Jump to content

Recommended Posts

• Replies 71
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

• Forumsledning
Posted

Ingen soldat verkar ensam oavsett befattning. Minsta enheten är stridspar och i prickskyttefallet är det likadant, då med en skytt och en observatör.

Posted

I år så verkade våra prickskyttar mycket ensamma vet inte om det var en test grej eller om det bara var tidsbrist så de inte han utbilda stridsparsettan.

Posted

Tror att t.ex. om det är någon som förföljer gruppen så skulle prsk och stridsparsettan lägga sig i bakhåll för förföljarna och genomföra eldöverfall medan resten av gruppen fortsatte dit de skulle. Men under rena prsk uppdrag så verkade han ensam.

• Forumsledning
Posted

Ok.. tja enligt mig så har prickskytten tappat både understöd och chans att träffa vid första skottet om man gör så.

Går emot lite de filosofier jag blir utbildad inom sen ett flertal kurser och vpl.

Posted (edited)

Va... utbildas det prickskyttar på K3!?

Är det inte skarpskytt ni pratar om, som ingår i en jägarpluton och ger understöd till motsv.?

Edited by Kato
Posted (edited)

Kimster du har rätt, blev lite konfunderad där men efter att ha kollat upp det så har jag nu fått det bekräftat. :)

Edited by Kato