Stefan F Posted December 8, 2004 Report Posted December 8, 2004 Har precis sett reklam för, hör och häpna - mobiltelefonsmycke. Nu ska du alltså inte bara ha en snygg mobiltelefon, utan du ska också begåva den med smycken. Vad kommer ni på för totalt absolut onödiga saker?
|lj| Posted December 8, 2004 Report Posted December 8, 2004 Jag kommer närmast att tänka på denna tråd ;)
Guest J-Star Posted December 8, 2004 Report Posted December 8, 2004 Kamera och webläsare i mobiltelefon... Kamera resp. webläsare i mobiltelefonen kan beskrivas bäst på samma sätt som en bekant beskrev Sangenic-hinken: En helt onödig pryl som är förbaskat praktisk. WAP däremot var helt onödigt. /J P.S: Sangenic-hinken är en hink för blöjor som kapslar in blöjorna i plast.
Kanna Posted December 8, 2004 Report Posted December 8, 2004 Har precis sett reklam för, hör och häpna - mobiltelefonsmycke. Nu ska du alltså inte bara ha en snygg mobiltelefon, utan du ska också begåva den med smycken. Vad kommer ni på för totalt absolut onödiga saker? På de äldre mobiltelefonerna från Ericsson, typ GH 337 och GH 388 satt det en färgad ring i plast längst ner på antennen. Guldfynd sålde sådana ringar i 18 och 24 karats guld så att man kunde byta om man ville. Så idén med mobiltelefonsmycken är inte ny precis. Det finns ju dessutom färdiga juvelprydda mobiltelöefoner att köpa.
scattergun Posted December 8, 2004 Report Posted December 8, 2004 P.S: Sangenic-hinken är en hink för blöjor som kapslar in blöjorna i plast. Och sannolikt denna tråds fullständiga motsats!! Fy faan va en tre dagar gammal bajsblöja kan stinka!! Men sangenic-hinken trollar bort odören som den värsta Saruman!! B)
Mattias Posted December 8, 2004 Report Posted December 8, 2004 Det hittils mest onödiga som jag sett måste nog vara detta: My star Man kan alltså för mellan 600 och 1180 SEK köpa en eller flera stjärnor på himlen och ge bort. Tänk om fler länder börjar med detta och samma stjärna säljs flera gånger, polstjärnan måste väl vara populär, kan man stämma folk då? Själv skall jag starta ett företag som heter "My Sandkorn" och jag tänker sälja sandkorn i Sahara komplett med karta på en kvadratmil där Du kan hitta just Ditt sandkorn. Pris endast 1000 SEK. Som hittat. Förresten vad händer om ens stjärna helt plötsligt slocknar? Får man tillbaks sina stålar då?
Guest J-Star Posted December 8, 2004 Report Posted December 8, 2004 P.S: Sangenic-hinken är en hink för blöjor som kapslar in blöjorna i plast. Och sannolikt denna tråds fullständiga motsats!! Fy faan va en tre dagar gammal bajsblöja kan stinka!! Men sangenic-hinken trollar bort odören som den värsta Saruman!! B) Tips med blöjor är att rulla ihop dem och försegla med deras egen "tejp". Redan det fixar mycket av lukten. ;) /J
Kanna Posted December 8, 2004 Report Posted December 8, 2004 Det hittils mest onödiga som jag sett måste nog vara detta: My starMan kan alltså för mellan 600 och 1180 SEK köpa en eller flera stjärnor på himlen och ge bort. Tänk om fler länder börjar med detta och samma stjärna säljs flera gånger, polstjärnan måste väl vara populär, kan man stämma folk då? Själv skall jag starta ett företag som heter "My Sandkorn" och jag tänker sälja sandkorn i Sahara komplett med karta på en kvadratmil där Du kan hitta just Ditt sandkorn. Pris endast 1000 SEK. Som hittat. Förresten vad händer om ens stjärna helt plötsligt slocknar? Får man tillbaks sina stålar då? Det är ungefär lika onödigt som de som sålde tomter på månen för några år sedan. FN har nämligen bestämt att månen tillhör hela jordens befolkning så det var rätt bortkastade pengar. Angående stjärnorna så får man ju koordinaterna till "sin" stjärna så de säljer nog inte samma stjärna två gånger. Det finns ju tre olika paket att välja på iaf, ett där man får vilken stjärna som helst, ett där man får en stjärna i närheten av Stor Björns stjärnbild och ett där stjärnan ingår i Orions stjärnbild. Polstjärnan har säkert VD:n för företaget roffat åt sig redan, de brukar ju trixa med bonusar, fallskärmsavtal och liknande så varför inte trixa med en stjärna? Jag kan höra med min sambo, hon jobbar på callcentret som tar emot My Stars telefonsamtal.
