Jump to content

Ny "översteartikel"

Recommended Posts

Visst ja, polisen ska ju få militärens miljarder. Jag tycker fakiskt att det är bra, då polisen är i om möjligt sämre skick än militären, och poliser är något vi behöver lite mer än militärer, om vi säger exakt NU. Sen är det naturligtvis jättedumt att de tar av militäerns pengar. Men eftersom det är till ett gott ändamål så...

Om man nu måste ta av försvarets pengar, och det måste man ju tydligen...Så ser jag hellre att dessa pengar går till polisen än att de bara försvinner in i det stora svarta hålet... :ak:

/JAS

Edited by JAS

Jag har en teori som innebär att ju mer vi sparar på Försvarsmakten i form av nedläggningar av utbildningsplattformar, desto mer ökar kostnaderna för Polisen, de sociala myndigheterna och staten som helhet.

Tanken jag har är att killar som genomfört värnplikt är mindre benägna att begå brott samt bli bidragberoende än killar (och tjejer) som inte gör värnplikt.

Jag har inget som stödjer min teori men jag vill gärna tro att det är så.

Så till syvende og sist så sparar inte staten något för att man drar ner anslagen till Försvarsmakten. (Och sen kan vi lägga till alla de uppgifter som FM ska lösa till kostnad av nästan ingenting).

/Krook

Hur kan vi spara nu när tidigare beslut bundit upp oss med massa beställningar av mtrl!

Vi har helt enkelt förköpt oss! Och nu är vi fast i avbetalningarna

Kvar finns att spara på är förband och utbildningsverksamhet, men vänta! är det inte det som gör ett användbart bra försvar!

Moment 22 av jäkligt stort slag.

Rick

Hur kan vi spara nu när tidigare beslut bundit upp oss med massa beställningar av mtrl!

Kvar finns att spara på är förband och utbildningsverksamhet, men vänta! är det inte det som gör ett användbart bra försvar!

Rick

Du har rätt.

Vi har handlat på kreditkortet och nu kommer räkningarna

Bra skrivet av dessa herrar!

Intressant blir det först på fredag när FM lämnar underlag inför FB04 till Riksdagen.

Lika intressant nere i Ksovo just nu då FU (Försvarsutskottet) just nu besöker SWEBAT och MNB©. C MNB© BrigGen Brännström är ju en av artikelns undertecknare.

:baskerHV:

Rick

Du har rätt.

Vi har handlat på kreditkortet och nu kommer räkningarna

precis!

så rackarns typiskt svenskt

"svensken lånar allt mer"

det gäller inte bara tvapparater och semestrar på mallis längre....

Är det bara jag som fått för sig att polisens problem inte kan lösas med pengar, dvs att det är ett organisationsproblem snarare än ett pengaproblem.

Nejdå - du har fullständigt rätt. Om du så fördubblade polisens budget skulle pengarna förmodligen ändå bara satsas på olika projekt som inte vore annat än skådebröd och spel för galleriet.

(Ursäkta min bitterhet...)