Jump to content

The Very Mobiltelefonitråd


Fu Pedersen

Recommended Posts

  • Replies 215
  • Created
  • Last Reply
Jag som var luddig.. gå in i butiken så får du ett nytt kort aktiverat och i handen med en gång..

GMY

 

Ja, det kan inte vara lätt att knappa på en såndäringa mobil enhet..

Fan, nästa jul fyller mitt telefonabonnemang 10 år. Måste vara rekord.. Undrar om man kan få Telia att sponsra ett födelsedagskalas..

 

/E

Link to comment
Share on other sites

Har använt P990i i snart två månader och tycker den fungerar bra, dock lite för klumpig med i stort sett samma mått som P910i. Se till att uppdatera prgvaran till R7A001 som kom för några veckor sedan. Update Service hittar man på sonyericsson.se/support.

 

Min arsenal just nu:

 

SE.K800i

SE.W850i

SE.W950i (ersätter min P990i)

 

Ja... Det är nördigt med tre mobiltelefoner igång samtidigt.

Link to comment
Share on other sites

Hoppas på att kunna komma med kommentarer ang SE P990 inom en vecka.. får teflonen i helgen.. :D

Den har iallafall fått bra kritik i diverse tester, även om inte allt är idel ros. Den har wlan och 3G, tryckkänslig qvga skärm och litet qwerty-tangentbord (och ett fult, borttagbart flip-lock med siffertangenter). Den klarar av videosamtal, stereo-ljud via blåtand har en 2 mpixel kamera med LED-lampa och AF (samma som i W800) och hade spöat allt som fanns på marknaden om dne verkligen släppts när den blev publik för över ett år sedan :clap:

 

/E

 

Hur går det, några kommentarer ang mobilen? ;)

Link to comment
Share on other sites

Hoppas på att kunna komma med kommentarer ang SE P990 inom en vecka.. får teflonen i helgen.. :/

Den har iallafall fått bra kritik i diverse tester, även om inte allt är idel ros. Den har wlan och 3G, tryckkänslig qvga skärm och litet qwerty-tangentbord (och ett fult, borttagbart flip-lock med siffertangenter). Den klarar av videosamtal, stereo-ljud via blåtand har en 2 mpixel kamera med LED-lampa och AF (samma som i W800) och hade spöat allt som fanns på marknaden om dne verkligen släppts när den blev publik för över ett år sedan :D

 

/E

 

Hur går det, några kommentarer ang mobilen? ;)

 

Jodå, jag har fått den att fungera nu :D

I början när jag höll på att bekanta mig med den så var vi inte riktigt överrens, men nu verkar det som att den funkar hyfsat som avsett. Det jag haft problem med är främst wlanet som ibland inte funkar. Det skulle delvis kunna bero på att jag har taskig räckvidd på min basstation... men, tja, ibland krävs det en omstart för att anslutningen ska funka. Möjligen kan man komma undan med att starta om själva anslutningen. Hittade den möjligheten i går kväll, och det löste problemet då.

Det minimala tangentbordet under skärmen (jag har för övrigt skruvat bort det fula locket med sifferknapparna) fungerar över förväntan. Jag har tillochmed skrivit inlägg här på forumet med telefonen (via Wlan). Dock inte detta inlägg, som är skrivet på ett tangentborde med kärvande a-knapp. Otroligt hur mycket bokstaven A används i det svenska språket, förresten...

Rena krascher som rapporterats från vissa P990-användare har jag bara råkat ut för enstaka. En helt "oförklarlig" samt en påtvingad omstart då arbetsminnet tog slut. Tips: kolla så att program som inte används är avstängda med jämna mellanrum.. Det medföljande 3d-golfspelet funkar bra så länge man inte har andra applikationer i gång och så länge skärmsläckaren inte hinner gå igång.

Jag har inte hunnit vänja mig vid och testat alla funktioner ännu, så jag kanske får anledning att återkomma.

