Jump to content

VBS1+Addons

Mellis

Recommended Posts

För er som inte redan har sett så finns nu VBS1 + flertal addons ute att köpa. VBS bygger på Operation Flashpoint's motor och är en ganska uppgraderad. Finns även många nya möjligheter i detta sedan tidigare, då dom tagit bort flertal begränsningar.

Men prislappen är ganska hög på detta. Allt kostar ungefär 5000 Kronor att köpa (Samtliga Addons etc.). Vad sägs, köpa allt kanske hehe... :D

http://virtualbattlespace.com/

Finns även en trailer man kan ladda ner på sidan där...

animal_1.jpgusmc_2.jpgsf_2.jpg

:lol:

Prislappen är dock lite fel...

Men det kan jag leva med tack vare BAS och DKM med flera...

Man bör tänka på att detta inte egentligen är till för någon vanlig spelare. Utan dess syfte för träning inom militär och andra myndigheter. Prislappen är inte så dyr i det fallet..

Finnes dock vissa som via kontakter har lyckats införskaffa VBS1 + alla addons för en ganska så billig penning ;) Fick min kopia med tillhörande addons igår :huh:

Och för dom som undrar, jag bor i Australien så frakten gick inte så långt därav det tidiga leveransdatumet.

Och för dom som tror att det kommer att dyka upp för nerladdning på pirat sidor...kommer med en USB kodnyckel som skyddar mot piratkopiering!

Edit: Stavar som en krycka!

:blink:

Inte fan var det fult, i alla fall...

Finnes dock vissa som via kontakter har lyckats införskaffa VBS1 + alla addons för en ganska så billig penning  Fick min kopia med tillhörande addons igår 

Och för dom som undrar, jag bor i Australien så frakten gick inte så långt därav det tidiga leveransdatumet.

Och för dom som tror att det kommer att dyka upp för nerladdning på pirat sidor...kommer med en USB kodnyckel som skyddar mot piratkopiering!

:huh:

Lyckost! Jag vill ju också ha... Är det kul, då?

Markus :dong: Höga prislappar

Edit: Vem jag citerade...

Edit 2: Funkade ju inte... Tio böjsträck till mig!

Det är faktiskt ett ganska så bra "spel" även om det kommer mer eller mindre utan SP (single player) uppdrag, huvud delen kommer med 9 färdiga uppdrag men om man vill använda någon av dom addons som finns så får man snällt scripta egna. Det är visserligen ganska så enkelt att bara fixa en snabb eldstrid men att skapa ett ordentligt uppdrag tar tid.

Förhoppningsvis så lär det dyka upp uppdrag och kampanjer inom sinnom tid.

Och grafiken är mer eller mindre i Op Flashpoint stuk även om dom nya tilläggen (2 kart addons, USMC addon, ADF addon och US special forces addon med fler) har bra mycket bättre grafik.

Finns också 2 moduler att lägga till, Observer module (som get en instruktör möjligheten att följa spelet i realtid och After action review som get möjligheten att spela gå tillbaka och se vad som hänt under spelets gång, har tom en "bullet view" där man kan spåra varje enskilld avfyrad kulas bana.

Japp, ser onekligen intressant ut. Nog riktigt trevligt att spela tillsammans med några seriösa polare.

Sedan angående piratmarknaden, en USB-dongel har aldrig hindrat att något program/spel kommit ut förr och lär inte göra det nu heller om några pirater finner det intressant att fixa det.

Låter verkligen intressant.. Det får väl bli ett inköp av huvudmodulen och något addons.. Hur är det med addons modulerna, är det installation/etc. med nyckel.. ?

Edit: Har du förresten prövat multiplayer delen?

Kan du inte posta lite bilder ;)

Har laggt upp ett par screenshots som finns att beskåda i en annan tråd på forumet. Länk

Har än så länge inte testat MP delen av VBS1 då jag bara har haft det sedan i torsdag men jag känner ett gäng glada Australiensare som också skaffat det så nog är det inte omöjligt att det bli lite MP spelande av innom snar framtid.

Angående dom addons som finns så installeras dom på samma sätt som man installerar addons till Op Flashpoint, och USB nyckeln krävs endast för användandet av själva spelet.

Det stora problemet med VBS1, om man nu kan kalla det för problem, är som sagt att det inte kommer med mer än 9 förskriptade uppdrag. Tanken är nog den att dom organisationer som skaffar detta som träningsverktyg ska fixa sina egna uppdrag.

Ser trevligt ut.. du kan inte ta några bilder på interiörerna på några fordon/helisar, angående BlackHawk helisarna, tyckte de var oehört lika BAS, är det deras (med små förändringar) ?..

Hur funkar djuren, springer de runt av sig själva på öarna eller?

EDIT:

Jag tog och ljusade upp dina bilder lite.. ni andra som ej sett SnowFella's bilder, kolla de på hans länk (för ev. fler) eller dessa som är uppljusade ;)

1.jpg

2.jpg

3.jpg

4.jpg

5.jpg

grafiskt sett så är vbs1 motorn likadan som till ofp.

ett stort gäng nya enheter och enstaka funktioner är det enda som skiljer.

och en fet prislapp :(

använder du en bra mod till ofp så kommer du inte märka nån större skillnad.

jag sparar cashen till ofp2 iaf

Vilka är de nya funktionerna, om man får fråga?  :worthy:

fungerand djur, bla ormar, kaniner, hundar, kameler osv

samt att de som jag förstod har tagit bort en massa begränsningar

hoppas att allt detta kommer vara likadant i OFP2

I väntan på  OPF2 kan väl någon skapa lite uppdrag till SFP ? Skuggan du har väl gjort några innan ?

Eller kanske möta upp i lite MP spel ?

bara ett som jag släppt och det är bara 0.99 version än

nästa beräknas klart inom några dagar...

SKulle tippa på att dom 2 största ändringarna är att dom möjlig gjort användandet av dom 2 moduler som finns att tillgå, konstigt nog är en av dom borttagna från websidan dock. Det är Observer modulen (som fortfarande finns på sidan) och After Actionreview modulen, jag har båda men har inte riktigt testat dom än.

Och nu är jag inte så hemskt hemma på vilka begränsningar som finns i OpF men jag tippar på att dom gjort vapnen mer realistiska (speciellt vid skott på långt håll så märker man att kulorna inte går spikrakt utan har visst fall och påverkas lite i sidled pga vind, tyvärr så verkar man inte kunna göra ändringar i siktet för kulbana och vindavdrift)

Ska se om jag kan fixa lite screenies av dom olika helikoptrarna och flygplanen som finns, är ett helt gäng med i dom olika addons som finns, gäller bara att hitta ett stort nog område i någon karta där jag kan slänga in dom...vet att det ska finnas en landningsbana någonstans i öken kartan men kartan är så rackarns stor att det är svårt att hitta.

AH6

MH6

MH60

S70 (Australiensisk Blackhawk)

UH1Z

Lite målskytte med UH1Z's minigun

CH46

Innuti CH46

CH53

C130J och KC130

KC130 insida

Harrier

Harrier Cockpit

Edit: länkar till lite screenies av flygplan och helikoptrar

I väntan på  OPF2 kan väl någon skapa lite uppdrag till SFP ? Skuggan du har väl gjort några innan ?

Ehh...själv har jag två kampanjer och ett mission-pack på G...... :dribble:

bara ett som jag släppt och det är bara 0.99 version än

nästa beräknas klart inom några dagar...

Och nu är det färdigt...

artillerist som man är så är det naturligtvis ett eldledar uppdrag

komplett med filmsekvenser (intro + cut scene)

man spelar som en svensk eldledargruppchef (Anders Hjelm)

morgonen efter den stora ryska invasionen och har som uppgift att slå mot fiendens brohuvud

det är mitt första "riktiga" uppdrag till OFP så ni får ha överseende med kvaliteten på vissa punkter ;)

iaf, här är det: Eldledaren

Eldledaren (mirror)

uppdraget kräver SFP 3.0, CoC UA och sfpRa180 (inkluderat)

ni får gärna lägga upp mirrors åt mig :)

för feedback vet ni vart ni får tag i mig

ha så skôj ;)

snowfella, inte för jag tror det, men om du hoppar in där bak inte som gunner, utan som "transport" i en helikopter, kan du då skjuta ut?

tror inte ens vbs skulle ha funktionen men skadar ju inte att hoppas/fråga

Inte för att jag direkt har testat att göra det men i ett av dom förprogramerade uppdragen som jag testat så blev man insatt med en Blackhawk och i mina ögon så såg det exact ut som i Op F...med andra ord så håller man i bössan på samma sätt, kolven i backen och hållandes i pipan så jag är tveksam till att man kan skjuta undet transport.

Frågan är om man behöver det dock...testat att sitta i en UH1Z som flög över ett gäng tangos och gunnern gjorde ganska så kort arbete av dom med sin minigun helt utan hjälp. :baskerHV:

de har altså fixat så att hkp ger sig på inf med ksp/minigun motsv, händer ju inte allt för ofta i OFP

har de fixat mycket i hur AI beter sig? (dvs tar de skydd, gömmer sig, går in i hus, skjuter tillbaka mot HKP med finkal osv)

Troligen så har dom ändrat en hel del för AI'n beter sig faktiskt ganska så bra. Har exempelvis sett en fiende skyttegrupp dela upp sig efter att blivit beskjutna och halva gruppen lägger understöds eld medan resten försöker springa runt och ta dig i flanken.

Och flyger du över dom i helikopter så får du kallt räkna med att dom dammar på med allt dom har mot dig...inklusive rpg's. Din egen pilot brukar då göra undanmanövers och flyga tillbaka mot målet från annan vinkel medan gunnern försöker neautralisera målet.

Ska testa här någon dag att kasta in lite blufor (egna styrkan) och opfor killar och se hur saker och ting ter sig om dom möts utan scripting eller guidning, torde gå att se det från "god view" med Observer modulen.

@Snowfella

Följer AC130n som man ser i trailern med spelet? Har inte sett den på nån utav listorna nämligen...så man blir lite fundersam :)

Jag har kollar igenom alla enheter som finns men kan inte hitta den där AC130's någonstans, det är dock möjligt att det är understöd som man kan scripta men mer troligt är att det är någonting skapat endast för videon (liknande M4- masterkey kombinationen man kan se i GR's Istland Thunder intro)

Här är tre stycken videoklipp ifrån VBS, (Högerklicka- spara mål som)

Första klippet visar en C130..

Film 1

Andra klippen visar en Harrier som flyger..

Film 2

Tredje klippet visar upp lite olika djur.. (du kan även se lite förbättringar på Everon) -- Notera Radiomeddelandet; 11'O CLOCK ENEMY Camel :)

Film 3

8-/

**Det finns tyvärr inget ljud med på videoklippen, samt att det inte är jag som har filmat. Utan dessa kommer ifrån ogn.com.au

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...