Sir Vival Posted October 7, 2004 Report Posted October 7, 2004 Någon som vet vad det är för tält i bakgrunden? http://www.i5.mil.se/photo.php?id=30082&aid=6660&oid= http://www.i5.mil.se/photo.php?id=30086&aid=6660&oid= Quote
os frontale Posted October 7, 2004 Report Posted October 7, 2004 Regnskydd vävplast AKA knäppetält Quote
M203 Posted October 7, 2004 Report Posted October 7, 2004 i Kiruna använde vi oss av knäppetälten i olika ihopbyggnader. Kanske är tvåmanna och fyramannavarianten man kör med här? Quote
os frontale Posted October 7, 2004 Report Posted October 7, 2004 nej, knäppetältet är rombformat och sätts ihop med knappar till fina formationer som sagt, på bilderna är det 2 och 4 manna. Quote
EES Posted October 7, 2004 Report Posted October 7, 2004 Enligt senaste nr av I&F är det knäppetält men jag ser fan inte på det avståndet. Kul att de används fortfarande! Quote
M203 Posted October 7, 2004 Report Posted October 7, 2004 Ja jag skulle vilja ha tag i ett så man kan sticka ut i skogen å lägga sig i ensamma vargen. Någon som vet var man kan få tag i knäppetält? Tack på förhand Quote
Adam Wilhelm Posted October 7, 2004 Report Posted October 7, 2004 Ansluter mig till tidigare expertis: Regnskydd ihopknäppta till 2 och 4-manna tält Quote
C DK012 Posted October 7, 2004 Report Posted October 7, 2004 Mmm, räcker med att se på bilderna för att känna kondensen droppa på nästippen! ;) Quote
Magister R Posted October 7, 2004 Report Posted October 7, 2004 Mmm, räcker med att se på bilderna för att känna kondensen droppa på nästippen! ;) ;) Visst är det trevligt med vattenkylning! Dessutom blir ju konstruktionen så FANTASTISKT myggtät också.... Quote
steelspear Posted October 7, 2004 Report Posted October 7, 2004 4-manna varianten är alldles utmärkt på många sätt... Tex behöver man inte gå ut ut ur tältet för att pissa utan man öppnar bara knäppningen som är avsett för huvudet, stoppar ut och låter det flöda... Som vaktpost blev man mäkta förvånad då det först krafsar och lever om inne i tältet för att sekunden senare se något snarlikt hudfärgat sticka ut ur öppningen... Quote
cjg Posted October 8, 2004 Report Posted October 8, 2004 Det _är_ knäppetält, jag var med på fjällmarschen (dock ej I5:s, ligger på ATS) vi gick dock ihop sista dygnet. Quote
Guest Sidron Posted October 8, 2004 Report Posted October 8, 2004 Ja jag skulle vilja ha tag i ett så man kan sticka ut i skogen å lägga sig i ensamma vargen. Någon som vet var man kan få tag i knäppetält?Tack på förhand Ska finnas i plast på (jag tror) www.BBfab.se Finns den inte där så säg till så ska jag luska fram den rätta sidan. Quote
Recommended Posts