Guest J-Star Posted December 8, 2004 Report Posted December 8, 2004 Men flera olika bolag världen över säljer ju stjärnor. Vad händer om två olika säljer samma stjärna? /J
Rifleman/Medic Posted December 8, 2004 Report Posted December 8, 2004 Men flera olika bolag världen över säljer ju stjärnor. Vad händer om två olika säljer samma stjärna? /J Med tanke på antalet stjärnor borde risken för att detta skall ske vara obefintlig..
Guest J-Star Posted December 8, 2004 Report Posted December 8, 2004 Men flera olika bolag världen över säljer ju stjärnor. Vad händer om två olika säljer samma stjärna? /J Med tanke på antalet stjärnor borde risken för att detta skall ske vara obefintlig.. Det förutsätter att stjärnorna väljs slumpmässigt, likformigt fördelat... men så är ju inte fallet. /J
Jimbo Posted December 8, 2004 Report Posted December 8, 2004 man kan väl inte "äga" en stjärna?! det man köper är egentligen bara ett papper som talar om vilken stjärna som man kan kalla sin egen... 900:- spänn för det.. hmm.. ni kan köpa en av mig för 200 .. så får du papper på vart den är PLUS ett äkta intyg utfärdat av mig. Beställer du snabbt så slänger jag med en måntomt
Ignis nitidus Posted December 8, 2004 Report Posted December 8, 2004 man kan väl inte "äga" en stjärna?! rätt ointressant diskussion men.. om du läser deras policys så står det klart och tydligt att man inte äger stjärnan utan registrerar ett namn som låses in i något bankvalv..
Rickard N Posted December 8, 2004 Report Posted December 8, 2004 Det är ungefär lika onödigt som de som sålde tomter på månen för några år sedan. FN har nämligen bestämt att månen tillhör hela jordens befolkning så det var rätt bortkastade pengar. Har FN mandat att bestämma det?
Kanna Posted December 8, 2004 Report Posted December 8, 2004 Det är ungefär lika onödigt som de som sålde tomter på månen för några år sedan. FN har nämligen bestämt att månen tillhör hela jordens befolkning så det var rätt bortkastade pengar. Har FN mandat att bestämma det? Det finns ett fördrag om månen som har skrivits i FN. Du kan läsa mer här: Månfördraget. Där står bland annat att alla länder har rätt att landsätta personal eller farkoster på månen och att månen endast får användas i fredliga syften.
2Sharp Posted December 8, 2004 Report Posted December 8, 2004 Det är ungefär lika onödigt som de som sålde tomter på månen för några år sedan. FN har nämligen bestämt att månen tillhör hela jordens befolkning så det var rätt bortkastade pengar. Har FN mandat att bestämma det? Jepp, som rymdbasjägare är jag redan antagen till "Moon01", beredskapsstyrka som kan rycka ut på 3 minuter. GU på Rymdbasjägarskolan, pulsgevärsskytt. Stationerad på Esrange, tränade ofta viktlöst.
