Jump to content

Trevligt tangentbord

Guest J-Star

Recommended Posts

Jösses! :Malaj:

Det där tgtbordet skulle mer än gärna få ersätta mitt gamla MS Internet Pro.

Å andra sidan så blir displayer på mobiler/handdatorer smutsiga rätt fort.

Undrar hur lång tid det tar att vårda tangenterna :D

Problemet är att det bara är en Jädrans Leksak som inte finns å köpa.

Tydlig ett Gäng Ryska STORtänkare som tror att dom kan få jobb på det sättet.

Hoppas dock att det finns på marknaden inom en snar framtid.

Jag köper den Första bara för att vara kool på Jobbet.

MVH

Olaevil

Huuu... jag tänker bara på böket med att konstruera elektroniken som styr alla skärmarna. Men nog skulle jag gärna ha ett sånt hemma :ph34r:

@olaevil

På deras sida finns en hel del industridesignprojekt som serietillverkats, så tydligen kan dom få jobb på det sättet...

Det moderna tangentbordets moder. 

http://www.pckeyboard.com/images/CustXBig.jpg

Ah... Det väcker barndomsminnen. Har beställt ett direkt från tillverkaren i Staterna. Det kommer nästa vecka, om allt vill sig väl.

Går lös på 900kr i runda slängar med frakt och allt.  :baskerFN:

Jag antar att det tangentbordet företräden inte är fräcka funktioner och design?

Det såg ju minst sagt 90-tal ut.. :bash:

Det ryska koncepttangentbordet vore klart kul.. bra om bokstäverna lyser också, så jag slipper tända lampan i rummet på kvällarna..

/E

Jo du Erik_G tangentbordet stammar från slutet av 80-talet då IBM visade upp sin första AT-dator. Innan dess hade tangentbordet sätt olika ut beroende på tillverkare och modell. Hur som helst får man knappra på ett av dessa mekaniska tangentbord är man såld på en gång. Det låter klink, klink när man skriver, inte smack, smack som på dagens billiga brädor som är uppbyggda med silikonmembran. Det måste upplevas helt enkelt.

Det låter klink, klink när man skriver, inte smack, smack som på dagens billiga brädor som är uppbyggda med silikonmembran. Det måste upplevas helt enkelt.

Snarare klonk klonk... och det är man stadigt less på efter ett par minuter. Digitals (fd DEC) tangentbord (som ser ut prick som det på bilden) är något av ett skräckexempel, man får nästan problem med hörseln när man sitter länge med dom. Dessutom brukar dioden som indikerar numlock alltid vara trasig, vilket är oerhört irriternade! Nä tacka vet jag silikon. :Malaj:

Det låter klink, klink när man skriver, inte smack, smack som på dagens billiga brädor som är uppbyggda med silikonmembran. Det måste upplevas helt enkelt.

Snarare klonk klonk... och det är man stadigt less på efter ett par minuter. Digitals (fd DEC) tangentbord (som ser ut prick som det på bilden) är något av ett skräckexempel, man får nästan problem med hörseln när man sitter länge med dom. Dessutom brukar dioden som indikerar numlock alltid vara trasig, vilket är oerhört irriternade! Nä tacka vet jag silikon. :clap:

Vad är det för fel på firma Digitals gamla hederliga tangentbord nurå? Sitter och skriver detta på ett DEC LK411SE. Det har hållt i sju år och kommer att hålla minst lika länge till. Dessutom så har det inga fåniga knappar som Escape eller NumLock, däremot användbara knappar som Compose och Execute.

• 1 month later...
  • Forumsledning
Problemet är att det bara är en Jädrans Leksak som inte finns å köpa.

Tydlig ett Gäng Ryska STORtänkare som tror att dom kan få jobb på det sättet.

Hoppas dock att det finns på marknaden inom en snar framtid.

Jag köper den Första bara för att vara kool på Jobbet.

MVH

Olaevil

It’s in the initial stage of production.

We hope it will be released in 2006.

It will cost less than a good mobile phone.

It will be real.

http://www.artlebedev.com/portfolio/optimus/answers/

:huh:

8-/

Hm, en bra mobiltelefon kan lätt komma upp i 6000 kronor. Undrar vad dom menar med detta, att det kommer kosta 3-4000 spänn kanske? Lite väl dyrt.

Men nu sitter jag bara och spekulerar i iofs. :huh:

:D

Hm, en bra mobiltelefon kan lätt komma upp i 6000 kronor. Undrar vad dom menar med detta, att det kommer kosta 3-4000 spänn kanske? Lite väl dyrt.

Men nu sitter jag bara och spekulerar i iofs. :D

Enligt Ananova handlar det om ca 200$ stycket.

Sitter och skriver detta nu på det "gamla" tangentbordet jag beställde från USA. Fördelarna är att jag numer stavar rätt lite oftare. Om det är en placeboeffekt vet jag inte. Det är en skön känsla att skriva på i alla fall.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...