 

/E

 

PS Den går att ringa från och till också. SE glömde inte bort den funktionaliteten :D

Link to comment
Share on other sites

Trams, en mobil ska man kunna ringe med och möjligen kunna slå in spik med. Annars ska en gps vara en gps och en almanacka vara av papper!

 

Pappsen

 

Ja, det är ju dumt att kombinera olika saker för att få fram helt nya möjligheter. Att kombinera datamaskiner med telefonledningar till exempel. Telefonledningar ska pratas i, det här in-ter-net kan man slänga på gödselhögen!

 

GPS förresten.. en gång i tiden dög det minsann att kolla på stjärnorna, kompassen och kartan (som för övrigt var rikt illustrerad med drakar, sjöjungfruer och andra konstigheter), komma härmed satelliter å sånt skit...

 

Vi kan väl vara överrens om att en riktig telefon har mikrofonen på huvud-delen och högtalaren på lur-delen, ägs av televerket och när man lyfter på luren får man tala med en riktigt växeltelefonist. Allt annat är humbug!

 

/E, som fått fason på sin P990 och kollar mailen och soldf i den titt som tätt utan problem. Dessutom går det riktigt bra i Vijay Singh Golf...

 

Förresten, TomTom sägs ska komma till UIQ3, har sett bilder på det köras i M600 och P990i, men enligt hemsidan för programvaran finns inte telefonerna med på kompatibilitetslistan. Vet någon om/när det släpps för UIQ 3?

Link to comment
Share on other sites

Hoppas på att kunna komma med kommentarer ang SE P990 inom en vecka.. får teflonen i helgen.. :D

Den har iallafall fått bra kritik i diverse tester, även om inte allt är idel ros. Den har wlan och 3G, tryckkänslig qvga skärm och litet qwerty-tangentbord (och ett fult, borttagbart flip-lock med siffertangenter). Den klarar av videosamtal, stereo-ljud via blåtand har en 2 mpixel kamera med LED-lampa och AF (samma som i W800) och hade spöat allt som fanns på marknaden om dne verkligen släppts när den blev publik för över ett år sedan :D

 

/E

 

Hur går det, några kommentarer ang mobilen? ;)

 

Jodå, jag har fått den att fungera nu :D

I början när jag höll på att bekanta mig med den så var vi inte riktigt överrens, men nu verkar det som att den funkar hyfsat som avsett. Det jag haft problem med är främst wlanet som ibland inte funkar. Det skulle delvis kunna bero på att jag har taskig räckvidd på min basstation... men, tja, ibland krävs det en omstart för att anslutningen ska funka. Möjligen kan man komma undan med att starta om själva anslutningen. Hittade den möjligheten i går kväll, och det löste problemet då.

Det minimala tangentbordet under skärmen (jag har för övrigt skruvat bort det fula locket med sifferknapparna) fungerar över förväntan. Jag har tillochmed skrivit inlägg här på forumet med telefonen (via Wlan). Dock inte detta inlägg, som är skrivet på ett tangentborde med kärvande a-knapp. Otroligt hur mycket bokstaven A används i det svenska språket, förresten...

Rena krascher som rapporterats från vissa P990-användare har jag bara råkat ut för enstaka. En helt "oförklarlig" samt en påtvingad omstart då arbetsminnet tog slut. Tips: kolla så att program som inte används är avstängda med jämna mellanrum.. Det medföljande 3d-golfspelet funkar bra så länge man inte har andra applikationer i gång och så länge skärmsläckaren inte hinner gå igång.

Jag har inte hunnit vänja mig vid och testat alla funktioner ännu, så jag kanske får anledning att återkomma.

 

/E

 

PS Den går att ringa från och till också. SE glömde inte bort den funktionaliteten :D

 

Låter som man ska satsa på en sådan då! :)

 

Vad ligger dom på cirkus prismässigt? Eller går det att få tag en en nyare begagnad?

