Jump to content
20% RABATT PÅ ALLT - SHOP.SOLDF.COM

Fantasivapen

Nestor

Recommended Posts

Posted

Ett handburet vapen som väger under 2 kg som skjuter 10 mm med pansarbrytande/explosiv spets. Projektilvalen är flera, men 40 mm granattillsats är ett av dem. Lys, Rök, Underkalibrerad, Pansarbrytande, Brandfarlig plus alla de häftiga som Judge dredd har i sin Lawgiver. Ammonutionsvalet skall självklart kunna ändras genom användarens röst. Detta vapen ska även inneha autoaim. Det ska även vara lika högljutt som alla andra vapen, utom för användaren som inte hör mer än 30 db av knallen(fråga mig inte hur det ska gå till).

Annan viktig attribut är att vapnet skall innehålla en CPU och på egen hand kunna kommunicera med andra vapen av samma typ (NBF någon?). Denna CPU skall även hålla koll på användarens status, hälsa m.m. Detta höjer då också användarens moral då denne då vet att någon än han bara han själv har koll på honom.

Kikarsikte finns även med och även relativt kryperingssäker radio.

Display för att kolla runt hörnen finns också med, för att detta vapen har utfällbara benstöd som kan vara bra då vapnet SKA skjuta runt hörnet.

På displayen kan man även ställa in bl a passiv o aktiv IR plus några till (tom rovdjurets sätt att se lampstrålar :unsure: )

En ytterligare display finns på toppen av vapnet som visar hur många "skott" det finns kvar. Då ammon väl börjar tryta börjar de (eller den) siffrorna (siffran) blinka i annan färg. En varningssigal avgives 1.5 sek efter avfyrning vid 25% och 10%(och under) ammuntionstillgång. Varningssignal avgives även vid felaktig patron ur (dock ej amerikansk, då detta skulle innebära att vapnet skulle ha problem med att kunna skjuta överhuvudtaget).

Vapnet ger en krafig varningssignal om det siktar på en friendly och känner finger på avtryckaren. Om man har ett av de optiska riktmedlena uppe (ett för strid på kortare avstånd och ett för längre) ses "crosshairen" i blinkande färg.

Magasinen i sin tur väger mindre än ett skarpladdat standard Nato mag, men är mer stryktåligt och anpassar (precis som vapnet) sig efter bakgrundsfärgen. Det är även smått transparent för att användaren ska, på ytterligare ett sätt, kunna se när det börjar få ont om "skott".

Men den viktigaste attributen är dock att samtliga mag är av HOLLYWOOD MODELL

EDIT:Rekylen skall vara nästan obefintlig och vapnet skall vara självvårdande

Posted

Röjsåg* M3000 (m21362783)

Vapnet är av typen Gatling och tillverkat i ett uber lätt material (kolfiber, titan och bakelit).

Amon är bansarbrytande hagel 12g, varje hagel är explosvt, samt ätbart. Innehåller alla nödvändiga näringsämnen en Svensk Soldat behöver (snus, cola, chips samt några icka namngivna prestations höjande substanser.)

Batteri behövs ej, vapnet drivs av skyttens hat till fi.

Riktmedlen består av Head up display, skytten behöver endast "titta" på målet, resten tar måldatorn hand om.

Vid förläggning går det att montera ihop 4 st Röjsåg M3000 till ett bekvämt tält med plats för 4 personer med sovbritsar, ACC finns givetvis.

Posted

Jag säger bara min gamla hederliga Husqvarna 1900, .308 win och en gudomlig träffbild.... säkert under en dm på 50m

Det är bössa det

Posted
Någon som minns ett nummer av Sinkadus på 80-talet med vapnen Uzi III, BunkerTod och Rambopilbåge till Mutant?

Jag tror jag har den hemma i förrådet :baskerPa:

Posted
Tänk att få ha en egen T-X som man hade total kontroll över.

DT3-23212r.jpg

:)  :wub:  :wub:

Samtalsämnet är vapen, inte sexhjälpmedel. ;)

@panzerkampfwagen.

Vem har pratat om sexhjälpmedel. Det är ju det ULTIMATA vapnet, man kan ju gå ute bland folk utan att det är uppseendeväckande, men än dock så dödligt :D:D

HEHEHE tänk om hin blir besviken på dig efter en natt...........

Posted

Det finns ett TOPHEMLIGT svenskt projekt.

