Jump to content

Kungen


Scribe

Recommended Posts

Kungen på Hemvärnsövning:

mdn_kungen_press_0505.jpg

 

Men Kungen har ingen namnbricka!!!!

 

Min fråga är nu: VAD ska/bör det/skulle det stå på hans namnbricka?

 

General Bernadotte

Statschef över konungariket Sverige?

 

 

Edit: Skelögd

Link to comment
Share on other sites

haha väntade mej inget annat än att det skulle dyka upp något om denna artickeln på forumet...

 

när bildbashingen ändå har startat så slänger jag in nästa brasklapp...

 

kolla bilden LÄNK

 

nån som har sett HMS vänsterben.....knappen är ju inte knäppt.... :wub:

 

/JBP ;)

Link to comment
Share on other sites

Hahaha...

 

Jag hade nog aldrig kommit på det med namnbricka och oknäppta knappar, speciellt inte om kungen är på bilden :P

 

Man får väl ha lite förståelse, man känner väl inte till alla bieffekter av ålder nu när man är i sina bästa år :P

 

Tror dessutom inte att det finns någon som kan tvinga honom att knäppa knappen, finns väl ingen som är befäl för kungen så han gör väl lite som han vill...

 

I vilket fall som helst, lite respekt åt kungen :camo:

Link to comment
Share on other sites

C Sverige                                

Eftersom alla separatister gör gällande att han är/är inte kung över dom så kan man väl slänga in att Carl XVI Gustaf ÄR konung över Möre men Möre inte nödvändigvis ingår i Sverige... Faan, det var bättre förr...inte danskar, inte svenskar, vi var bara oss själva (som i norrlandsguldreklamen...) :huh:

Link to comment
Share on other sites

Inom FM har man ju både en och två gånger hört utrycket Chefen Chefen.. så CC alt. Chef kanske kan passa..

 

On a more personal note hade det det gärna fått stå Svärfar på hans och Svärson på min.. Alt. C Madde på hans och Svärson på min..

 

GMY

Link to comment
Share on other sites

haha väntade mej inget annat än att det skulle dyka upp något om denna artickeln på forumet...

 

när bildbashingen ändå har startat så slänger jag in nästa brasklapp...

 

kolla bilden LÄNK

 

nån som har sett HMS vänsterben.....knappen är ju inte knäppt.... :)

 

/JBP ;)

och så är det bara en som har reflexband på sig och 2 har namnbrickor

Link to comment
Share on other sites

och så är det bara en som har reflexband på sig och 2 har namnbrickor

.....precis som på vilken Hv-övning som helst, med andra ord!

 

Och vad det gäller Skåne mot resten av världen kan jag bara säga ni bara är avundsjuka alltsammans........

Link to comment
Share on other sites

OT

Detta reflexband.. Varför i hel*ete springer folk omkring med det för? Speciellt under fältmässiga förhållanden. Ser ju ut som ett gäng dagisbarn som är ute och lär sig hur man ska uppträda i trafiken.

 

Slut OT

Link to comment
Share on other sites

OT

Detta reflexband.. Varför i hel*ete springer folk omkring med det för? Speciellt under fältmässiga förhållanden. Ser ju ut som ett gäng dagisbarn som är ute och lär sig hur man ska uppträda i trafiken.

 

Slut OT

Det finns reglerat.

 

§6.2. Reflexer. - Vid utbildning och övning utomhus och under mörker och nedsatt sikt, skall all personal bära reflexband om det inte finns särskilda skäl att inte bära sådan, t ex vid spaningsövningar eller strid i mörker.

 

 

Reflexbandet skall bäras på den del av kroppen som är närmast vägbanans mitt. Reflexbandet skall vara lågt placerad, högst i midjehöjd, och vänd bakåt eller mot den farligaste trafiken.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.



×
×
  • Create New...