Link to comment
Share on other sites

Låter som man ska satsa på en sådan då! :D

Vad ligger dom på cirkus prismässigt? Eller går det att få tag en en nyare begagnad?

 

Finns säkert beg P990 där folk som inte uppgraderat mjukvaran tröttnat på instabiliteten..

Jag vet inte var man kan köpa den billigast annars.. köpte min m.h.a ett ÅF-konto hos en distributör och fick ge 4500:-

 

/E

Link to comment
Share on other sites

TomTom? trummor o röksignaler e väl ganska förlegade idag? :P

 

Vad har du för nogranhet på din tomtom i snöstorm? 18m? 32m?

 

En gps är en gps en telefon e en telefon.

 

Jag körde i allafall min båt enligt tidtabell i den snöstorm som stoppade all annan kollektivtrafik i stockholm, antagligen den enda kollektivtrafik som fungerade i snöstormen, fast då har jag ju inga kombinations-superduper leksaker utan varje apparat är anpassad till sin funktion.

 

:rolleyes:

 

Fast vad vet jag, utan någon erfarenhet om någonting... :D

Link to comment
Share on other sites

TomTom? trummor o röksignaler e väl ganska förlegade idag? :P

 

Vad har du för nogranhet på din tomtom i snöstorm? 18m? 32m?

 

En gps är en gps en telefon e en telefon.

 

Jag körde i allafall min båt enligt tidtabell i den snöstorm som stoppade all annan kollektivtrafik i stockholm, antagligen den enda kollektivtrafik som fungerade i snöstormen, fast då har jag ju inga kombinations-superduper leksaker utan varje apparat är anpassad till sin funktion.

 

:bash:

 

Fast vad vet jag, utan någon erfarenhet om någonting... :=o

 

Jo, men problemet är väl att en bra gps, en bra digitalkamera, en dator, en telefon, en mp3-spelare, ett modem och så vidare, förvissa var och en bärbar, blir rätt tungt att släpa omkring på.

En liten handhållen multimanick med inbyggd GPS är givetvis inget man ska navigera en finlandsfärja med, men den duger förmodligen alldeles utmärkt som ersättning till urrivna gulasidorna-kartor för att navigera sig fram till rätt gata. Den lilla kameran är ju skit jämfört med min Nikon D70 med 20.000:- objektiv, men å andra sidan väger objektivet allena 1,5 kilo och får ingalunda plats i en ficka.

Min laptop är oändligt mycket bättre att skriva på forumet eller läsa/skriva epost med, men den är också svår att få plats med i fickan. I fickan får jag däremot plats med både palm pilot och ipod. Dock blir min innerficka rätt tjock med telefon, palm och ipod, och eftersom P990 gör vad de tre grunkorna gör och tar betydligt mindre plats så..

 

Så nej, en P990 eller liknande är inget för en överlevnadssituation i minus 50 grader och storm, den fungerar inte under vatten, den har ingen satellit-telefon, den klarar inte heller att man hamrar i spikar med den. Man tar inte bilder som platsar i National Geographic med den heller. Den funkar förmodligen rätt dåligt i Borneos djungler. Men för en kontorsnisse som mig, där de tuffaste förhållandena stavas "Kungabackapendeln" funkar sådana prylar alldeles utmärkt.

 

Dessutom, ska det väl tilläggas, att P990 inte har någon inbyggd GPS, men däremot kan man ansluta en blåtands-gps och använda telefonen som displayenhet för kartorna. Men det finns ju telefoner/PDA'er med inbyggd gps.

 

/E

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Nu har du kört den ett litet tag till Erik och hunnit bli irriterad på buggar/begränsningar och annat, så frågan är vad du tycker NU?

Jag har blivit lite skeptisk i o m jag läst om låsningar och omstarter.... :Malaj:

Hur är det efter uppdatering av operativet och så då?

