kalle_balle Posted May 8, 2006 Author Report Posted May 8, 2006 okej tackar! men hur beroende är prickskytten av observatör? hur ofta verkar prickskyttar ensamma? Quote
Forumsledning Kimster Posted May 9, 2006 Forumsledning Report Posted May 9, 2006 Ingen soldat verkar ensam oavsett befattning. Minsta enheten är stridspar och i prickskyttefallet är det likadant, då med en skytt och en observatör. Quote
Stockman Posted May 9, 2006 Report Posted May 9, 2006 I år så verkade våra prickskyttar mycket ensamma vet inte om det var en test grej eller om det bara var tidsbrist så de inte han utbilda stridsparsettan. Quote
Forumsledning Kimster Posted May 9, 2006 Forumsledning Report Posted May 9, 2006 De hade ingen stridsparskamrat alls? låter lite märkligt. Quote
Stockman Posted May 9, 2006 Report Posted May 9, 2006 Tror att t.ex. om det är någon som förföljer gruppen så skulle prsk och stridsparsettan lägga sig i bakhåll för förföljarna och genomföra eldöverfall medan resten av gruppen fortsatte dit de skulle. Men under rena prsk uppdrag så verkade han ensam. Quote
Forumsledning Kimster Posted May 9, 2006 Forumsledning Report Posted May 9, 2006 Ok.. tja enligt mig så har prickskytten tappat både understöd och chans att träffa vid första skottet om man gör så. Går emot lite de filosofier jag blir utbildad inom sen ett flertal kurser och vpl. Quote
Kato Posted May 11, 2006 Report Posted May 11, 2006 (edited) Va... utbildas det prickskyttar på K3!? Är det inte skarpskytt ni pratar om, som ingår i en jägarpluton och ger understöd till motsv.? Edited May 11, 2006 by Kato Quote
Forumsledning Kimster Posted May 11, 2006 Forumsledning Report Posted May 11, 2006 Har utbildats prickskyttar på K3 så länge jag kan minnas. Quote
Kato Posted May 11, 2006 Report Posted May 11, 2006 (edited) Kimster du har rätt, blev lite konfunderad där men efter att ha kollat upp det så har jag nu fått det bekräftat. Edited May 11, 2006 by Kato Quote
Jelzin Posted May 11, 2006 Report Posted May 11, 2006 Jag ber om ursäkt för min okunskap, men skillnaden mellan skarpskytt och prickskytt är? Quote
Forumsledning Kimster Posted May 11, 2006 Forumsledning Report Posted May 11, 2006 Jag ber om ursäkt för min okunskap, men skillnaden mellan skarpskytt och prickskytt är? Finns många prickskyttetrådar som tar upp det. här är en http://forum.soldf.com/index.php?showtopic=885 Quote
Jelzin Posted May 11, 2006 Report Posted May 11, 2006 Jag ber om ursäkt för min okunskap, men skillnaden mellan skarpskytt och prickskytt är? Finns många prickskyttetrådar som tar upp det. här är en http://forum.soldf.com/index.php?showtopic=885 Quote
Recommended Posts