Jag fick veta det av en SSG snubbe på ränjer.se! :)

Ni får lova att inte sprida detta!!! För eran egna säkerhetsskull alltså! :D

Projektet går under beteckningen M.O.R.G.A.N, han finns lokaliserad på Kavallerikasern (K1) på Lidingevägen, STHLM.

Det är ondskan i sin renaste form, 600 kg ondska, ett okänt antal Livdragoner årligen dör under mystiska omständigheter, Stallchefen dementerar uppgifterna så klart och det finns misstankar att han mörkar allt!

Den här bilden togs i smyg i samband med ett misslyckat infiltrationsförsök, Livdragonen på bilden var sekunden efter bara en blöt pöl på marken, fotografen lyckades i sista sekund ta sig därifrån med livet i behåll!

Morgan.jpg

ÖB ville skicka ner M.O.R.G.A.N till IRAK, men enligt uppgifter var han alldeles för svårkontrollerad som många andra Biologiska stridsmedel.

--- DIN DATOR KOMMER OM 5 SEKUNDER NU ATT SJÄLVFÖRSTÖRAS, HA EN BRA DAG ---

:D

Posted

MItt fantasi vapen skulle vara en extremt läcker el gitarr med inbygg förstärkare som dödade allt med sitt höga ljud samt när jag Sweepade sönder med gurkan skjuts det ut en elstråle från halsen på gurkan som tar ut alla mina motståndare medan jag enbart står i en cool pose och lirar skönsång :):D:D

Posted

Men att ingen nämnt det... som tur är har vi i Sverige redan ett supervapen... vi bara öppnar konserven och släpper ut alla fasor som kan tänkas komma av

SURSTRÖMMING!

...and look at them go, v heading towards c, what a sight.

I övrigt vill jag nog, hundfanatiker som jag är, ha en supervovve. inget slår supervovven. den spårar, den jagar, den fångar, den massakerar. genmanipulation upphöjt till 72.

naturligtvis ska den ha inbyggt granatförråd, diverse radarfunktioner, lite trevliga pang-pang och rattattatt-are, samt ett utfällbart kraftfält med air conditioning för sommarn, och värmekällor för vintern.

och viktigast av allt: den ska kunna sitta fint.

hm. nu om jag återtar kontrollen över det-är-mitt-i-natten-och-jag-har-ingen-kontroll-fantasin så bestämmer jag mig för att supervovven nog får kliva åt sidan för något mer gammalt och hederligt. bara önskar jag visste vad.

Posted
Men att ingen nämnt det... som tur är har vi i Sverige redan ett supervapen... vi bara öppnar konserven och släpper ut alla fasor som kan tänkas komma av

SURSTRÖMMING!

I övrigt vill jag nog, hundfanatiker som jag är, ha en supervovve. inget slår supervovven. den spårar, den jagar, den fångar, den massakerar. genmanipulation upphöjt till 72.

naturligtvis ska den ha inbyggt granatförråd, diverse radarfunktioner, lite trevliga pang-pang och rattattatt-are, samt ett utfällbart kraftfält med air conditioning för sommarn, och värmekällor för vintern.

hm. nu om jag återtar kontrollen över det-är-mitt-i-natten-och-jag-har-ingen-kontroll-fantasin så bestämmer jag mig för att supervovven nog får kliva åt sidan för något mer gammalt och hederligt. bara önskar jag visste vad.

B-stridsmedel är förbjudna enligt Genéve-konventionen.

Posted

SURSTRÖMMING!

B-stridsmedel är förbjudna enligt Genéve-konventionen.

Surströmming är bara ett svenskt ord för B-stridsmedel :rodna:

Posted
Surströmming är bara ett svenskt ord för B-stridsmedel ,O

Men vi kan nog ordna undantag för vår Fina Fisk, vi har ju undantag för att få kalla Marabo (eller hur det nu stavas) för choklad, trots att det är för lite kakao...

Guest strvkomp
Posted

Den där bilden på två stycken parallelkopplade ksp94 i ngn sorts lavett uppfyller i alla fall mina våta vapendrömmar. Annars vore det rätt mustigt att ha en "Railway Gun" av typ Big Betha på bakgården. ,O

Posted

På pjäs hade vi en specialare, en utveckling av KLAS (kort, lätt attackspade), som hette KLAAS. KLAAS står för "Kort, lätt automatisk attackspade...insmotorsag.jpg. Saluförs på den civila marknaden under namnet "Handmotorsåg m/Stihl.

Posted

Mitt ultimata fantasivapen är Mandrakes Magiska Gest. Den knäcker ALLT! NL är den också...

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...