Link to comment
Share on other sites

Nu har du kört den ett litet tag till Erik och hunnit bli irriterad på buggar/begränsningar och annat, så frågan är vad du tycker NU?

Jag har blivit lite skeptisk i o m jag läst om låsningar och omstarter.... :D

Hur är det efter uppdatering av operativet och så då?

Att det inte rör sig om en vanlig mobiltelefon är ju helt klart. Allting är lite mer komplicerat.

Den största begränsningen jag kan komma på är att minnet fort tar slut. Att köra webbläsare och mailprogram samtidigt är dock inga problem, men om man öppnar en för tung PDF-fil, eller kör mediaspelaren..

Golfspelet går oftast inte att starta om man inte stänger av allt annat.

Enligt uppdateringstjänsten har jag senaste mjukvaran, men enligt brorsan som precis köpt sig en M600 kan det vara bra att köra uppdateringen ändå. Får göra så och återkomma.

Det händer att program "dyker", men antalet omstarter som telefonen gjort självmant "för att öka prestandan" som det så fint heter är än så länge bara EN. Jag har ibland startat om telefonen för att enstaka program hängt sig, men det kanske är en gång var annan - var tredje dag. Beror nog på hur mycket man pressar telefonen och nöter på den. Det som jag har haft mest problem med är w-lanet. Men där är det inte alls säkert att telefonen är den stora boven då jag tycker att det inte heller funkar smärtfritt med min laptop.

 

Jag tror inte att min P990 är buggigare eller mer benägen att krascha än valfri windowtelefon. Min bror hade en Qtek 9100 som han haft en hel del problem med, dels hårdvarumässigt, dels beträffande pragramkrascher. Nu har han som sagt en M600 sedan en vecka tillbaka, och han tycker att den är mycket stabilare. Vet inte om det skiljer så mycket mellan en M600 och en P990. Det är ju samma OS, men inte samma hårdvara. Det jag läst om folk som uppgraderat sina tidiga P990 är att de upplever det som en klar förbättring. Tur att man inte var så tidigt ute då :D

 

Det går att läsa soldf-forumet på den, och det går att skriva inlägg, men det är lite självplågeri och ska nog endast ses som ett reservförfarande. Få siter är gjorda för 320x240. Webbläsaren går dock att ställa i lite olika lägen. Man kan välja att visa sidorna liggande eller stående, man kan välja att låta webbläsaren anpassa siten till den lilla skärmen eller visa sidan som den ska se ut, men med scrollning. Man kan även zooma sidan, så om man har skarp syn kan man köra på 70% och få en rätt bra översikt på sidan, men det blir ju lite svårare att klicka på länkarna då :D

Att kolla sin mail funkar bra, för bra. Fick en pdf-fil på nästan 6 mb tillskickad mig, och förvisso så tog inte mailprogrammet hem hela från början utan tog bara hem rubriken, men jag tänkte mig inte för och hämtade hem filen. Det gick hyfsat snabbt, men det kostar väl 20:-/mb hos telia att plocka hem data via gprs/3g :blink:

 

På de absoluta plussidorna, tycker jag, är att det går snabbt och lätt att skriva på tangentbordet (jag har hyfsat små fingrar. Ni som har slägghammare till fingrar skulle nog inte hålla med). Så pass lätt att jag sällan använder den väl fungerande handskriftsigenkänningen.

Telefonen är relativt liten och nätt, särskilt med det i mina ögon fula siffer-locket bortskruvat (medföljer skruvmejsel, täckkåpa och extraskruvar). Telefonen blir då iallafall en cm bredare och längre än en w800, som väl kan sägas vara av normalstorlek, och kanske två-tre mm tjockare.

 

Batterilivslängden har ju fått en del kritik. Sant är att den inte är någon evighetsmaskin. Mitt användningsmönster är dock sådant att jag har telefonen sittandes i sin docka (medföljer) större delen av dagen, och med laddkabeln från 220v så laddas ju batteriet upp rätt fort. Att ladda den från usb verkar däremot inte som en hit.

