Jump to content
20% RABATT PÅ ALLT - SHOP.SOLDF.COM

Paintball

Mech.Inf

Recommended Posts

Posted
:Malaj: Jag har spelat några ggr och jag tycker att det ligger tillräckligt med bollar i luften med vanliga markörer, så det här är ju defenitivt Overkill. Med den har ju en faktor+ på impskalan :huh:
Posted
kööööööp :huh:

blir lite dyrt med paintball kulor, men smakar det så kostar det!

Vet inte vad du rör dig med för budget för hobbyutövandet, men det blir litet dyrt UTAN paintball kulor också. ;)

Posted

Ingen mer än jag som är skeptisk över grejen??

Jag sökte runt och de enda referenserna jag hittade pekade i princip mot samma Ebay annons..

Någon som sett sprutan någon annanstans?

Liknande prylar brukar ju hypas rätt långt innan de finns tillgängliga.

:)

Men visst är det super-fett..

Posted

Kan meddela, som den seriöse Paintballspelaren som jag är, att bössan är 100% FEJK!!

Det har diskuterats i månader på nationella (paintball.se) och internationella paintballforum om denna. Samtliga har kommit fram till att den är bluff & båg.

:dong: xteam

Posted

I vilket fall, jag är glad att de inte hade en sådan nu i helgen på min svensexa... Sista spelet/matchen var alla mot mig... :(

Men jag vann ändå!! :lol::D:-(

Posted

@XTEAM

Du får gärna utveckla lite hur man kom fram till att det var fejk.

Jag tror dig till 100% men som den paintball noob man är så vore det kul att veta hur man ser att det är fejk liksom.

:-(

Posted
I vilket fall, jag är glad att de inte hade en sådan nu i helgen på min svensexa... Sista spelet/matchen var alla mot mig... :(

Men jag vann ändå!! :Malaj::D:}

Gratulerar Fu Frippe! :)

Posted

Videon fungerar utmrärkt här.

Ser verkligen ut som en minigun som skjuter en helvetiskt massa kulor så att teorin att den är falks kanske skulle ombeprövas?

Posted

Hmm, varför börjar TVn brinna? Den är ju knappast på, och någon sladd ser jag inte heller till. Är filmen också fake kanske?

Posted

Jättebra, frågan är vad man ska med den till? Den väger 75kg och kostar nästan 100,000kr. Skjuta på polarna? mmm kanske inte...

Posted

Om det vore en riktig skulle det också låtit "en aning" mer, likaså hade TV:n med ställ vält på ett rätt tidigt stadium.

Posted
Det lär ju kännas i låret!  :o

Den känns ju inte mer än en "vanlig markör", då markörens utgångs hastighet inte får överskrida 300 feet/sec.

Man lär ju inte rusha många meter.......

Posted
Det lär ju kännas i låret!   :o

Den känns ju inte mer än en "vanlig markör", då markörens utgångs hastighet inte får överskrida 300 feet/sec.

men antalet träffar ökar och det borde höja smärtan

Posted
Det lär ju kännas i låret!   8-/

men antalet träffar ökar och det borde höja smärtan

skööönt :navy:

Med en "vanlig"markör (ej fullauto endast semi) så hinner man ändå upp i 10-13 boll i sekunden(vilket är rätt ok).

Posted

Blir lite tveksam över den uppgivna eldhastigheten. Jag har lite svårt att se hur många pipor som visas men antag att det är minst 5. 48 bollar/sekund och pipa ger då 240 bollar i sekunden. I filmen som det länkas ovanför till skjuts det, som jag uppfattar det, i över en minut; 60 * 240 =14440 bollar. "Magasinskapaciteten" anges till 4000; Alltså skulle man tydligen också hinna med 3 magasinsbyten under tiden. :wub:

Men om det går att justera eldhastigheten så skulle 4000 bollar på en minut ge en eldhastighet på cirka 13 bollar/sek...

Posted
Kan meddela, som den seriöse Paintballspelaren som jag är, att bössan är 100% FEJK!!

Det har diskuterats i månader på nationella (paintball.se) och internationella paintballforum om denna. Samtliga har kommit fram till att den är bluff & båg.

:lol: xteam

Kan meddela att som föredetta VÄLDIGT seriös paintballspelare så har jag sett en sådan markör. Arms Gallery i Köpenhamn sålde sådana för ett antal år sen. Om jag inte minns fel så låg priset runt 50000 Dkr då.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...