Jump to content

Recommended Posts

• Forumsledning
Posted

Om du tittar i tjänst-menyn istället så ser du att där redan finns TFU.

• Replies 79
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

• Forumsledning
Posted
Vilken kategori är lämplig om man tjänstgjort som c-obs väderbiträde på väderavdelningen på F7 ?

tja.. "Annan..." eller "Stab/und" duger till det. Finns många specialsaker som inte kommer läggas upp. Detaljerna får man ändå skriva om i textrutan.

• Forumsledning
Posted

För er som är medlemmar redan syns det inte, men som info till er har vi nu styrt upp Registreringsvillkoren, den text man måste godkänna innan man får gå vidare och skapa sig en användare. Vi är på väg att fixa reglernas struktur också, samt uppdatera FAQ och även göre länken dit tillgänglig.

• Forumsledning
Posted

Addat Snabbsvar/quickreply/Turbosvar knapp till nästan alla forum nu, för er som gillar den.

Uppdatera fler bilder samt färger som saknats innan på Armyskin.. och den går nu ifrån beta-stadiet..

..samt lite annat som inte syns utåt, mest pill och meck.. så här på lördagsnatten.

• 2 weeks later...
  • Forumsledning
Posted

Till er Gäster och oregistrerade medlemmar så ser ni nu ett helt annat skin än det ni är vana vid, detta är ett skin som man kunnat välja om man är medlem, då vi har flera.

Anledningen till att detta är default nu är att jag håller på att leta fel och buggar i det från en gäst's synvinkel.

Hurvida den ska kvarstå som default får vi se senare.

:D

Posted

Är jag blind eller finns inte den där WWW-knappen kvar den som visade om folk hade en hemsida. Nu måste man ju gå in på profilen och kika.

• Forumsledning
Posted

Helt rätt den är borta. Vaför vet jag inte. Var så med det nya. Docj går det säkert att lägga till den, men är inget jag tänker fixa idagsläget.

/ Kimster på semester

• 1 month later...
  • Forumsledning
Posted

Ska mecka lite ikoner och spana och testa lite.. ber om ursäkt om ni upplever det som fettoskumt ibland. :huh:

• Forumsledning
Posted

uhm.. trådlist-sidans ikoner längst ut till vänster.. mitt skin då .. men det hoppades jag ni hajja..

• Forumsledning
Posted

Okej ? Funkar utmärkt i mitt Opera. Vad är trasigt ?

Och vad innebär "så länge" skinnet fixar sig inte automatiskt om inte jag får reda på vad som inte funkar. (tips)

Posted (edited)

Inget är trasigt. Jag brukar scrolla i trådarna genom att klicka med scrollhjulet på musen och få fram "scrollpilen". I orginalskinnet så funkar det fint med ditt så hackar det väldigt mycket, så mycket att jag tycker det var jobbigt att kunna navigera på ett lätt sätt.

Det scrollar mycket jämnare i IE så med orden "Så länge" menade jag bara så länge det forsätter att hackar, kanske det löser sig när nästa version av Opera släpps.

Detta problem hade jag inte före forumsuppdateringen.

Edit: Med orginal-skinnet menar jag IPB Default Skin

Edited by NisseNord
  • Forumsledning
Posted

Ok jag har kört lite mellan dem nu och jag märker ingen direkt skillnad i scrollandet. Det som upplevs är ett knappt märkbart flimrande när man scrollar i en viss hastighet, men det ser likadant ut i IE som i Opera med mitt skin. Orginalskinnet har något lättare grafik och upplevs mindre flimrande när man scrollar enligt mig.

Om det är någon annan som upplever likadant som jag eller Nisse kommentera gärna isåfall.

• Forumsledning
Posted

VA? kan ni inte ? ... va satan GARARGH .. hrm.. ok.. ;)

Ni får gissa :surprise:

Det är arméförbandsikoner och de föreställer bl.a

Bataljon

(Skytte)Brigad

Signalspaningsförband (bataljon)

Snöröjningsförband

Underättelseförband