Vet ni med er att ni vill vara "i fält" länge utan att behöva ladda telefonen, och därtill prata mycket i den, ja då kanske inte en P990 är vad ni vill ha.

Ett annat tips är att slå på knapplåset (finns en återfjädrande specialknapp för detta) innan telefonen åker ner i fickan, för annars kommer batteriet förmodligen laddas ur eftersom skärmen mer eller mindre kommer lysa konstant då den ju är tryckkänslig och förmodligen kommer ligga an mot något.

 

Spela musik går alldeles utmärkt. Har ett trådlöst stereoheadset till, och ljudet är bra, ljusår från det tidiga BT-headset jag köpte för tre-fyra år sedan. (Dock tyckte jag equaliser-läget "Mega Bass" låter skitskumt, man hör att det görs något med ljudet för att skapa ett omfång som inte finns så att säga.. svårt att förklara för mig som inte är så insatt i audiofilernas värld :D). När vi ändå snackar musik, så kan jag ju nämna att ni bör köpa till ett minneskort. Det medföljande 64mb-kortet räcker inte långt om man vill ha lite mer än en skiva inlagd. Jag har ett 512mb som medföljde jobbtelefonen, en w800, och det känns också lite trångt. Men så har min riktiga mp3-spelare en hd på 30gb...

 

Bäst av allt är att jag nu har en kalender med mig jämt, så jag kan skriva in möten och annat och ha detta på ETT ställe, inte som små papperslappar här och var och kanske i outlook. Det medföljer programvara för att synka med outlook på pc'n och programvara för att koppla upp sig mot en exchangeserver direkt.

 

Att starta upp telefonen tar en liten stund. Den är seeeg.. och man tror ju att telefonen hängt sig.. Att starta kameran tar några sekunder det med, iallafall om man bara plockar upp telefonen och vrider objektivskyddet. Jag skulle skriva någonting om att AF kunde vara lite seg, men nu när jag prövar är den väldigt rapp, så det kanske beror på ljusförhållandena. Det finns en AF-assistlampa/fusk-blixt precis som på w800. Det finns även funktionalitet för exponeringskompensation, men den kräver att man pillar med pennan, eller kanske möjligen att det går att fixa med knappar om knappsatsen sitter på. Det finns även digital zoom om man gillar sådant. Det går förresten att använda kameran med knapp-locket stängt, öppet eller bortplockat, sökarbilden anpassas efter synlig skärmarea. När man aktiverar kameran så avaktiveras knapplåset, och kameran stängs inte av bara för att man stänger objektivskyddet.

 

Jag är hur som helst nöjd med min telefon, den gör det jag har förväntat mig av den. Jag är inte någon frekvent mobilpratare, men jag gillar att lyssna på musik när jag jobbar eller pendlar, jag behöver hjälp att hålla koll på livet mha en kalender, jag vill kunna kolla min mail och lite webb, jag vill kunna ta lite "dokumentära" bilder ibland och även snabbt kunna skicka dessa till bekanta, och allt detta kan jag med min relativt lilla P990, jämfört då med vad separat utrustning som klarar ovanstående upptar i utrymme.

Sen går den faktiskt att ringa med..

 

/E

Link to comment
Share on other sites

Tack för en synnerligen uttömmande recension!! :blink:

 

Hur är det med RSS-läsare samt finessen att automatiskt kunna ladda upp sina bilder till en website/blog motsv, finns det sånt också (jfr K610i som jag har nu)?

Link to comment
Share on other sites

Vad tycker du om w950?

