Jump to content

PBV302

Millitant HV-are

Recommended Posts

Jag tillhör dem som gillar den "gamla" PBV302 och är duktigt frälst i dessa. Jag var på Revinge för ett tag sedan och såg en byggmodel av just PBV302. Jag har efter det sökt med ljus och lyckta efter just en byggsats av PBV302. är det någon som tjäner till något om detta???

PBV302=fort och säkert

:)

Guest Dedicated

Chefen,

Skulle förvåna mig om inte "The Swede" eller Erik G kan bidra med kunskaper i ämnet. "The Swede" var för övrigt i Bosnien samtidigt som du!

/Dedicated

Edited by Dedicated

Tja, vill du bygga en pbv 302 idag, är det tyvärr bara att köpa lite plasticard och köra en klipp-och-klistra övning...

Dock är det en modell under framtagning, men det går inte så snabbt som vi hoppas. Den skulle ha funnits till försäljning vid det här laget, men...

The Swede alt. ErikG kommer med all säkerhet att meddela oss andra väntande när det är dags. :)

/Ace (som också var med på BA 01)

*Väntar fortfarande*

En mycket klen tröst kan vara att Kjell Svensson en gång producerat en liten resinbyggsats av Pbv 302 i 1/76. Om man är desperat och har lite tur så kanske man kan köpa en sån av nån som råkar ha.

The Swede har en sådan, men den är under uppbyggnad.

Ett rykte säger att det ska komma en resinbyggsats på pebban i 1/35 i år. Ryktet kommer från en trovärdig källa, dvs från en handlare som pratat med tillverkaren direkt på Euromilitaire 2003. Men det är klart, med tanke på hur The Swede gick på honom på Euromilitaire 2002 så var det väl inte så konstigt att han kände sig tvingad att ge ett sådant besked.

När någon av oss vet mer kommer vi hnaturligtvis att tala om detta för alla.. :)

/E

en snabb OT fråga, angående PBV bilderna.

Var det vanligt att man hade trimplåtarna (sido plåtarna) på nere under BA tiden? (Modellen har ju det)

Jag har inte varit med om det i varje fall.

Det underlättar ju underhållet på banden (bandkontroll/bandläggning) en hel del om man slipper trimskärmarna.

Våra skärmar låg i en container både under BA 01 och BA 06.

Främsta anledningen till trimskärmarna är vid flytning, men det var aldrig aktuellt därnere. Dock kan man tänka sig att de kan ge ett visst skydd mot minering, t ex vid checkpoints, men det är nog långsökt (det är enkelt att placera strvminor ovanpå banden, men jag tror en checkpoint-lirare föredrar att placera en sådan mina framför banden ändå...)

Var kan man få tag i en sådan byggsats??? vill ha en... :lala:

Är du seriös?

Tittar du bara på bilderna?

Prova att läsa det som står ett par inlägg längre upp:

En mycket klen tröst kan vara att Kjell Svensson en gång producerat en liten resinbyggsats av Pbv 302 i 1/76. Om man är desperat och har lite tur så kanske man kan köpa en sån av nån som råkar ha.

The Swede har en sådan, men den är under uppbyggnad.

Ett rykte säger att det ska komma en resinbyggsats på pebban i 1/35 i år. Ryktet kommer från en trovärdig källa, dvs från en handlare som pratat med tillverkaren direkt på Euromilitaire 2003. Men det är klart, med tanke på hur The Swede gick på honom på Euromilitaire 2002 så var det väl inte så konstigt att han kände sig tvingad att ge ett sådant besked.

Det kan man väl tolka som att man får leta sig BLÅ efter byggsatser än så länge... och inte få tag på några ändå.

Flest inlägg vinner. Inte.

• 3 months later...