APC-mannen Posted February 24, 2006 Report Posted February 24, 2006 [Håller helt med dig men i mitt fall så har jag blivit så bekväm att man klagar på när det byter kanal hela tiden i stället Ja, ska jag vara ärlig så har jag också stört mig på det... Nu när det är OS känns det som om det hade varit enklast att bara köra det i en kanal fullt ut, och flytta runt sändningarna. Men det hade väl orsakat ramaskri om Antikrundan inte går exakt kl. 2000 på tisdagarna på SVT1 (eller vilken tid det nu går, det vara bara ett exempel). Men min syn på public service blir alltid mer positiv i dessa sammanhang, helt klart. Apropå Wikegård så kan man chatta med honom på svt.se om 5 minuter.
Stefan F Posted February 24, 2006 Report Posted February 24, 2006 Men ibland har dom faktiskt sänt på båda kanalerna. Men det kan man ju också klaga på i och för sig, för då missar man ena sändningen. :P Hu vad spännande det var igår. Hon kan ju inte ha några nerver alls, Norberg. Tänk att en sådan udda icke-action-sport kan vara så underhållande. Fantastiskt. Stod i City idag att dom med flit släppte två poäng i sista omgången för att få avgöra i särspel, kan det stämma, eller skojar dom bara till det?
APC-mannen Posted February 24, 2006 Report Posted February 24, 2006 Jag kan typ nada om curlingregler. De grundläggande kan jag givetvis, och vet att det är ruskigt lätt att bli sittande framför tv:n när det är match... Men det där med att curlinglag tvingar moståndarna att ta poäng har jag hört flera gånger men aldrig fattat... Så det som stod i City var förmodligen helt allvarligt skrivet.
Stefan F Posted February 24, 2006 Report Posted February 24, 2006 Den som tar poäng får första sten i nästa omgång. Och det är ju alltid bättre att ha sista sten har jag förstått. Därför brukar dom tvinga motståndarna att ta en poäng som dom säger. Men i det här fallet så ledde Sverige med 2 poäng, och hade Schweiz bara tagit en poäng så hade Sverige vunnit. Jag tror att dom måste ha skämtat till det i efterhand. Nya ord: hake, drag, vicka, tjock träff, skotten, gard, take-out.
Vysotskij Posted February 24, 2006 Report Posted February 24, 2006 Nya ord: hake, drag, vicka, tjock träff, skotten, gard, take-out. Låter som ett vaktreglemente.
alfie Posted February 24, 2006 Report Posted February 24, 2006 Anna Ottosson tar brons i storslalom!! Streakar edit: Lite besviken att man inte fick se mer av honom, tolka mig rätt nu, vill inte se ALLT...
APC-mannen Posted February 24, 2006 Report Posted February 24, 2006 Fantastiskt kul med streakaren som dök upp mitt i bronsmatchen i curling mellan USA och Storbritannien!
Born Posted February 24, 2006 Report Posted February 24, 2006 "Men visa då" Haha, hon lär få äta upp dom orden ikväll på någon festlighet.
alfie Posted February 24, 2006 Report Posted February 24, 2006 Aftonblaskan har lagt ut bild på herrn i fråga nu: Aftonblade.se Edit: Tråkig reklamcup... goldenpalace.com
APC-mannen Posted February 24, 2006 Report Posted February 24, 2006 Undrar hur mycket trafiken ökade på den där siten...?
Nestor Posted February 24, 2006 Report Posted February 24, 2006 Sverige kör i sönder tjeckien 6-3 Sverige Tjeckein nu... Vore ju fantaskiskt med tre kronor i OS final.
Stefan F Posted February 24, 2006 Report Posted February 24, 2006 7-3!! Var tvungen att lyssna på matchen i köket (man är väl herre i huset. ), men det gör ingenting. L-G Jansson och Lasse Granquist är kungar. På söndag eftermiddag ska jag nog inte titta på TV. :P
ArreliuS Posted February 24, 2006 Report Posted February 24, 2006 Ruskigt bra spelat ju. Hoppas på Sverige och finland i finalen
Stefan F Posted February 24, 2006 Report Posted February 24, 2006 Ruskigt bra spelat ju. Hoppas på Sverige och finland i finalen Ja, verkligen. Hur hett skulle inte det vara att tvåla till finnarna i en OS-final!
alfie Posted February 24, 2006 Report Posted February 24, 2006 Riktigt imponerad av de mål SVerige göra idag! Tyvärr blev det väl onödigt nervöst i andra perioden men vad fasen, överlag utklassar de ju tjeckerna!! //Affe som hoppas på Finland i finalen Edit: Sverige-Finland... måste väl vara drömfinalen, trots att finnarna ser otroligt starka ut...
Guest Posted February 25, 2006 Report Posted February 25, 2006 Besätt skyttegravarna, propagandakriget har startat inför morgondagen..
Stefan F Posted February 25, 2006 Report Posted February 25, 2006 Det är jättekul att det går bra för sverige, men jag kan inte sluta fundera på vad ett OS kostar. Hur mycket av resor, mat, boende, utrustning, bonusar, löner osv. täcks av sponsorer? Vart kommer de övriga pengarna ifrån, skattebetalarna? Jag vet inte, bara spekulerar. Men om det är skattepengar som används så är det en verksamhet som varit väldigt fri från kritik om man jämför med t.ex. försvarmakten. Jag ser iofs fördelarna med att ha bra idrottare, bra reklam för sverige osv. men vad kostar det? Nån som har några siffror, artiklar eller motsv. i ämnet? Det var en liten artikel i AB häromdagen vilka som fick bonusar. Som jag förstod det så var det respektive förbund som betalade ut dom, inte SOK. Tror det var 125.000 för ett guld, 75.000 för silver och 25.000 för brons eller så. Men det var långt i från alla sporter som hade bonusar. Här kan nog vara ett bra ställe att kolla på, ev. ställa frågan: Sveriges Olympiska Kommitté
Yman Posted February 25, 2006 Report Posted February 25, 2006 Det är ju helt otroligt! Ett guld till!!! Anna Carin Olofsson tog just guld i skydskytte - masstart.... Helt underbart! //Y
Stefan F Posted February 25, 2006 Report Posted February 25, 2006 VA?! Och här sitter man och surfar i godan ro. Jag trodde inte alls på henne idag, så jag struntade helt i det. Där fick jag! Kan inte tänka mig annat än att Tre Kronor vinner imorgon.
cf112 Posted February 25, 2006 Report Posted February 25, 2006 Helt underbart skjutit! 1 bom på en massstart är starkt!!
Maul Posted February 26, 2006 Report Posted February 26, 2006 2-2. Slarvigt av de att bara hålla ledningen i 1 minut
alfie Posted February 26, 2006 Report Posted February 26, 2006 JAAAAAAAAAAA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Så jävla gött! Nu är vitrysslands så glömt det kan bli!!!
Guest J-Star Posted February 26, 2006 Report Posted February 26, 2006 Så jävla gött! Nu är vitrysslands så glömt det kan bli!!! Nu är va' då för nå't glömt? ;) 14 medaljer, 7 guld... nu kan vi se fram emot vinter-OS igen. /J
alfie Posted February 26, 2006 Report Posted February 26, 2006 Så jävla gött! Nu är vitrysslands så glömt det kan bli!!! Nu är va' då för nå't glömt? ;) Det var nån skit för några år sedan, minns inte riktigt... :P
Hornet Posted February 26, 2006 Report Posted February 26, 2006 OS GULD!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! haha detta var bätre än finalen 94
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.