Jump to content

Det var som...

HvPrsk

Recommended Posts

Skogs-Aaron

Björnar är snälla, men kan vara jobbiga om man klappar dem för hårt. Då är det bara att attackera dem.

Skogs-Aaron 2

Och om man tröttnar, måste man hitta ett djur som man kan rida tillbaka till glasskiosken på, en björn går bra.

*Gulligt* :D

Om det ändå så vore så "lätt" :P

Bra att dom får lära sig saker iaf..

(om inte citaten funkar nu så får ni ha överseende..trots mitt antal av inlägg har jag inte gjort detta förut) :withstupid

Hehe det var många bra råd som fm kan ta efter som tex det här om man gått vilse på sommaren

- Då bygger man ett tält och väntar tills en gammal tjej går förbi. Man kan äta blommor eller ta med sig en matsäck. Sedan kan man försöka tala med myrorna och fråga dem om vägen tillbaka. Man måste kunna myrspråk och det kan man lära sig här på Solskolan.

:) :) :D

Min son sa följande när han såg en massa soldater springa förbi

" Pappa måste alla som är soldater vara gröna och springa?"

• BlåGul -1
Man kan äta blommor eller ta med sig en matsäck

Detta fick inte jag lära mig på överlevnaden?? Ta med sig en matsäck, varför sa ingen det?

Men så att äta blommor, duger inte det åt min herre?

Då bygger han helst en koja, och väntar på att en gammal tjej kommer förbi, eller hur var det? ;)

- Man måste titta på den vita och den röda pilen på kompassen. Den vita pilen pekar mot kallt, den röda mot varmt. Nu pekar den vita mot sjön, det betyder att det är kallt i vattnet, säger Aaron seriöst och går vidare i den röda pilens riktning:

- Vi går mot det varma, men det kan ta lång tid, varnar han.

Precis! Kompassen är ett väldigt bra hjälpmedel för att finna varma sovplatser och undvika kalla. Kom dock ihåg att det kan ta lång tid.   :D

Men för att höra myrorna, måste man ha hörselapparat, tror Aaron. Man får inte reta upp myrorna, då spottar de syra och bits.

Har du lärt dig allt detta här på skolan?

- En del har jag kommit på själv och en del har jag lärt mig här på skolan

Men kapten, jag trodde att...  ???

Som sagt, FM är tydligen fruktansvärt efter vad det gäller överlevnad i skog och mark!   :(

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...