Guest Panzergrenadier Posted June 1, 2005 Report Posted June 1, 2005 Vad jag fått från polaren var att det var repfolk som ska till Sudan som kollade reppluts organisation i Kosovo, väntar på mer info Quote
Fanjunkar´n Posted June 1, 2005 Report Posted June 1, 2005 (edited) Vad jag fått från polaren var att det var repfolk som ska till Sudan som kollade reppluts organisation i Kosovo, väntar på mer info OK. Intressant. Om det är info som inte är av allmänt intresse så kan du pm:a mej. Låter onekligen lite märkligt att Sverige skulle skicka repfolk till Sudan. Dessutom, varför kolla repplutons utrustning i Kosovo? Bör man väl kunna göra hemma eller? Kosovo... Sudan... inte riktigt samma terränglåda etc... Edited June 1, 2005 by Fanjunkar´n Quote
Blackadder Posted June 1, 2005 Report Posted June 1, 2005 hehehe du menar som förstärkningen till kosovo och ja just... NC01's vaccineringar inför Sudan ;) Har du inte kommit iväg ännu??? Quote
BJK Posted June 1, 2005 Report Posted June 1, 2005 (edited) jag tänkte mer på riktiga spetsiga flygplan... OK... och exakt vad skulle de göra...? Uppdraget i Sudan är visserligen fredsframtvingande men jag ser inte behovet av stridsflyg som det mest akuta i nuläget. Hur som helst så har Sverige inga pengar till sån´t ändå. bara en liten tanke jag hade, man kanske kan flygspana? :P Den som lever får se............ Men en Ensam Varg kan nog göra lite nytta tror jag........ Edited June 1, 2005 by BJK Quote
Fanjunkar´n Posted June 1, 2005 Report Posted June 1, 2005 @ Blackadder Nä du... det här rör sej som seg sirap... Jag har klartecken från Khartoum men inget som nått fram till Opil, därmed får jag ingen flygbiljett. Ergo, sitter jag här med min sjösäck o väntar (eftersom FN inte rekommenderar ankomster i Khartoum på torsdagar, fredagar eller lördagar så är det kört den här veckan också)... Quote
Fanjunkar´n Posted June 2, 2005 Report Posted June 2, 2005 Lite danska nyheter: UN-missionen i Sudan. Quote
Fanjunkar´n Posted June 6, 2005 Report Posted June 6, 2005 (edited) Lite press från Sudan Tribune: Germany slow in sending peacekeepers to Sudan. Germany mulls stopping Sudan mission over blockade policies. Edited June 7, 2005 by Fanjunkar´n Quote
Fanjunkar´n Posted June 8, 2005 Report Posted June 8, 2005 Sudan Tribune: Deployment of peacekeepers to Sudan delayed- UN. Danska försvaret: Flere danske soldater på vej til Sudan. Kanadensisk soldat tillsammans med en blivande "minröjnings-hyena". Jag får äntligen komma iväg!!! 12/6 lyfter planet mot Khartoum!!! Quote
armywoman Posted June 8, 2005 Report Posted June 8, 2005 @Fanjunkar´n B) GRATTIS!!! Ä´re sant att du äntligen är på G mot Sudan?!?!?! ;) Ser fram emot täta lägesrapporter därifrån både här på forumet samt via mail! Go 4 it nu! // Armywoman Quote
Born Posted June 8, 2005 Report Posted June 8, 2005 Fanjunkar´n. Får grattulera. Glöm inte B) och hare gott. Quote
Fanjunkar´n Posted June 8, 2005 Report Posted June 8, 2005 @Fanjunkar´n B) GRATTIS!!! Ä´re sant att du äntligen är på G mot Sudan?!?!?! ;) Ser fram emot täta lägesrapporter därifrån både här på forumet samt via mail! Go 4 it nu! // Armywoman Fanjunkarn: GRATTIS!! Fu Kjellberg Fanjunkar´n. Får grattulera. Glöm inte B) och hare gott. Born Tackar så mycket! Det skall bli skönt att ÄNTLIGEN få komma iväg. Rapporter kommer att dimpa in då och då. B) Quote
Limpan Posted June 8, 2005 Report Posted June 8, 2005 Och jag då? Ska jag bara sitta här menar du?! Om inte jag också får åka någonstans är det fan ORÄTTVIST!!! *stampar i marken och sparkar i gruset* Quote
Sgt Andersson Posted June 8, 2005 Report Posted June 8, 2005 Och jag då? Ska jag bara sitta här menar du?! Om inte jag också får åka någonstans är det fan ORÄTTVIST!!! *stampar i marken och sparkar i gruset* Nu coolar vi lite Limpan och är glada för fanjukarns skull.... ;) Quote
Limpan Posted June 8, 2005 Report Posted June 8, 2005 (edited) Ja, om inte annat för att han suttit i missionlimbo så länge. Grattis, min vän! Men det är fortfarande jäääääääääävligt orättvist, kom ihåg det! *mutter, mutter...* Edited June 8, 2005 by Limpan Quote
Fanjunkar´n Posted June 8, 2005 Report Posted June 8, 2005 Ja, om inte annat för att han suttit i missionlimbo så länge. Grattis, min vän! Men det är fortfarande jäääääääääävligt orättvist, kom ihåg det! Jag vet, jag vet. Funnes det nå´n rättvisa här i världen skulle hela EN+NHC redan vara på plats iförda sprillans nya ökenkittet... ;) Quote
