Jump to content

Recommended Posts

Posted

Pangpang

Alltså, allvarligt. Det går undan. Vet inte om detta är rätt forum, men det är ju ett vapen iaf.

Någon som håller på med snabbskytte som kan förklara hur han bär sig åt?

Posted

Svaga laddningar och ett helvetiskt custombygge. Han är fabriksskytt för Smith&Wesson om inte jag minns helt fel.

Länken finns i en annan tråd. Således inget nytt under solen.

Posted

Fick en ide , om man bygger om revolvern så att varje finger fick en avtryckare, skulle man kunna komma up i en avsevärd hastighet. Två avtryckare är ju inte ovanligt på hagelbrakare, fyra avtryckare på revolver, med lite ingenjörskonst så kanske till och med tummen kunde få sig en avtryckare.

Posted
Fick en ide , om man bygger om revolvern så att varje finger fick en avtryckare, skulle man kunna komma up i en avsevärd hastighet. Två avtryckare är ju inte ovanligt på hagelbrakare, fyra avtryckare på revolver, med lite ingenjörskonst så kanske till och med tummen kunde få sig en avtryckare.

Varför inte bara koppla sex hanar till en och samma avtryckare......skulle liksom göra det hela lite enklare!! ! :lol:

Posted

Jo, Jerry Miculek är kungen av revolver. :lol::lol::worthy::clap::clap::clap:,O,O,O

Han driver ett eget företag, det är bara att åka dit och träna, så är ni snart lika bra.

http://www.bang-inc.com/

Oftast använder Jerry ganska vanliga revolvrar men med sina egendesignade grepp. Mekanismerna är polerade, men inte "toktrimmade" och avtryckarvikten nära standard. Ibland använder han revolver med kompensator, ibland inte. Laddningarna kvalar inte in i magnumklassen, men de räcker till för att göra mer än hål i pappret. Se t ex http://www.findarticles.com/p/articles/mi_..._28/ai_n6040335

Posted
Jo, Jerry Miculek är kungen av revolver. :blink::worthy::worthy::clap::clap::clap:,O,O,O

Han driver ett eget företag, det är bara att åka dit och träna, så är ni snart lika bra.

http://www.bang-inc.com/

Oftast använder Jerry ganska vanliga revolvrar men med sina egendesignade grepp. Mekanismerna är polerade, men inte "toktrimmade" och avtryckarvikten nära standard. Ibland använder han revolver med kompensator, ibland inte. Laddningarna kvalar inte in i magnumklassen, men de räcker till för att göra mer än hål i pappret. Se t ex http://www.findarticles.com/p/articles/mi_..._28/ai_n6040335

OT....

Jerry Miculek fru är dotter till Clark Custom Guns Ägare....

Kay går inte av för hackor heller kan jag säga hon har jag sett i San antonio på en uppvisning.....Den kvinnan skulle jag inte vilja möta i en duell :D

MVH

Olaevil

Posted
Lite svårt att se hur omladdningen går till, antar att han omöjligen kan fippla med patroner en och en. Har han något verktyg han får i 6 patroner samtidigt?

Ja han använder sig utav en speedloader.

comp_iii_speedloader.gif.webp

Posted
Pangpang

Alltså, allvarligt. Det går undan. Vet inte om detta är rätt forum, men det är ju ett vapen iaf.

Någon som håller på med snabbskytte som kan förklara hur han bär sig åt?

Ja hur bär han sig åt? till å början med har han eliminerat alla onödiga rörelser, tex släpper han inte fram avtryckaren en tiondels mm längre än vad som är nödvändigt (att lyssna effter "klicket" borde tex alla som skjuter halvautomatiska vapen lära sig). Sannolikt står hans stödhand för merparten av greppet för att skjuthanden inte ska vara för spänd (en spänd hand förlorar i rörlighet).

På såpass korta avstånd som det rör sig om här behöver man heller inte stanna upp i varje tavla utan man skjuter i "svinngen", vilket ger lika snabba tavelbyten som splitt tider i tavlan. Givetvis pekar han bara med kornet och muskelminnet ser till att pangen hamnar rätt efter rekylen.

Det han är RIKTIGT duktig på är att ladda om, på pistol är det inte omöjligt att ha tider runt en sekund men med revolver är det några extra moment så en omladdning på ca 3 sekunder är en bra omladdning.

Jag tror inte att han skjuter specielt svagt laddad ammunition men han lär ha en "rebund" fjäder i från en balografpenna för att få ett riktigt lätt DA-tryck.

Posted
Lite svårt att se hur omladdningen går till, antar att han omöjligen kan fippla med patroner en och en.  Har han något verktyg han får i 6 patroner samtidigt?

Ja han använder sig utav en speedloader.

comp_iii_speedloader.gif.webp

eller clips!

Posted

jag har sett en gubbe dra revolver på någon tv kanal en gång, det går nåt så in i helvete fort så man tror inte sina ögon.

Är det någon som vet vilket jag menar och kanske råkar ha en länk liggande?

Posted

"Wanna see the fastest draw in the world? Yeah? Wanna see it again?"

Visades på tv någon gång i slutet av åttiotalet har jag för mig. Vaaaaansinnigt snabb kille!

• 2 weeks later...
Posted

Schysst målbild inför magbyte på pistol m/88.

Maghållaren känns dock aningen mer custom än kronans biancimodell.

Posted
men han sliter ju upp det nya magget innan han släpper det gamla eller såg ja fel?

Klart han gör. Varför stå med en pistol utan magasin längre än nödvändigt?

Posted
Hur snabbt kan man byta magasin i en semiautomatisk pistol då?

Svar: Riktigt jäkla fort.

:winner::dong:,O

wow..det var riktigt fort..men han sliter ju upp det nya magget innan han släpper det gamla eller såg ja fel?

Titta nogrant så ser du att han trycker på knappen så fort stödhanden lämnat vapnet, det är nästan att fallhastigheten på magasinet är gränssättande för hastigheten i magasinsbytet.

Posted
Svaga laddningar och ett helvetiskt custombygge. Han är fabriksskytt för Smith&Wesson om inte jag minns helt fel.

Länken finns i en annan tråd. Således inget nytt under solen.

Måste vara en jäkligt svag laddning. ser ju ut som värsta cal.22 rekylen :P

Posted (edited)

J***R vilken snabb omladdning, behövs ju inte mycket för att patronerna inte ska falla i rätt. :baskerPa:

Edited by RaVeN