Jump to content

Recommended Posts

• Replies 302
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Posted
- - -

Tänker främst på vad siffrorna i beffattningsnumret motsvarar i praktiken, komp, plut, slag osv.

Siffrorna i befnr står för: komp, plut, grp och person i grp

EX: 3410 är tredje komp, fjärde plut, första grp, person nr 0 dvs Gruppchef.

Blev uppringd i torsdags, men får snällt vänta på beskedet som kommer om nån vecka... :D

/Elpa

Guest Free Willy
Posted
:D Hade hoppats att man hade hört nåt nu......

Samtal just nu från FS12. Ge inte upp :D

Posted

- - -

Tänker främst på vad siffrorna i beffattningsnumret motsvarar i praktiken, komp, plut, slag osv.

Siffrorna i befnr står för: komp, plut, grp och person i grp

EX: 3410 är tredje komp, fjärde plut, första grp, person nr 0 dvs Gruppchef.

Blev uppringd i torsdags, men får snällt vänta på beskedet som kommer om nån vecka... :D

/Elpa

Jo, jag vet.

Tänkte främst på om nån som vart/är i Afghanistan kan svara på vilka kompanier/plutoner som finns på plats och deras funktion. Ex sjukvårdsgrupp, V/E pluton, MOT-team osv.

Posted
Jo, jag vet.

Tänkte främst på om nån som vart/är i Afghanistan kan svara på vilka kompanier/plutoner som finns på plats och deras funktion. Ex sjukvårdsgrupp, V/E pluton, MOT-team osv.

just nu finns det ett HQ/Log coy dvs 1 v/e pluton(1sjvgrp, 1Eodgrp, 5v/egrp)

1 patria pluton endast besättningar. en QRF plut.

1 Uh pluton med rep kock förråd osv. sen självklart G1-6 (stab) sektionerna.

sen finns det några gäng motar plus lite annat löstfolk.

Posted

Jo, jag vet.

just nu finns det ett HQ/Log coy dvs 1 v/e pluton(1sjvgrp, 1Eodgrp, 5v/egrp)

1 patria pluton endast besättningar. en QRF plut.

1 Uh pluton med rep kock förråd osv. sen självklart G1-6 (stab) sektionerna.

sen finns det några gäng motar plus lite annat löstfolk.

Du verkar ju ha koll meercy, hur ser arbetsuppgifterna ut för V/E tro? Varför har man inget regelrätt skytte?

Posted
Du verkar ju ha koll meercy, hur ser arbetsuppgifterna ut för V/E tro? Varför har man inget regelrätt skytte?

Tja...enligt de rykten som går så är det väl inte direkt bästa området för fotpatruller...

Enligt de jag pratat med så verkar V/E luta åt patrullera campen i kubik :rockon: och så en och annan eskort... Men vad vet jag, Meercy kanske har mer detaljer..?

/Elpa

Posted

YEEEEESSSS!!!! :baskerPa::}:rockon:

Uppringd igår och tackade ja. Skumt att tjejen blev så glad för min skull... :D

Skämt åsido, hon ska börja plugga utomlands så det klaffar perfekt. Nu ska jag bara berätta för min kära moder som har varit nervös de två andra missionerna, och som jag halvt lovat att inte åka på fler missioner. :P

Posted

Någon som sitter inne med uppgifter om när uttagningsbeskedet har för avsikt att dyka upp?? På mil.se/int står det senast v.17, och vissa här på forumet påstår mellan v.19-23. Fler bud har nog säkert också förekommit. Någon som har något annat än spekulationer att komma med?? Vore intressant att veta.

Posted

När jag pratade med handläggaren för ca 1 vecka sedan sa denne att tiden skulle hållas dvs v 17 0:)

Posted

det blir en del fotpatruller i närområdet... mycket vakt för V/E o en å annan eskort.....

just nu är ja på leave å då har man en konstig förmåga att vakna upp å må dåligt varje dag... :banana

Posted

Nån mer som har blivit antagen till V/E-plut.? Ska vara patgb 203 förare på V/E.

0:)

Har du fått inkallelseordern??

Ja. Fick den för två veckor sedan. Kom in på en vakans.

Posted

Hrm...skumt!

Tjänsten jag sökte till FS12 finns upptagen under "Vakanser" på mil.se/int.

//donSisu

Posted

Min tjänst också. Jag har visserligen blivit intervjuad för tjänsten men flera veckor efter att den först fanns med som vakans. Tydligen hade de svårt att hitta någon och ringde mig först när de beslutat att sänka de ställda kraven. ;)

/D

Hrm...skumt!

Tjänsten jag sökte till FS12 finns upptagen under "Vakanser" på mil.se/int.

//donSisu

Posted

v.19 var det besked jag fick av han som ringde upp mig. Detta p.g.a av en försening, det skulle ju egentligen ha skickats ut v.17. Men vem vet, processen kanske har snabbats på. Men jag sitter lugnt och väntar tills v.19.

Posted

Men varför?? :wub:

Senast V 17 var det ju sagt och jag som sa till min arb givare att han skulle få besked denna vecka? Är iofs inte det minsta förvånad....

Lönar det sig att ringa? :)

Posted
Var tvungen att springa å kolla posten (ca 15 m) så fort jag läste detta, å mycket riktigt, där låg det, mitt alldeles egna bruna lilla fula brev.... *Riva - skriva under - skicka tillbaka*

samma lika här...

Guest Åsnan
Posted

Då kom "lilla bruna" som sagt..ses till hösten amigos.

En personlig fråga till "Fk Bengtsson" ang ditt "Järva"-märke...

Har nämligen ett likadant sytt på min väska från I5, Bergs komp. 97/98

så jag vill bara kolla om vi var stöpta i samma veva.

Posted

Åsnan din gamla primadonna, välkommen till forumet!

Ska nog se att vi ska ha trevligt tillsammans på Gardet, om vi blir insläppta på mässen... :rockon:

Posted
Då kom "lilla bruna" som sagt..ses till hösten amigos.

En personlig fråga till "Fk Bengtsson" ang ditt "Järva"-märke...

Har nämligen ett likadant sytt på min väska från I5, Bergs komp. 97/98

så jag vill bara kolla om vi var stöpta i samma veva.

Hallens Kompani 97/98