Jump to content

Recommended Posts

Posted

Filmen Lord of War med Nicholas Cage har premiär i dagarna och på filmens hemsida finns det en rolig vapengissningslek, hur många rätt får du

Gå in på http://www.lordofwarthemovie.com/ och nere till höger klicka på "NAME THAT WEAPON"

Lycka till och mycket nöje ifrån Malfunction som lyckades få alla rätt med lite tur :mellow:

Posted

Så seriös sida med vapenfakta och så kan dom inte ens se skillnad på en 7,62x54R och en vanlig 7,62x39mm.. Tok IG..

Avser "Life as a bullet" (till höger om trådens "name that weapon")

Posted
Så seriös sida med vapenfakta och så kan dom inte ens se skillnad på en 7,62x54R och en vanlig 7,62x39mm.. Tok IG..

Avser "Life as a bullet" (till höger om trådens "name that weapon")

Såvida inte ryssarna rationaliserat något enormt i ammunitionstillverkningen så var det lite grann som hoppades över i tillverkningsprocessen också...

Posted

Hrrm - alla rätt här med, gissade lite på Rugern, men lottade in den. Till skillnad från sergant släkting visste jag inte vad ovanstående bössa hette, men kände till att det var Israelernas nya leksak...

Vet dock inte riktigt om resultaten är bra eller genanta ;)

Posted

Det som gjorde mig lite fundersam är hur vapennamn kan återkomma. T.ex. så finns det ju några olika vapen som heter M3, utöver olje-pistolen (the Grease Gun).

Posted

liksom andra var jag osäker på Rugern... Har sett det någon gång innan...men tillslut kom man på det...

Vart kan jag skaffa ett liv :Malaj:

Posted
du menar vart kan man skaffa alla vapen(även om jag personligen inte skulle ha valt så många av dem ur quisen)... =D

Något i den stilen skulle man väl kunna säga :/

Posted

Alla rätt, dock lite tveksam på vad den tunga ksp:n igentligen hette... blev lite rädd för mig att jag hade alla rätt... iofs så är det mest "mainstream" vapen med och alla CS kids borde få rätt bra poäng utan att veta något igentligen.

Posted (edited)

Rätt simpelt, dock är jag litet fundersam hur många av just DE vapnen som används ute i världen. Rugern torde ju vara rätt ovanlig om man jämför med övriga (skulle tro detsamma om FAMAS:en också - även om den är välkänd.)

Edited by Yxa
Posted

Eftersom mitt modesta resultat 13/14 inte är så mycket att skryta med, så får jag väl skryta med att min blivande fru klarade 5 rätt utan att engarera sig så mycket. B)