Blackadder Posted June 8, 2005 Report Posted June 8, 2005 Ja, om inte annat för att han suttit i missionlimbo så länge. Grattis, min vän! Men det är fortfarande jäääääääääävligt orättvist, kom ihåg det! Jag vet, jag vet. Funnes det nå´n rättvisa här i världen skulle hela EN+NHC redan vara på plats iförda sprillans nya ökenkittet... ;) G.M.Y Fanjunkar´n vi ser fram mot färgrika sitreps och massor av bilder får du teknikproblem med att posta här eller fixa till bilder så säg till /b Quote
BJK Posted June 8, 2005 Report Posted June 8, 2005 Få se om du får sällskap från Flygvapnet oxå då framöver..... B) I vilket fall som helst. Lycka Till !! Quote
Fredin Posted June 8, 2005 Report Posted June 8, 2005 Sudan Tribune: Deployment of peacekeepers to Sudan delayed- UN. Danska försvaret: Flere danske soldater på vej til Sudan. Kanadensisk soldat tillsammans med en blivande "minröjnings-hyena". Jag får äntligen komma iväg!!! 12/6 lyfter planet mot Khartoum!!! där ser man. Inte hade jag någon aning om att Hyenor användes som hjälpmedel. Är detta ofta förekommande. Ursäkta om jag är väldigt OT nu. Quote
Redaktörn Posted June 8, 2005 Report Posted June 8, 2005 Sudan Tribune: Deployment of peacekeepers to Sudan delayed- UN. Danska försvaret: Flere danske soldater på vej til Sudan. Kanadensisk soldat tillsammans med en blivande "minröjnings-hyena". Jag får äntligen komma iväg!!! 12/6 lyfter planet mot Khartoum!!! Grattis mannen , så nu slipper man bli nästan utskälld i luren när man i all välmening ringer och frågar hur det går. Lycka till å ha det gott. P.S Glöm inte att batbladet emotser några bidrag från missionen D.S / Redaktörn Quote
Limpan Posted June 9, 2005 Report Posted June 9, 2005 Jag vet, jag vet. Funnes det nå´n rättvisa här i världen skulle hela EN+NHC redan vara på plats iförda sprillans nya ökenkittet... ;) Just så! Quote
Greven Posted June 11, 2005 Report Posted June 11, 2005 En av grpch KS12 som nyligen kommit ner till Kosovo jobbar inom FM hemma i änglamarken. Han säger att PBV:erna som står på CV kommer fraktas till Sudan, har även hört detta från ett annat håll. Mycket intressant iaf. Quote
Meercy Posted June 11, 2005 Report Posted June 11, 2005 En av grpch KS12 som nyligen kommit ner till Kosovo jobbar inom FM hemma i änglamarken. Han säger att PBV:erna som står på CV kommer fraktas till Sudan, har även hört detta från ett annat håll. Mycket intressant iaf. hmm ja du Greven det låter ju som ett fin fint rykte ;) men det vore ju ur ballt om det var sant. Quote
BARBIE Posted June 11, 2005 Report Posted June 11, 2005 Vilka ska använda dessa bestar? eller ska de bara skrotas där? Quote
Greven Posted June 11, 2005 Report Posted June 11, 2005 En av grpch KS12 som nyligen kommit ner till Kosovo jobbar inom FM hemma i änglamarken. Han säger att PBV:erna som står på CV kommer fraktas till Sudan, har även hört detta från ett annat håll. Mycket intressant iaf. hmm ja du Greven det låter ju som ett fin fint rykte ;) men det vore ju ur ballt om det var sant. den som lever får se, jag tror att det stämmer, skulle nästan våga säga vet. Quote
Krook Posted June 11, 2005 Report Posted June 11, 2005 (edited) En av grpch KS12 som nyligen kommit ner till Kosovo jobbar inom FM hemma i änglamarken. Han säger att PBV:erna som står på CV kommer fraktas till Sudan, har även hört detta från ett annat håll. Mycket intressant iaf. Det vore fint om det stämmer men jag är skeptisk. Det har ju tidigare snackats om att de skulle ner till Liberia för att ersätta CV90:rna som ska till BG:en, men... Det snackas så mycket i FM att jag inte tror något innan det verkställs. Men grattis Fanjunkar´n. Äntligen blir vi av med dig. Ha det hårt i missionen så ses vi på årsmötet, om inte förr. /Krook Edit: Gratulationen. Edited June 11, 2005 by Krook Quote
SFC Posted June 11, 2005 Report Posted June 11, 2005 9040C tas hem av LA 04, och därefter ser det ut att bli 9040A (med vissa modifikationer) som gäller för LA 05 och LA 06, kan bli 9040B också. Källa: Betydligt mer än ett rykte inom OPIL och ATK. Pbv 302 till Sudan? Inte mer än ett rykte enligt samma källor... Quote
Mårten Posted June 12, 2005 Report Posted June 12, 2005 Skulle dock vara ett mkt värdigt slut för pebborna att dundra omkring i afrika. Eller kanske rättare sagt stå på rep i afrika... Quote
Meercy Posted June 12, 2005 Report Posted June 12, 2005 Skulle dock vara ett mkt värdigt slut för pebborna att dundra omkring i afrika. Eller kanske rättare sagt stå på rep i afrika... nä nu ska vi inte va såna.... ;) Quote
imint Posted June 12, 2005 Report Posted June 12, 2005 Få se om du får sällskap från Flygvapnet oxå då framöver..... B) Just nu bromsar Freivalds enligt en vanligtvis väl UNDerättat källa Quote
Recommended Posts