 

Jo, den är helt ok. I grunden är det en M600i utan minneskort men med 4GB internminne. Det märkliga tangentbordet med dubbelriktade tangenter på M600i är ersatt med vanlig knappsats, litet minus att knappsatsen är så att säga i ett stycke, med dolda knappar. Lite svårt att slå telefonnummer i ex bilen eller andra tillfällen då du slår nummer utan att titta vad du trycker på. Ett nästan-krav från mig är att du ska kunna ringa utan att titta på telefonen bara genom att känna vilken knapp du trycker på.

Walkman-funktionen är betydligt bättre än M600:s mediespelare. FM radio finns i W950i. Jag har telefonen sittandes i MDS-70 Home Audio System på kontoret och denna microstereo rekommenderas till alla med SonyEricsson lur med fast-port bottenkontakt. Riktigt bra ljud i smått format!

Inväntar nu bara att det ska släppas en prgvaru uppdatering så att min Push-email ska gå att installera. Får felmeddelande vid installation att ROM behöver uppdateras. Ingen uppdatering finns dock... Inga fel eller hängningar i telefonen överhuvudtaget än så länge.

Link to comment
Share on other sites

När vi ändå diskuterar mobiltelefoner så kan man ju passa på att fråga om någon hört något nytt om när nya Nokia N95 ev släpps?

Den verkar också intressant som s k Smartphone. :D

Likaså säger ryktena att SonyEricsson också är på gång med en utmanare till N95:an och som ska släppas ungefär samtidigt?

Link to comment
Share on other sites

När vi ändå diskuterar mobiltelefoner så kan man ju passa på att fråga om någon hört något nytt om när nya Nokia N95 ev släpps?

Den verkar också intressant som s k Smartphone. :D

Likaså säger ryktena att SonyEricsson också är på gång med en utmanare till N95:an och som ska släppas ungefär samtidigt?

 

N95 finns inget leveransdatum. Har kollat med dom 5 största distributörerna, Axcom, Order, Brightpoint, Dangaard och Electra. Inget datum, bara fingerat pris. Återkommer så fort jag får info!

 

/cf112

Link to comment
Share on other sites

När vi ändå diskuterar mobiltelefoner så kan man ju passa på att fråga om någon hört något nytt om när nya Nokia N95 ev släpps?

Den verkar också intressant som s k Smartphone. :D

Likaså säger ryktena att SonyEricsson också är på gång med en utmanare till N95:an och som ska släppas ungefär samtidigt?

 

N95 finns inget leveransdatum. Har kollat med dom 5 största distributörerna, Axcom, Order, Brightpoint, Dangaard och Electra. Inget datum, bara fingerat pris. Återkommer så fort jag får info!

 

/cf112

 

Gör gärna det! Är rätt intresserad av N95 och kommer den i "närtid" så kan den vara högaktuell. 0:)

Link to comment
Share on other sites

Tack för en synnerligen uttömmande recension!! :baskerPa:

 

Hur är det med RSS-läsare samt finessen att automatiskt kunna ladda upp sina bilder till en website/blog motsv, finns det sånt också (jfr K610i som jag har nu)?

 

 

RSS-läsare finns, inget jag meckat med, men det finns. Någon automatisk blogg-funktion finns dock inte. Tror inte SE tänker sig att målgruppen är intresserade. Kanske det finns någon ftp klient till den att ladda ner någonstans?

 

Det ryktas om att någon håller på att porta Duke Nukem 3D till UIQ 3, men låt inte det påverka dig i valet av telefon :wub:

 

Vore ju kul med ett BRA alternativ till Vijay Singh Golf.. risken finns ju att jag blir intresserad av att börja spela golf på riktigt.. nu när jag vet vad birdie, eagle och bogey betyder...

 

/E

Link to comment
Share on other sites

Enligt vissa uppgifter/rykten ska det vara "40 nya modeller" från SonyEricsson "på gång", och det ska komma en ny s k Smartphone också som kanske kan matcha Nokias nya N95:a. Denna nya Smartphone från SE går tydligen under arbetsnamnet "Elena" eller nått sånt (?), är det någon som hört något om denna mobil?

