för att vi blir arbetstidreglerade. Mao, med övertider m.m. räknar de med att man kommer att få ungefär 5000:- extra i månaden och således hamna på ordinarie befattningslön.

Vad jag har fått förklarat för mig så är de där 5000kr det priset "vi" får betala för att vi blir arbetstidreglerade. Mao, med övertider m.m. räknar de med att man kommer att få ungefär 5000:- extra i månaden och således hamna på ordinarie befattningslön.

Hmm... Hur skall det gå till?

Eftersom övningsdygn också innebär ledighet vet jag inte hur det skall gå till.

Det är i snitt 22 arbetsdagar per månad. Om vi ligger i fält 11 dagar så är vi berättigade till 11 dagar ledigt.

För att vi skall komma upp i ordinarie befattningslön krävs rätt mycket övertid och plötsligt har snacket om 40h arbetsveckan flugit iväg.

Snacka om moment 22.

Eftersom övningsdygn också innebär ledighet vet jag inte hur det skall gå till.

All övertid blir ju inte ö-dygn, men som du säger 11 dygn i fält gör ju sin beskärda del.

Dock kanske det mest blir tillämpade dagsövningar i skogen mellan 09 kaffet och 15 kaffet. ;)

• 7 months later...

Hej alla!!

Nu har ni förmodligen varit på F17 ett tag, Blev erbjuden en plats på ramp i dagarna. Är det nån som kan berätta hur det är, Vilken utr har ni fått ut.

Well jag tar beslut på måndag om jag åker eller inte.

Mvh/D

Nja, vi har semester...

Finns inte så mycket att skriva. Kolla F17´s hemsida. Står en del där.

Boendet har förbättrats med nya soffor i dagrummen, mikrovågsungnar och kylskåp.

Oki!!

Hur är stämningen där? är det mycket blandade åldrar eller endast nymuckade?

Nja, vi har semester...

Boendet har förbättrats med nya soffor i dagrummen, mikrovågsungnar och kylskåp.

Oki!!

Beror ju lite på vilken pluton du pratar om!!!!

På Flygbassäk plutonen så är d en ganska låg medelålder

med relativt många nymuckade(ca 2-4 per grupp).

Rutin från US är det inte många som har & av dom som har så är det

mest fr senare KS missioner.

Hur det ser ut på övriga plutoner kan jag ej uttala mig om då vi inte har övat ihop ngt

under vintern/våren.

Nja, vi har semester...

Oki!!

Beror ju lite på vilken pluton du pratar om!!!!

På Flygbassäk plutonen så är d en ganska låg medelålder

med relativt många nymuckade(ca 2-4 per grupp).

Rutin från US är det inte många som har & av dom som har så är det

mest fr senare KS missioner.

Hur det ser ut på övriga plutoner kan jag ej uttala mig om då vi inte har övat ihop ngt

under vintern/våren.

Mmm, pratar om Flygplatsplut. strategisk!

Nja, vi har semester...

Oki!!

Blandat och många som sagt upp sig. Stora problem på UH-plut och på flygplatsplutonerna. Det var nästan ingen flygverksamhet på CC07 och soldaterna får inte se en Herca innan det är FINEX.....

På CC07 fanns inte utrustningen de ska använda för att lasta och lossa. De fick låna undermålig utrustning som inte liknar den man skall använda ..... om den kommer.....

Soldaterna har fortfarande inte fått sina vapen eller de uniformer de ska ha....

:baskerPa:

Nja, vi har semester...

Oki!!

Blandat och många som sagt upp sig. Stora problem på UH-plut och på flygplatsplutonerna. Det var nästan ingen flygverksamhet på CC07 och soldaterna får inte se en Herca innan det är FINEX.....

På CC07 fanns inte utrustningen de ska använda för att lasta och lossa. De fick låna undermålig utrustning som inte liknar den man skall använda ..... om den kommer.....

Soldaterna har fortfarande inte fått sina vapen eller de uniformer de ska ha....

:baskerPa:

Oki, Låter otrevligt. vapenfrågan är nog löst då jag hörde något om en två dagars vapenövning på Kosta!!

Nja, vi har semester...

Oki!!

:)

Är det mer folk som hoppat av nu under semestern då eller?

Du verkar ju ha lite insikt i dom andra plutonerna förutom FBJ & FBS

Nja, vi har semester...

Oki!!

:)

Är det mer folk som hoppat av nu under semestern då eller?

Du verkar ju ha lite insikt i dom andra plutonerna förutom FBJ & FBS

Så om du har mer insikt kanske du har lust att delge mig?

tack på förhand, Mvh/D