Jump to content

Nytt stridsvagnskamouflage

Kanna

Recommended Posts

Guest Dedicated
Posted

Tja, SAS målar ju sina Landrovers skära så varför inte en gammal stridsvagn?

Posted

Jag har en kompis som har ett vykort med en Strv103 målad som en svensk flagga. Ganska sött! (Jag vet! "Jag mötte lassie-varning" på den!) :huh:

Posted

Ett av de snyggaste kammomålningarna jag någonsin sett! Kanske inte användbart direkt men jäkligt snyggt... och då brukar jag hålla mig borta från rosa i vanliga fall!

Posted

Något liknande (fast en pbv) ritade jag i bildboken i mellanstadiet, för att inte lärarna skulle uppröras över att allt var i vanliga kamouflagefärger...

Posted

Så.. öhm.. sött?

senast jag såg något så "radikalt" bland strv kammo var väl en limegrön strv som var "kör legal (fick köra på gatorna etc, med den) från london eller någonstans i UK..

ja dessa britter :rocketl:

Posted
Så.. öhm.. sött?

senast jag såg något så "radikalt" bland strv kammo var väl en limegrön strv som var "kör legal (fick köra på gatorna etc, med den) från london eller någonstans i UK..

ja dessa britter :Malaj:

Har också sett den vagnen. Den var med i ett program på Discovery Channel. Så vitt jag minns så var det en Scorpion. Dessutom blev jag mäkta förvånad när de berättade att vem som helst som hade ett vanligt körkort kunna köra stridsvagn på allmän väg. Nu är iofs en Scorpion inte jättestor men skulle man få närkontakt med den när man sitter i en Hundkoja så är det nog rätt obra.

Posted

Undrar hur Fi skulle reagera om det helt plötsligt dök upp en Strv 122 i rosa splinter-kamo. Undar om inte den initiala chocken skulle väga upp den extra synligheten. :)

/J

• 5 months later...
Posted

det är ju skandal! man kan ju inte förstöra en så ädel stridsvagn som den gamla ryska T-34an, detta kan ju jämföras med att ikläda gustav den IIIes vaxdocka i en rosa helkropsstrumpa

edit:stavfelssjukan

Posted
...den här är också go. Enligt uppgift så är den inte photoshop:ad...

http://www.wendel.se/rswa/oddsandends.htm

Helt rätt, inte en gnutta Photoshop. Credit (?) skall väl snarare tillfalla Östersunds yngre förmågor med anlag för att klottra...

Vagnen levererades till jvgstationen på fredagen och blev stående där över helgen, mindre lyckat. :P

Posted

Lite OT men....

Anledningen till att SAS målar sina fordon i en rosa nyans har ju att göra med att soluppgången i en afrikansk öken är i rosa.

Posted

Japp. De kallas ju "Pink Panthers". Dessutom malar RAF sina flygplan rosa ocksa.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...