Jump to content

stridsbältek

Zurse

Recommended Posts

MILCON har sålt. Sen så skickade Fu Kjellberg en länk till mig för ett tag sen till en firma som sålde bl.a. 304K. Om du ber snällt kanske han kan leta fram länken igen, för jag har tydligen rensat lite hårdhänt bland mina PM...

MILCON har sålt. Sen så skickade Fu Kjellberg en länk till mig för ett tag sen till en firma som sålde bl.a. 304K. Om du ber snällt kanske han kan leta fram länken igen, för jag har tydligen rensat lite hårdhänt bland mina PM...

Kolla här:

Dom har i allafall det på sin hemsida.

www.billingedalen.se

Tänkte på en sak, vattenflaskfodralet som finns på 304 K kan man använda det till vattenflaska 90? om inte villken vattenflaska är det till?

Edited by Strv S

Tänkte på en sak, vattenflaskfodralet som finns på 304 K kan man använda det till vattenflaska 90? om inte villken vattenflaska är det till?

Nej, det passar inte. Fodralet är till den föregående vattenflaskan som bara rymde 6 dl.

får köpa ett eget överdrag, 0.6 liters flaskan är ju bara skräp, När vi hade vinterövning så frös den igen och blev en stor ispropp i.  :D

Du tror inte att det har mer att göra med yttertemperaturen än flaska och fodral? ;)

Vid minusgrader ska vatten förvaras nära kroppen för att inte frysa. Det gäller både nya och gamla vattenflaskor.

Enligt befel:

Anledningen till att flaskfodralen är "fodrade" är att man skall kunna doppa dem i vatten för att kunna kyla flaskan vid sådana temperaturer som det kan tänkas behövas.

Om jag sen var tvungen att köpa ett flaskfodral för egna penningar så hade det blivit ett Recon Multi-/Flaskfodral.

Edited by Sg Toll

Enligt befel:

Anledningen till att flaskfodralen är "fodrade" är att man skall kunna doppa dem i vatten för att kunna kyla flaskan vid sådana temperaturer som det kan tänkas behövas.

Samt att i viss mån isolera vattenflaskan så att den inte fryser.

Något som jag har lagt märke till är att om man hänger vattenflaskan i byxbältet (med eller utan fodralet) så fryser den inte heller. Dels för att den då hamnar innanför M90-jackan, dels för att den hela tiden skumpar mot röven när man rör sig. Ibland kan det dock bildas små lösa isflagor i vattnet vilket gör det en smula obehagligt att dricka.

@PIC

Jag förnekar alla misstag jag kan tänkas anklagas för, inklusive eventuella länkningar till Recon's Prototypficka för Kulspruta 90-kasetter.

Try to pinn anything on me now! :P ;)

Edited by Sg Toll

@PIC

Jag förnekar alla misstag jag kan tänkas anklagas för, inklusive eventuella länkningar till Recon's Prototypficka för Kulspruta 90-kasetter.

Try to pinn anything on me now!  :P  ;)

Ksp-kassett.?? Jag trodde det var för en sån här:

bag-in-box.gif

:o

Nån som vet vilka vätskor FMs flaskor tål utan att plasten ger upp?

@ Knekt;- "Nån som vet vilka vätskor FMs flaskor tål utan att plasten ger upp?"

Vad tänkte du ha för någon annan rinnande vätska än vatten eftersom du nu frågar?

Ren nyfikenhet!

Jag skulle aldrig ha nått annat än rent vatten i konungens buteljer! :P