zultan Posted March 18, 2004 Report Posted March 18, 2004 Vilka här är det som rycker in Januari 2005 i Boden? Det skulle vara intressant att veta... Själv rycker jag in då, jag bor i Södermanland. Quote
Jontaboy Posted March 18, 2004 Report Posted March 18, 2004 Vilken tjänst har du ? jag rycker in på Pansarbataljonen som Spanings Plutonsbefäl januari 2005. Quote
zultan Posted March 18, 2004 Author Report Posted March 18, 2004 Bevakningsgruppchef... undrar om det är bra där uppe. har iallfall hör från polarna att det är bra där . på artbat kommer jag ligga... Quote
Jontaboy Posted March 25, 2004 Report Posted March 25, 2004 Becker!! Rycker inte du in som kvartersmästare!! Quote
vagvisaren Posted March 25, 2004 Report Posted March 25, 2004 Jag ska in på ArtBat Juni 2005 som riktare! finns det inga som ska dit?? Quote
zultan Posted March 26, 2004 Author Report Posted March 26, 2004 jag ska ju till artbat då ocks =), har du fått nåt brev eller nåt? eller när kommer det? Quote
vagvisaren Posted March 26, 2004 Report Posted March 26, 2004 jag ska ju till artbat då ocks =), har du fått nåt brev eller nåt?eller när kommer det? oki! vad ska du göra på Artbat då?? det är klart men har ej fått brev dudå?? Quote
Guest trq Posted March 26, 2004 Report Posted March 26, 2004 Luftvärnsplutonbefäl, tredjehandsval motivation: låg väderlek: arktisk tid: två högskolestarter Mycket nöjd med upplägget. Quote
Jontaboy Posted March 31, 2004 Report Posted March 31, 2004 Hehehe Du verkar ju inte vara så nöjd med din tjänst! Quote
becker Posted March 31, 2004 Report Posted March 31, 2004 Nä jånta........ ska in på Limpklyven 18 månader Quote
vagvisaren Posted April 2, 2004 Report Posted April 2, 2004 Nä jånta........ ska in på Limpklyven 18 månader heheh vad fan är Limpklyven för tjänst?? är det nå internt eller?? Quote
Larsleo Posted April 4, 2004 Report Posted April 4, 2004 nåja man får hoppas att ni som ska in på Pbat inte får såna stora avhopp som vi hade i år.. Quote
KB_2004 Posted April 4, 2004 Report Posted April 4, 2004 Hehe ni har nåt att se fram emot KB 05 :P Det finns ju vissa traditioner som kommer föras vidare.. Du minns väl vad alla skrek åt oss de första veckorna eliasson? Haha vilka minnen.. Nu har vi iaf legat inne i tre månader och fått befattningar osv. Under kommande vecka så muckar ju alla bassar ur 03-04 kullen, sen är det bara vi kvar. Vecka 19 går vi ut på kompanierna, blir pskkomp och VC 9040 som gäller för mig. Se till att träna mycket inför inryck, och se fram emot lumpen, det mesta är kul! Quote
Jontaboy Posted April 21, 2004 Report Posted April 21, 2004 Ser fram emot min värnplikt som satan, det ska bli en upplevelse! Quote
Vinter Posted April 21, 2004 Report Posted April 21, 2004 Lycka till då, det finns bara en sak ni ska grubbla på, vad gör man för att fördriva tiden på tåget upp 16tim och tåget ned 16 tim ;) Quote
becker Posted April 21, 2004 Report Posted April 21, 2004 hehe den dagen det tar 16h med tåg från Umeå till boden Quote
Tjalle Posted April 21, 2004 Report Posted April 21, 2004 Hmmm "bara" 18h och 20 min från Göteborg...tror jag skall ta och boka en flygbiljett i stället när det börjar blir dags... Quote
Vinter Posted April 21, 2004 Report Posted April 21, 2004 hehe den dagen det tar 16h med tåg från Umeå till boden Nja 16h är väl normen då hehe(från Stockholm). Är man KB så brukar man få flyga en hel del(Flyg gränsen går normalt vid gävle). Men har ni lång helg så blir det tåg. :P Quote
Jontaboy Posted April 22, 2004 Report Posted April 22, 2004 Becker!! ... Jag säjer högst 4 timmar från helvetet till egna sängen på helgerna. Quote
zultan Posted August 15, 2004 Author Report Posted August 15, 2004 nu är det bara 5 månader till inryck. jadu vi får väll anordna olika turneringar på tåget, eller så drar alla till stockholm och festar o har efterfest på tåget Quote
svalan Posted August 15, 2004 Report Posted August 15, 2004 @jontaboy: tycker inte det är lämpligt att ha lynxen vid din presentation då du ännu inte har förtjänat att bära den. @alla andra inryckande inkl jontaboy: Lycka till! Det är en rolig tid ni har framför er. Mycket annorlunda från det vanliga livet. Kom ihåg att träna seghet innan inryck. Sen vill jag åxå påminna om att det ofta är de som är de största stridspittarna som brukar ge upp först. Man vet inte vad det är förrän man har gett sig in i det. Quote
Foxtrot Lima Posted August 15, 2004 Report Posted August 15, 2004 @jontaboy: tycker inte det är lämpligt att ha lynxen vid din presentation då du ännu inte har förtjänat att bära den. Kanske inte så mycket för att han inte förtjänat den, utan för att man inte vet vilken befattning (och på så vis vilken pluton man ska ligga på) man har förrän efter GSU:n. Man kan ju rycka in som ledningsplutonbefäl och hamna som kvm eller tvärtom. För en KB är allt möjligt... ;) Hälsningar, Foxtrot Lima Quote
Larsleo Posted August 15, 2004 Report Posted August 15, 2004 Hrmmf.. nej lodjuret förtjänar man under spaningsövningen Lodjuret..vilken för oss går av stapeln i nov.. Innan dess kan man ju undvika att ha den som avatar.. //Eliasson som inte förtjänat Lodjuret än.. Quote
Goran Posted December 1, 2004 Report Posted December 1, 2004 ska också in som amröjkb 15 mån ingbat boden ...hihi Quote
Mackan_ Posted December 2, 2004 Report Posted December 2, 2004 nu är det inte långt kvar 60dagar kvar till tåget går biljetten skall bokas snart. hoppas dock att det inte kommer nåt brev hem innan dess.. det vore mardrömmen Quote
Goran Posted December 2, 2004 Report Posted December 2, 2004 jaa det hade ju inte varit det gulligaste som hade kunnat hända... men e nog ganska säker på att det e lugnt för oss =)...men ser fram emot den långa resan dit =) Quote
Mackan_ Posted December 2, 2004 Report Posted December 2, 2004 nja 16h på ett tåg är ju inget jag längtar efter, men men en liten pokertunering kommer ju ordnas. förstapris består av ett tugummipaket som kommer sponsras av pressbyrån och köpas av mig på centralstation Quote
rill3e Posted December 2, 2004 Report Posted December 2, 2004 Jag hör väl något sånär dit. Jägarutbildningen flyttas dit i juni...efter 6 månader på K4. Quote
Recommended Posts