Jump to content

Recommended Posts

• Replies 462
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

• 3 weeks later...
Posted

Fick detta på mail.

Det diskuteras m/90 öken cammo på forumet under materialplatsen och sedan under m/90 vilka typer.

Jag har hittat en länk som säkert skulle intressera några där, skulle villa bidraga med denna länk

http://www.aos-blaesius.de/gebr-kleid-nod/...-kleid-nod.html

gör mig en tjänst och lägg ut länken på forumet som jag nämnde ovan, så gläder det säkert många där.

Jag kann inte själv då jag inte är medlem .

Mvh joakim.

Bläddrar man bland sidorna finns en vad smo förefaller den gröna Tropik varianten med./Henke

Med tanke på att de tar 623,21 kr bara för att skicka en jacka plus priset för jackan...så nej 8-/ tack...men intressant att se ytterligare en variant på M90

:lala:

Med tanke på att en 90L jacka på Tradera kan ligga på 3000 ibland så :baskerKav:

• 2 months later...
Posted
@ Göta lejon

stort tack :-P

men ingen som har några närmare bilder framifrån?

Fick en M90H pa posten igar sa jag aterkommer ;-)

Posted
Fick en M90H pa posten igar sa jag aterkommer :mellow:

Har du fått tag i en vettig storlek, (alltså inte de som erbjuds via vissa överskottsställen: 160/95 motsv..), i så fall - inköpsställe frågas?

/G.L.

Posted

Tjena,

Tyvarr sa var det ett byte med en annan M90 samlare. Han hade en liggandes i garderoben som han inte behovde langre :rolleyes:

Storleken ar 180/85 :D, dvs precis min storlek :/

Sa hans staddag, min lyckodag :D

Ledsen att jag inte kan vara av mer hjalp!

• 3 months later...
Posted

Undrade om M/90 Jackan gjordes i Varpsatin i 35/65 eller bara 50/50? Har en jacka ifran 1992 som verkar ha ett annat tyg an senare 1996 versionen.

Stammer det?

Posted (edited)

Det ska stå på lappen i nacken tillsammans med m/märkningen :baskerPa:

Gör så iaf på mina jackor. på min fältjacka 90 från 1992 där är det 50/50.

Edited by Strv S
Posted

Dåså, jag har kollat igenom de sista sidorna och raderat en del inlägg som inte precis rör fältuniformssystem 90 och varianter.

The Swede

BLÅGUL

Posted

Nehepp, eftersom BlåGul raderade mitt inlägg så frågar jag igen då det rör denna tråd:

Någon som har mer bilder på m/90H byxor?

//Schmutte

Posted
Det ska stå på lappen i nacken tillsammans med m/märkningen :rolleyes:

Gör så iaf på mina jackor. på min fältjacka 90 från 1992 där är det 50/50.

Det star 50/50 pa lappen men den har en stampel i svart som det star 35/65 pa...

Posted

Både SoldR Mtrl P 1992 och 2005 anger 50/50

Min 90P, förövrigt tillverkad i Kina, är 50/50

Mina två par fältbyxa 90, tillverkade i Sri Lanka är även dom 50/50

The Swede :baskerPa:

Posted (edited)

Ok... har ar forst lappen i nacken. 50/50 har strukits over och den har stamplats (uppochned) med 35/65 istallet

dscf5371dd8.th.jpg

Har ar de olika tygen i tva bilder. 50/50 till vanster och 35/65 till hoger.

Det verkar som om att den hogra ar lite "skrovligare" och inte lika slat samt att vavningen av tygets syns lite battre an pa 50/50.

dscf5372bj7.th.jpg

dscf5373dh8.th.jpg

Nagon som har nagra bilder pa M90 Sommar Jacka? (sag en pa tradera for ett tag sedan)

Edited by coolhand
  • 4 weeks later...
Posted

En snabb fraga till er pa Pansar:

Finns M/90P i en version utan den hogra namnskyltshallaren samt med storleksmarkning i S, M & L? Eller kan det vara en forsoksvariant?

034f_1.JPG

Posted

@cool hand

På min P jacka har jag ingen namnskyltshållare på höger sida, men har hört att de togs bort på nyare varianter av den, men jag har två på vänstersida. Men storleken ska ju vara som vanligt (tex 180/85). Har de inte de så känns de ju lite som en kopia.

Posted

Tycker nog det med, men det ser ju ut som det ar ett M-nummer ovanfor de tre kronerna. Ar ens lappen likt en M90P lapp anno 2004?

Posted

Det är inte ett MC-ställ eller så då?

M/90 P och dylika har Längd/Vikt-storlekar.

/K

Posted

Ser ett MC-stall ut som M/90P? Tror inte jag sett nagot pa bild faktiskt? Har de storlekar i S, M, L etc?

Posted

Ett mc ställ är väl inte i samma tyg som vanliga 90/90P, och vill minnas att jag såg ett mc ställ på tradera eller blocket för en tid sen. Där gick byxorna högre upp på magen/ryggen än vad vanliga byxor gör.