Axial Posted December 8, 2004 Report Posted December 8, 2004 P.S: Sangenic-hinken är en hink för blöjor som kapslar in blöjorna i plast. Och sannolikt denna tråds fullständiga motsats!! Fy faan va en tre dagar gammal bajsblöja kan stinka!! Men sangenic-hinken trollar bort odören som den värsta Saruman!! B) Tips med blöjor är att rulla ihop dem och försegla med deras egen "tejp". Redan det fixar mycket av lukten. ;) /J Det bästa tipset vad avser blöjor är att slänga dem samma dag de är använda, annars är risken stor för dålig lukt. Vi köpte en sån sangenic-hink men den visade sig ha en nackdel: vi använde den för länge utan tömma den. Nuförtiden står den mest och samlar damm. Blöjorna förseglas med sin egen tejp, läggs i en soppåse som hänger vid skötbordet och slängs samma dag eller tidigt dan efter.
Stefan F Posted December 9, 2004 Author Report Posted December 9, 2004 Kamera och webläsare i mobiltelefon... Kamera resp. webläsare i mobiltelefonen kan beskrivas bäst på samma sätt som en bekant beskrev Sangenic-hinken: En helt onödig pryl som är förbaskat praktisk. WAP däremot var helt onödigt. /J P.S: Sangenic-hinken är en hink för blöjor som kapslar in blöjorna i plast. Som småbarnsförälder måste jag säga att Sangenic-hinken är en av dom bästa prylar som uppfunnits. Om man inte gillar bajslukt dvs. :P EDIT: Det bästa tipset vad avser blöjor är att slänga dem samma dag de är använda, annars är risken stor för dålig lukt. Vi köpte en sån sangenic-hink men den visade sig ha en nackdel: vi använde den för länge utan tömma den. Nuförtiden står den mest och samlar damm. Blöjorna förseglas med sin egen tejp, läggs i en soppåse som hänger vid skötbordet och slängs samma dag eller tidigt dan efter. Vi har två blöjanvändare hemma, och vi brukar tömma Sangenic ca. fjärde dag nu när dom börjat på dagis. Ibland bara en gång i veckan. När vi tömt den får den sen stå och vädras ur på loftgången ett par timmar. Och - vi har alltid en plastpåse i hinken. Blir lättare att tömma, och lukten sätter sig inte så hårt i plasten. Nu när det nämns så har jag också ett vagt minne av dom där tidiga utsmyckningarna på mobiltelefonerna. Men då var dom mer integrerade. Det här nya smycket hänger ju löst på telefonen om jag förstått det rätt.
Born Posted December 9, 2004 Report Posted December 9, 2004 Haha, kan inte låta bli att se det komiska i en tråd som till största delen upptas av hur man bäst förvarar begagnade blöjor. Var är den svenska soldaten påväg egentligen???
Guest J-Star Posted December 9, 2004 Report Posted December 9, 2004 Haha, kan inte låta bli att se det komiska i en tråd som till största delen upptas av hur man bäst förvarar begagnade blöjor. Var är den svenska soldaten påväg egentligen??? Den svenska soldaten skapar en ny generation soldater för att föra arvet vidare. ;) /J
Born Posted December 9, 2004 Report Posted December 9, 2004 Haha, kan inte låta bli att se det komiska i en tråd som till största delen upptas av hur man bäst förvarar begagnade blöjor. Var är den svenska soldaten påväg egentligen??? Den svenska soldaten skapar en ny generation soldater för att föra arvet vidare. ;) /J Haha, precis. Snart ser man Liebro med M90 camo och tallbarrsdoft. En burk 101 som lotion. ;)
akula Posted December 9, 2004 Report Posted December 9, 2004 Att hantera blöjor är för övrigt ett arbete för NBC utrustade soldater.
olaevil Posted December 10, 2004 Report Posted December 10, 2004 Och även magasinbyte och skjutning med pojkarna när dom växer till sig lite.. Sonen fick ett 22:a i helgen när han fyllde 7.Ska fan filma när han skjuter och sånt och lägga upp det här.Han börjar bli riktigt bra på tekniken.Snart snabbare än Pappa bäst.
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.