Jump to content

Flygbasjägare - 2006


Recommended Posts

Posted den May 15 2005, 13:57 

  Varjerar beroende på befattning/utbildingsår men den vanliga 24h-packningen väger väl någonstans mellan 15-30kg där ptrlC och sjv bär tyngst. Är det LK100 som gäller ligger vikten på ca 30-45kg... 

 

En fråga: Varför ska patlC ha tyngst packning?

 

MVH Micke

Vi patrullchefer har ett ytterliggare värmeplagg att bära på i patrullsäcken nämligen kära RA180, vårt sambandsmedel.

 

Tillsammans med batterier kan packningen bli riktigt tung, runt 30 kg drygt. Denna packning har du alltid med dig, vid strid, patrullering, snabb förflyttning osv.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 626
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Vi patrullchefer har ett ytterliggare värmeplagg att bära på i patrullsäcken nämligen kära RA180, vårt sambandsmedel.

 

Tillsammans med batterier kan packningen bli riktigt tung, runt 30 kg drygt. Denna packning har du alltid med dig, vid strid, patrullering, snabb förflyttning osv.

 

Okej det är uppfattat. Tack ;)

Link to comment
Share on other sites

Ni som låg inne 04/05 övade ni med Jaegerkorpset? FBJ/Jaegerkorpset

ja, var nere två veckor o jagade för kung o fosterland.

roligaste vi har gjort o lumpen (chinook :lol: )

Lite OT kanske, men hur gick det för er?

Det gick bra, vi löste de uppgifter vi ställdes inför på ett bra sätt.

Även danskarna var nöjda...

 

Men det är nog ända vi (vpl) som är mest nöjda av alla - jag menar, när får man flyga Chinook i det civila mörkret...

Link to comment
Share on other sites

va ute och gick idag med packning, hur mycket går ni med?? så man vet ungefär hur man ligger till

 

när jag börja hade jag 15 kg, men det kändes oerhört lätt. men jag tror att ca 20-25 eller kanske lite mer bör räcka.eller vad säger ni andra?

 

Ozzie hur långt gick du och alla ni andra?jaag vandrar lite över 2 mil runt på lidingön i sthlm.

Link to comment
Share on other sites

ja tror jag ligger lite över 3 timmar, har tagit det lite lugnt i början o så..men får väl öka med tiden. själv då ozzie hur långt o länge?

 

Nisse de e bara o hänga på, ser du någon ung liten pojke längs lidingö lopps spåret med stridssäcken på ryggen så e det nog jag.... :)

Link to comment
Share on other sites

ja tror jag ligger lite över 3 timmar, har tagit det lite lugnt i början o så..men får väl öka med tiden. själv då ozzie hur långt o länge?

okiii låter bra :D

ehm , gick en mil och nån km, tiden låg straxt under 2h men gick mer för att känna på det , inte maxa en bra tid :baskerHV:

Link to comment
Share on other sites

stuuuuudentvecka 

 

JAA ÄNTLIGEN :) på fredag så är det dags! :unsure:

 

Den här dagen har man ju väntat på hur länge som hälst, ska bli skönt och jobba lite. För vi rycker ju inte in för än i Januari -06 så man hinner ju jobba en del.

 

Har ni fått jobb?

 

/micke

Link to comment
Share on other sites

Guest Fågel Fenix

Hallå alla!

Jag pratade med Mikael Persson på F17 för ca 2 v. sedan och enligt honom kommer förinfon att hållas 24-25 sept. det stod ngt annat datum i ngt tidigare inlägg men ovanstående är alltså senaste faktan.

 

Själv springer man milen på 52, men då har jag bara sprungit 3 gånger i år ;)

så det finns en del att jobba på. jag måste bara gjuta inlägg till skorna så att inte knäna känns konstiga. det har varit ngt med dom men doktorn säger att det inte är ngt fel så jag hoppas att inläggen kan lösa mitt problem.

 

Jag hoppas på att få bli patrullchef eftersom jag har sökt en ledarskapsutb på en folkhögskola och jag tror att jag kan ha stor nytta av ovanstående tjänst. men jag vill inte vara chef om ngn annan är bättre lämpad, vi får se vad befälen säger.

 

Själv har man lite panik. man blir ju så jädra träningssugen när man läser alla inlägg här och så sitter man här med en förkylning! jag har inte tränat på 3 dar! nu rycker det i benen...

 

Pubrunda i samband med förinfon låter skoj, frågan är bara om vi orkar det ?=)

Link to comment
Share on other sites

Guest Andrew
Hallå alla!

Jag pratade med Mikael Persson på F17 för ca 2 v. sedan och enligt honom kommer förinfon att hållas 24-25 sept.

Aj aj aj...24 september är det Lidingöloppet. Bra planerat grabbar! :lol:

Inget svårt val om man verkligen vill bli Flygbasjägare ;)

Link to comment
Share on other sites

Hallå alla!

Jag pratade med Mikael Persson på F17 för ca 2 v. sedan och enligt honom kommer förinfon att hållas 24-25 sept.

Aj aj aj...24 september är det Lidingöloppet. Bra planerat grabbar! :lol:

Inget svårt val om man verkligen vill bli Flygbasjägare ;)

Haha, herregud ja..

Tänk så mycket ni kommer missa under ca 1 år... resor, sömn, tjejer, mat, värme, lopp?, hygien, frisyr, fester, internet, vänner osv..

Hur skall detta gå :huh:

 

Lite prio nu va?!

Link to comment
Share on other sites

Haha, herregud ja..

Tänk så mycket ni kommer missa under ca 1 år... resor, sömn, tjejer, mat, värme, lopp?, hygien, frisyr, fester, internet, vänner osv..

Hur skall detta gå :baskerPa:

 

Lite prio nu va?!

Nu är du ju ute och cyklar, det är ju när man är fbj som man inte missar något, sedan missar man något hela tiden efter sin GU...

 

FBJS - :unsure:

Link to comment
Share on other sites

Hallå alla!

Jag pratade med Mikael Persson på F17 för ca 2 v. sedan och enligt honom kommer förinfon att hållas 24-25 sept.

Aj aj aj...24 september är det Lidingöloppet. Bra planerat grabbar! :baskerPa:

Inget svårt val om man verkligen vill bli Flygbasjägare ;)

Haha, herregud ja..

Tänk så mycket ni kommer missa under ca 1 år... resor, sömn, tjejer, mat, värme, lopp?, hygien, frisyr, fester, internet, vänner osv..

Hur skall detta gå :unsure:

 

Lite prio nu va?!

vadå, jag hade den vackraste frisyr man kan ha-helrakat.

resor var ju förstaklass med hercan, exotiskaplatser som norra jylland o kalixfors betade man av.

Man behöver bara festa en gång på året om man festar lika hårt som vi gjorde på vår muckarskiva ( x antal tusen i städnota).

Dom enda tjejer man behöver var ju de trevliga tjejerna/tanterna nere på markan.

 

E väl egentligen bara sömn o hygien som man missar som Fbjare, men det e ju bara detaljer när man får vara ute i två veckor i sträck och patrullera.....

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.




×
×
  • Create New...