Zurse Posted June 27, 2005 Report Share Posted June 27, 2005 fyndade på ÖB och hittade stridsbälte 304k och köpte dessutom ett...frågan är som följer: är inte bältet krigsmateriel och får inte säljas? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Swede Posted June 27, 2005 Report Share Posted June 27, 2005 Om det finns på Ö&B så är det nog helt i sin ordning. Bältet säljs även på diverse andra överskottsförsäljningar. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zurse Posted June 27, 2005 Author Report Share Posted June 27, 2005 var kan man finna dessa överskottsförsäljningar?förutom ÖB... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sytare Posted June 27, 2005 Report Share Posted June 27, 2005 MILCON har sålt. Sen så skickade Fu Kjellberg en länk till mig för ett tag sen till en firma som sålde bl.a. 304K. Om du ber snällt kanske han kan leta fram länken igen, för jag har tydligen rensat lite hårdhänt bland mina PM... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
rhdf Posted June 27, 2005 Report Share Posted June 27, 2005 rätt nice att kunna skaffa bättre fickor till sitt stridsbälte än de man fått ut ÖB =civilt TSF Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mordred Posted June 28, 2005 Report Share Posted June 28, 2005 Det mesta man hittar på Ö&B är ju i långt bättre skick än skiten man kvitterar ut... B) /2LT Mordred, som har hela garderoben full med extra militär mtrl Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fu Kjellberg Posted June 28, 2005 Report Share Posted June 28, 2005 MILCON har sålt. Sen så skickade Fu Kjellberg en länk till mig för ett tag sen till en firma som sålde bl.a. 304K. Om du ber snällt kanske han kan leta fram länken igen, för jag har tydligen rensat lite hårdhänt bland mina PM... Kolla här: Dom har i allafall det på sin hemsida. www.billingedalen.se Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Strv S Posted June 29, 2005 Report Share Posted June 29, 2005 (edited) Tänkte på en sak, vattenflaskfodralet som finns på 304 K kan man använda det till vattenflaska 90? om inte villken vattenflaska är det till? Edited June 29, 2005 by Strv S Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
KD803 Posted June 29, 2005 Report Share Posted June 29, 2005 Tänkte på en sak, vattenflaskfodralet som finns på 304 K kan man använda det till vattenflaska 90? om inte villken vattenflaska är det till? Nej, det passar inte. Fodralet är till den föregående vattenflaskan som bara rymde 6 dl. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Strv S Posted June 29, 2005 Report Share Posted June 29, 2005 ahaja, torsk på den :( , nån som vet vart man kan köpa nya fodralet? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hornet Posted June 29, 2005 Report Share Posted June 29, 2005 (edited) www.recon.se har ett som passar (får du inte ut det?) edit http://www.recon.se/product_info.php?cPath=23&products_id=79 dom hadde försvarets Edited June 29, 2005 by Sandqvist Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zurse Posted June 29, 2005 Author Report Share Posted June 29, 2005 det e inte alla som får ut det tyvär...har dock lyckas byta in min gamla flaska o fodral mot en 90a Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Strv S Posted June 29, 2005 Report Share Posted June 29, 2005 får köpa ett eget överdrag, 0.6 liters flaskan är ju bara skräp, När vi hade vinterövning så frös den igen och blev en stor ispropp i. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jay Posted June 29, 2005 Report Share Posted June 29, 2005 får köpa ett eget överdrag, 0.6 liters flaskan är ju bara skräp, När vi hade vinterövning så frös den igen och blev en stor ispropp i. Du tror inte att det har mer att göra med yttertemperaturen än flaska och fodral? ;) Vid minusgrader ska vatten förvaras nära kroppen för att inte frysa. Det gäller både nya och gamla vattenflaskor. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sytare Posted June 29, 2005 Report Share Posted June 29, 2005 (edited) Enligt befel: Anledningen till att flaskfodralen är "fodrade" är att man skall kunna doppa dem i vatten för att kunna kyla flaskan vid sådana temperaturer som det kan tänkas behövas. Om jag sen var tvungen att köpa ett flaskfodral för egna penningar så hade det blivit ett Recon Multi-/Flaskfodral. Edited June 30, 2005 by Sg Toll Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
eskil Posted June 30, 2005 Report Share Posted June 30, 2005 Enligt befel:Anledningen till att flaskfodralen är "fodrade" är att man skall kunna doppa dem i vatten för att kunna kyla flaskan vid sådana temperaturer som det kan tänkas behövas. Samt att i viss mån isolera vattenflaskan så att den inte fryser. Något som jag har lagt märke till är att om man hänger vattenflaskan i byxbältet (med eller utan fodralet) så fryser den inte heller. Dels för att den då hamnar innanför M90-jackan, dels för att den hela tiden skumpar mot röven när man rör sig. Ibland kan det dock bildas små lösa isflagor i vattnet vilket gör det en smula obehagligt att dricka. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PIC Posted June 30, 2005 Report Share Posted June 30, 2005 @Sg Toll Tror du inte vattenflaskan kommer hoppa runt ganska mkt i den där fickan?? Ser lite stor ut ;) Eller du tänkte kanske på den här?? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sytare Posted June 30, 2005 Report Share Posted June 30, 2005 (edited) @PIC Jag förnekar alla misstag jag kan tänkas anklagas för, inklusive eventuella länkningar till Recon's Prototypficka för Kulspruta 90-kasetter. Try to pinn anything on me now! :P ;) Edited June 30, 2005 by Sg Toll Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Knekt Posted June 30, 2005 Report Share Posted June 30, 2005 @PICJag förnekar alla misstag jag kan tänkas anklagas för, inklusive eventuella länkningar till Recon's Prototypficka för Kulspruta 90-kasetter. Try to pinn anything on me now! :P ;) Ksp-kassett.?? Jag trodde det var för en sån här: Nån som vet vilka vätskor FMs flaskor tål utan att plasten ger upp? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hornet Posted June 30, 2005 Report Share Posted June 30, 2005 hadde en polare som hadde fåt tag i ett par med kass gägning skulle slängas han hadde dom i garaget med T sprit och fäljrent i så dom tål nog en del :P Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bushi LG Posted June 30, 2005 Report Share Posted June 30, 2005 @ Knekt;- "Nån som vet vilka vätskor FMs flaskor tål utan att plasten ger upp?" Vad tänkte du ha för någon annan rinnande vätska än vatten eftersom du nu frågar? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Knekt Posted July 1, 2005 Report Share Posted July 1, 2005 @ Knekt;- "Nån som vet vilka vätskor FMs flaskor tål utan att plasten ger upp?" Vad tänkte du ha för någon annan rinnande vätska än vatten eftersom du nu frågar? Ren nyfikenhet! Jag skulle aldrig ha nått annat än rent vatten i konungens buteljer! :P Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zurse Posted July 2, 2005 Author Report Share Posted July 2, 2005 Nån som kan lista en länklista på svenskt överskott där man kan beställa ifrån? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
SISU Posted July 2, 2005 Report Share Posted July 2, 2005 Här har du en MÖPENS WEB SHOP LISTA ! Finns nålad i materiel platsen ... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zurse Posted July 2, 2005 Author Report Share Posted July 2, 2005 uppfattat! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts