Jump to content

Recommended Posts

Posted

jepp,det börjar närma sig nu :)

På tal om inryck,är det någon som fått hem sina flyg/tåg biljetter ännu?

Jag fick min flygbiljett "på mailen" för över en månad sedan...

Har du inte fått den så skulle jag nog ringa Resenheten på FM LOG och höra med dom.

• Replies 409
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Posted

Har du inte fått den så skulle jag nog ringa Resenheten på FM LOG och höra med dom.

ajdå! jag kunde inte hitta något nummer till FM LOG. någon som kanske vill skicka ett pm till mig med det?

tack på förhand.

Posted (edited)

ajdå! jag kunde inte hitta något nummer till FM LOG. någon som kanske vill skicka ett pm till mig med det?

tack på förhand.

Ring på nummret till Livgardet och begär Resedetaljen för Utlandsstyrkan.

Edited by Riffel tittaren
Posted (edited)

tack på förhand.

Ring på nummret till Livgardet och begär Resedetaljen för Utlandsstyrkan.

Ring inte LG, dom har inget med dina biljetter att göra, FMlog är det som gäller. Du kan bli kopplad från FM växel 087887500 alt fmlogs växel på 08-514 390 00

Stöter du på patrull sänd ett PM.

/b

Edited by Blackadder
Posted
Ring inte LG, dom har inget med dina biljetter att göra, FMlog är det som gäller. Du kan bli kopplad från FM växel 087887500 alt fmlogs växel på 08-514 390 00

/b

ok, tack! de stängde kl 1500 så jag får ta nya tag imorgon.. är det bara jag som inte fått några biljetter?

Posted

/b

ok, tack! de stängde kl 1500 så jag får ta nya tag imorgon.. är det bara jag som inte fått några biljetter?

Om inte jag är helt snett på det, så är det endast om du skall ha flyg som du kontaktar resedetaljen. I annat fall skall du ha fått hem ett specifikt beställningsnr samt telefonnummer till SJ (företagsdelen) dit du ringer och beställer din biljett varpå SJ skickar hem den till dig.

/T

Posted
Om inte jag är helt snett på det, så är det endast om du skall ha flyg som du kontaktar resedetaljen. I annat fall skall du ha fått hem ett specifikt beställningsnr samt telefonnummer till SJ (företagsdelen) dit du ringer och beställer din biljett varpå SJ skickar hem den till dig.

/T

Det är flygbiljetter det gäller..skickade in en blankett till resedetaljen med person uppgifter och de skulle i sin tur skicka biljetterna.

men men jag får ringa dem imorgon och reda ut saker och ting :rockon:

Posted

/T

Det är flygbiljetter det gäller..skickade in en blankett till resedetaljen med person uppgifter och de skulle i sin tur skicka biljetterna.

men men jag får ringa dem imorgon och reda ut saker och ting :rockon:

Kan säga att det med all förmodan blivit något fel, antingen på beställningen eller din mail.

Jag faxade in papperet idag och 2 timmar senare hade jag ett mail med e-ticket biljetten.

Posted
Kan säga att det med all förmodan blivit något fel, antingen på beställningen eller din mail.

Jag faxade in papperet idag och 2 timmar senare hade jag ett mail med e-ticket biljetten.

ja det hade blivit krångel,men det löste sig tillslut..

Ta det lungt i veckan nu så ses vi på måndag!

Posted
Se där ja.

Jag har visserligen ingenting somens kan liknas vid tur. Fortsätter mitt liv i sin vanliga stil så kommer jag väl inte ens med.

Tja vad var det jag sa. alltid är det något somdyker upp. Jag kan inte ens gå och köpa mjölk utan att det skiter sig. Lycka till ni nu som rycker in på måndag. Hoppas att det blir schysst.

Jag får väl vänta på NBG´n :wacko:

//:

Posted
Se där ja.

Jag har visserligen ingenting somens kan liknas vid tur. Fortsätter mitt liv i sin vanliga stil så kommer jag väl inte ens med.

Tja vad var det jag sa. alltid är det något somdyker upp. Jag kan inte ens gå och köpa mjölk utan att det skiter sig. Lycka till ni nu som rycker in på måndag. Hoppas att det blir schysst.

Jag får väl vänta på NBG´n :rockon:

//:

Exakt vad menar du med det där? Nyfiken!!

• 2 months later...
  • 3 months later...
Posted
hur e de därnere igentligen, är det som det står i nettavisen att nordiska soldater och deras anhöriga hotas??? här, läs hela saken http://pub.tv2.no/nettavisen/verden/article1289492.ece

Afghanistans mobilnät Roshan fungerar med svenska telefoner. Det man hört är dessutom att organisationen inom Roshan är inte den mest tillförlitliga utan avlyssnar en del samtal som går till ställen som Sverige och Norge(då man vet att dom bidrar med trupp i landet). Har hört om folk som har fått hemringt till sig om erbjudanden och försök till värvning till afghanskt telefonnät(det finns ju faktiskt afghaner med släkt i sverige också). Har hört en historia om en tysk familj som blev kidnappad i tyskland då någon i familjen tjänstgjorde i afghanistan(eller det kanske var Irak). Annars så är det väl bara att inte nyttja sin egen mobil(vilket dessutom är svindyrt) för att ringa hem utan satelitnätet som finns inne på campen(eventuellt iridium-telefonerna som finns ute på grupper och i POn) då det krävs mer sofistikerad utrustning för att avlyssna dom samtalen än att äga växeln man faktiskt ringer inom.

Kort och koncist. Ringer man från campens telefoner så är det nog inga större problem(varken att ge ut namn eller personnummer osv osv då folk frågar om det när man gör diverse bankärenden och FM-ärenden, så som krånglar med dåligt bokade resor).

Så får vi lägga lite tillit i supersecretspecialforcesförbandet som finns på campen att dom skyddar oss mot sådanna här tänkbara hot genom att göra skenmanövrar så som att välta med bilar och sånt. :rockon:

Posted
Inga svenskar i närheten vid attentat i Mazar-i-Sharif

Publicerad: 1 september 2007 kl 19:15

Inga svenska soldater fanns i närheten när ett sprängattentat genomfördes på lördagen ca 17.30 svensk tid, i centrala Mazar-i-Sharif.

Explosionen var kraftig och hördes tydligt på den svenska campen Northern Lights som ligger söder om stadens centrum. På campen verkar också en finsk militär styrka men inte heller någon finsk personal fanns i närheten av platsen för attentatet.

Från: http://www.mil.se/index.php?lang=S&c=news&id=38550

Någon som vet mer?

• 1 month later...