Forumsledning henke Posted May 2, 2002 Forumsledning Report Share Posted May 2, 2002 Allt eftersom ni postar inlägg kommer ni att stiga i graderna. Den första graden är Prao och sedan Nyinryckt, Menig, Korpral, etc. De första graderna går mycket fort, men sedan går det långsammare och långsammare att bli befordrad. Så passa på och gör karriär nu. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fu Gson Posted May 2, 2002 Report Share Posted May 2, 2002 ooops risk för status jakt a la lunarstorm....borde man inte få börja på sin militära grad? *S* Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Swede Posted May 2, 2002 Report Share Posted May 2, 2002 Va tusan, är jag prao? Jag har ju gjort 35 inlägg. Jag leder ju ligan Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Forumsledning henke Posted May 2, 2002 Author Forumsledning Report Share Posted May 2, 2002 Ja men här är det mer än en siffra dessutom är gruppbetekningarna nu ersätta. Guests = Spioner (icke reggade) Awaiting Authorization = Mönstrande Members = Beväringar Befäl = Befäl (Skall ändras inom kort) Super Admin = Super Admin (har inte kommit på nåt bra...) Befäl och super admin undantas från graderna. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fu Gson Posted May 2, 2002 Report Share Posted May 2, 2002 tja, vem vet, nätet kanske blivigt emotionellt och lägger stor vikt vid karaktär? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Swede Posted May 2, 2002 Report Share Posted May 2, 2002 Henke, finns det någon lista där man kan se de olika graderna/stegen? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fu Gson Posted May 2, 2002 Report Share Posted May 2, 2002 Svensk, SuperAdmin = Överbefälhavare kanske? eller du är kanske för blygsam för det? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nifelhel Posted May 2, 2002 Report Share Posted May 2, 2002 Coolt!!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nifelhel Posted May 2, 2002 Report Share Posted May 2, 2002 Svensk: ÖB är kanske att ta i lite. Men vad sägs om Förbandschef eller motsvarande? ;) Gott!!! Nu är man uppe på nivå Nyinryckt... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mimesis Posted May 2, 2002 Report Share Posted May 2, 2002 Nu skall man bli General ;) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mimesis Posted May 2, 2002 Report Share Posted May 2, 2002 ...och man blir den första som gör ett dubbelskott, vilket inte var så enkelt! Tog mig friheten att deleta ditt ena dubbelskott. Kul att vara befäl. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nifelhel Posted May 2, 2002 Report Share Posted May 2, 2002 Håll in elden och spara på am! :p Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Foxtrot Lima Posted May 2, 2002 Report Share Posted May 2, 2002 Det är håller på att balla ur totalt... Helt okej för mig! Hälsningar, Foxtrot Lima (Statusjakten 2002) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Forumsledning henke Posted May 2, 2002 Author Forumsledning Report Share Posted May 2, 2002 Hehe det verkar lite vajjsing , tror det börjar räknas om from jag satte de där titlarna. Ni är samtliga för låga jmf med de inlägg ni skrivit. Prao 0 inlägg Nyinryckt >5 Mening > 10 Korpral > 30 Furir > 60 Sergeant >100 Fänrik > 150 Löjtnant > 250 Kapten > 350 Major > 500 Övereste > 1000 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted May 2, 2002 Report Share Posted May 2, 2002 Till helgen blir det kaptenslöjtnant. Dagen efter är man degraderad till menig igen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LRRP Posted May 3, 2002 Report Share Posted May 3, 2002 WTF!!!, Prao? Mummel mummel. Ja ja, vad är väl en bal på slottet. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Haegg Posted May 3, 2002 Report Share Posted May 3, 2002 Jag kan bara hålla med Swede och LRRP, det svider att bli kallad Prao. Det gäller att se till att man skriver lite inlägg nu så att man inte sitter fast i förnedringsträsket längre än nödvändigt. Jag tycker att det finns charm med att kunna stiga i graderna, men det finns risker som någon redan påpekat. En del tenderar till att skriva meningslösa en radsinlägg bara för att få många inlägg. Jag tycker att vi bör försöka anlägga lite signaldiciplin så att diskussionsforumet inte urartar till ett chatrum. mvh Haegg Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Foxtrot Lima Posted May 3, 2002 Report Share Posted May 3, 2002 Jag kan bara hålla med Swede och LRRP, det svider att bli kallad Prao. Det gäller att se till att man skriver lite inlägg nu så att man inte sitter fast i förnedringsträsket längre än nödvändigt. Jag tycker att det finns charm med att kunna stiga i graderna, men det finns risker som någon redan påpekat. En del tenderar till att skriva meningslösa en radsinlägg bara för att få många inlägg. Jag tycker att vi bör försöka anlägga lite signaldiciplin så att diskussionsforumet inte urartar till ett chatrum. mvh Haegg Jag instämmer... Hälsningar, Foxtrot Lima (Statusjakten 2002) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
VH Posted May 3, 2002 Report Share Posted May 3, 2002 Grymmt bra Henke! Gillar det nya forumet och allt till det skarpt! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Forumsledning henke Posted May 3, 2002 Author Forumsledning Report Share Posted May 3, 2002 Kul att ni gillar det, självklart finns det risker , precis som med alla typer av låsta och fasta karriärskriterier Det var tänkt att befälen skulle vara undantagna graderna m en det funkade tydligen inte. De har numera alla Graden "Blå Gul" och jag själv "C SoldF". Ja meningen är att man skipper prao redan efter fem inlägg.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Lindman Posted May 3, 2002 Report Share Posted May 3, 2002 kan man bli inskriven som praoelev på något förband? realistiska grader. ;) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Foxtrot Lima Posted May 3, 2002 Report Share Posted May 3, 2002 kan man bli inskriven som praoelev på något förband? realistiska grader. ;) When I tell you to jump, you ask how high!! :P Hälsningar, Foxtrot Lima (Statusjakten 2002) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ArvidA Posted May 3, 2002 Report Share Posted May 3, 2002 Jag var PRAOelev på Livgardet en vecka och då hade jag likadana kragspeglar som de meniga soldaterna. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
#snowman# Posted May 3, 2002 Report Share Posted May 3, 2002 Ehhh... prao... fan, det är grymt det! SuperAdmin borde ju vara minister of defense eller stridsjesus eller kanonkung eller dödsbaron eller ninja... Men prao... det känns lite... ja, träffande... ??? Jag vill bli dagkorpral!! Går det?! ;) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Lindman Posted May 3, 2002 Report Share Posted May 3, 2002 Borde man inte få höra något slags prov för att gå upp i graderna? ;) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Sudden Posted May 3, 2002 Report Share Posted May 3, 2002 Fett ös! *Jagar grader* Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ArvidA Posted May 3, 2002 Report Share Posted May 3, 2002 Undrar vem som har högst grad (förutom henke)? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Foxtrot Lima Posted May 3, 2002 Report Share Posted May 3, 2002 Jag ser att Statusjakten 2002 är i full gång... Hälsningar, Foxtrot Lima (Statusjakten 2002) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PET Posted May 3, 2002 Report Share Posted May 3, 2002 Nu spårar det ur... Inga sådana här onödiga inlägg med onödiga upprepningar. Det är onödigt att göra sådana onödiga saker bara för att uppnå en onödig grad. Sånt här tåls att upprepas... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ArvidA Posted May 3, 2002 Report Share Posted May 3, 2002 jupp Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts