Jump to content

Fantasivapen

Nestor

Recommended Posts

Posted

Vet inte om denna borde hålla till i Kasunen med eftersom den är djuuupt oseriös så vet jag inte:

Mitt fantasivapen är detta:

Det är biologiskt....

Det är MUTANTMYGGAN från Jukkasjärvi!

Den är cirka 5 meter lång, väger 800kg, gör cirka 200 km/h

Den är immun mot alla kända kulor, missiler ocg granater.

Den kan suga 100 liter på en minut.

Den lyder bara svenska militärer.

Tack gode gud för att den inte existerar

(Men vissa bromsar kommar nära)

Posted

Tja du, en fyrpipig 120mm kanon med ett magasin på 500 "skott" per pipa och eldhastigheten hos en gatlingkulspruta monterad på en sjuhelvetes förstorad 9040 skulle jag vilja ha. Självklart är den nästintill oförstörbar och de 21 personerna i bollhavet överlever en direktträff av mindre kärnvapen. Kärran är förvånansvärt lättkörd och bekvämt inredd med allsköns nödvändigheter så som radio, klimatanläggning och cigarettändare. Åbäket drivs av fyra 80liters V12or som pressar fram 2200 hästar och driver de fyra banden.

Snälla?

Edit:

http://freewebb.1go.dk/9040c.gif.webp

Posted

Jag skulle vilja ha en kryptofax där inte nyckelläsaren är trasig.

Kanske inte ett vapen men ändå en fantasi :worthy:

Posted

Närstridsvapen: Nitförstärkt lax. Yes, smacka den fan i huvet på motståndaren du!

Eldhandvapen: Kommer ni ihåg hur man drog en ballong över ena änden på en uttjänt toarulle och sköt ärtor med? Tänk er en sån fast en bra bit större.

Handgranat: Jäst ananas

Guest J-Star
Posted

ett vapen ur kortspelet doomtrooper (någon som spelat kanske?):

TUNG KULSPRUTA MED INBYGGD ELDKASTARE

(om jag inte minns fel)

:/

Posted

På tal om Doomtrooper så skulle jag vilja ha ett vapen hämtat ur Mutant Chronicles: Ett prickskyttegevär med motorsågsbajonett!

Då j*vlar... :/

Posted

Motorsågsbajonett? Ajajaj... Det snurrar och det fräser... ajajaj *mellodi:M Det bultar o det bankar*

:/

Posted

Mutant Chronicles

Inge brödraskapet krafs här inte

Weapon....................Weight........Length.....Clip.....Mode

Deathlockdrum..........12.9............96 cm.....40........auto

Grenade Launcher......................................19........auto

http://greywolf.critter.net/images/weapons...athlockdrum.jpg

På lovet ska det spelas :baskerPa:

Edit: madog tänker du på en http://greywolf.critter.net/images/weapons/ac41purifier.jpg ?

Posted

För tillfället önskar jag mig ett riktigt bra luftvärnssystem som får plats i en liten portfölj...

Bor granne med ett fint sjukhus med helikopterplatta. Denna används ofta till min stora förtret. Ett portabelt luftvärnssystem borde lära dem vad flygförbudszon heter, alternativt att starta/landa endast under icke sovtider.

Och i brist på ovanstående nöjer jag mig med en tysk 88 mm luftvärnskanon att argumentera med... :baskerPa:

Posted

Jag nöjer mig med kärringfunktionen från vissa datorspel... Självklart ska en ställare för autoaim finnas på ak:n. Så kan du lugnt skutta vidare och headshota alla från höften medan du letar powerboosts, medkits och jetpacks. Som man gör i alla krig, alltså :baskerPa:

Posted
Tänk att få ha en egen T-X som man hade total kontroll över.

DT3-23212r.jpg

:wub:  :wub:  :lol:

Samtalsämnet är vapen, inte sexhjälpmedel. ;)

@panzerkampfwagen.

Vem har pratat om sexhjälpmedel. Det är ju det ULTIMATA vapnet, man kan ju gå ute bland folk utan att det är uppseendeväckande, men än dock så dödligt :baskerPa::wub:

Posted
@panzerkampfwagen.

Vem har pratat om sexhjälpmedel. Det är ju det ULTIMATA vapnet, man kan ju gå ute bland folk utan att det är uppseendeväckande, men än dock så dödligt :wub:  :ak:

Visst sörru. Om du hade en sådan där T-X o total kontroll över den med det "skal" som porträtteras på bilden skulle du bry dig om att gå ute bland folk? Erkänn kompis, du skulle nog göra som resten av oss. ,O

Posted
@panzerkampfwagen.

Vem har pratat om sexhjälpmedel. Det är ju det ULTIMATA vapnet, man kan ju gå ute bland folk utan att det är uppseendeväckande, men än dock så dödligt ,O  :D

Visst sörru. Om du hade en sådan där T-X o total kontroll över den med det "skal" som porträtteras på bilden skulle du bry dig om att gå ute bland folk? Erkänn kompis, du skulle nog göra som resten av oss. ,O

Du kan få låna henne och testa om hon går att ha som hjälpmedel. :D Jag skulle inte våga. Tänk om någon krets skulle gå varm och hon skulle få spel. Oj, Oj Oj. :wub::ak: (brudar) med PMS (pansarmissilspräng) är ju inte att leka med :lol:

Posted

A-M-E-D 57KG

Ett nytt super vapen system.

Anti Media Explosion Device, En mina som bara funkar på journalister. Totalt ofarlig för barn och andra oskyldiga.

Posted

Det exelenta vapnet ur worms arsenalen "concrete donkey" skulle nog kuna va bra i många situationer, tillexempel när grannen sprider diverse rökodörer genom att överflambera flintastek på grillen. :P

Posted

Det här är ju även en stor favorit.

ripleym41close_small.jpg

95 skott i magasinet. 10 mm med pansarbrytande/explosiv spets. 30 mm granattillsats. En M41A Pulse Rifle, tack!

:worthy:

Posted

ripleym41close_small.jpg

95 skott i magasinet. 10 mm med pansarbrytande/explosiv spets. 30 mm granattillsats. En M41A Pulse Rifle, tack!

:worthy:

Fattar inte hur f-n dom fick in 95st 10 mm i det magget :camo:

Posted

ripleym41close_small.jpg

:lala:

Fattar inte hur f-n dom fick in 95st 10 mm i det magget 0:)

Hollywod magasin du vet...

Posted
Fattar inte hur f-n dom fick in 95st 10 mm i det magget  :baskerPa:

Caseless hi-tech superammo. 4 proj på varje "våning" i magasinet... hur kan det vara så svårt att förstå? :P

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...