Link to comment
Share on other sites

Trodde att SIM-kort från förra årtusendet (1997) var hopplöst ute..

 

/E

 

Kan vara bra för alla att veta att riktigt gamla simkort har två nackdelar:

 

1* rymmer inte så många kortnummer

2* förkortar batteritiden på telefonen (markant högre strömförbrukning)

 

Så det är med andra ord bra att byta ut sitt SIM om det har en sisådär tio år på nacken, ring kundtjänst så löser dom det gratis eller mot en mindre summa :P

Link to comment
Share on other sites

Så det är med andra ord bra att byta ut sitt SIM om det har en sisådär tio år på nacken, ring kundtjänst så löser dom det gratis eller mot en mindre summa :P

 

telia skickade ett nytt, utan extra kostnad...tror jag.. fan, får kolla telefonräkningen igen..

Kan iallafall konstatera att 9,5mb data är dyrare än 1,5h samtalstrafik. Någon borde räkna ut huruvida en klassisk uppringd förbindelse där man betalar per uppkopplad minut rent av skulle vara billigare vid dataintensiv trafik, än GPRS/3G :lala:

 

/E

Link to comment
Share on other sites

Så det är med andra ord bra att byta ut sitt SIM om det har en sisådär tio år på nacken, ring kundtjänst så löser dom det gratis eller mot en mindre summa :P

 

får kolla telefonräkningen igen..

Kan iallafall konstatera att 9,5mb data är dyrare än 1,5h samtalstrafik.

/E

 

Mmm du får lägga ner det där xxx surfandet på nallen mellan hemmet och jobbet Erik, det kan ju bli en hel del Mb att ladda ner :P

Link to comment
Share on other sites

Mmm du får lägga ner det där xxx surfandet på nallen mellan hemmet och jobbet Erik, det kan ju bli en hel del Mb att ladda ner :P

 

Nä, porrsurfandet gör jag ju via Wlanet under täcket hemma...

Måste vara nakenbilderna alla mina beundrarinnor skickar på mailen hela tiden..

 

Du 'e bara avis för du har en sån där Nokian Hakkapelitta :blink:

 

/E

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Nu kommer en s k "sent fredagkväll-fråga" igen eftersom Telias s k support tar flera dygn på sig att svara på frågor....... så jag testar här först då! :D

 

 

-Kan jag som enskild-/Privatperson teckna mobiltelefonabonnemanget "Telia Jobbmobil Fastpris" a´ 599:- per månad?

 

Tacksam för svar! :)

Link to comment
Share on other sites

Nu kommer en s k "sent fredagkväll-fråga" igen eftersom Telias s k support tar flera dygn på sig att svara på frågor....... så jag testar här först då! :lala:

 

 

-Kan jag som enskild-/Privatperson teckna mobiltelefonabonnemanget "Telia Jobbmobil Fastpris" a´ 599:- per månad?

 

Tacksam för svar! :)

 

Japp det kan du :clap:

Link to comment
Share on other sites

Ett organisationsnummer kan inte teckna privata abonnemang..

Ett personnummer kan dock teckna ett företagsabonnemang (tänk enskild firma)

 

Detta gäller oavsett vad Mr "Jag har inte ens fått finnar ännu" på SIBA/PÅAV/ELGIGANTEN säger... ;)

 

GMY

Link to comment
Share on other sites

Behöver ny mobiltelefon. Behöver råd.

Specifikationer:

- Duglig kamera. Gärna 2,0 mpix eller mer.

- Vikbar.

- Lätthanterlig.

- Ringer inte speciellt mycket.

- Gärna roliga spel.

- SMSar och MMSar litegrann.

- Pris? Tjaeee, helst inte mer än 2.500:-

 

Har tittat på Sony Ericsson Z710i, som utseendemässigt är ganska nära det jag vill ha. Är den bra? Någon som provat den?

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.




×
×
  • Create New...