Jump to content

Grader

henke

Recommended Posts

• Forumsledning

Allt eftersom ni postar inlägg kommer ni att stiga i graderna. Den första graden är Prao och sedan Nyinryckt, Menig, Korpral, etc.  De första graderna går mycket fort, men sedan går det långsammare och långsammare att bli befordrad. :)

Så passa på och gör karriär nu.

• Forumsledning

Ja men här är det mer än en siffra dessutom är gruppbetekningarna nu ersätta.

Guests = Spioner (icke reggade)

Awaiting Authorization =  Mönstrande

Members = Beväringar

Befäl = Befäl (Skall ändras inom kort)

Super Admin = Super Admin (har inte kommit på nåt bra...)

Befäl och super admin undantas från graderna.

• Forumsledning

Hehe det verkar lite vajjsing , tror det börjar räknas om from jag satte de där titlarna.

Ni är samtliga för låga jmf med de inlägg ni skrivit.

Prao 0 inlägg

Nyinryckt >5

Mening > 10

Korpral > 30

Furir > 60

Sergeant >100

Fänrik > 150

Löjtnant > 250

Kapten > 350

Major > 500

Övereste > 1000

Jag kan bara hålla med Swede och LRRP, det svider att bli kallad Prao. Det gäller att se till att man skriver lite inlägg nu så att man inte sitter fast i förnedringsträsket längre än nödvändigt. Jag tycker att det finns charm med att kunna stiga i graderna, men det finns risker som någon redan påpekat. En del tenderar till att skriva meningslösa en radsinlägg bara för att få många inlägg. Jag tycker att vi bör försöka anlägga lite signaldiciplin så att diskussionsforumet inte urartar  till ett chatrum.

mvh

Haegg

Jag kan bara hålla med Swede och LRRP, det svider att bli kallad Prao. Det gäller att se till att man skriver lite inlägg nu så att man inte sitter fast i förnedringsträsket längre än nödvändigt. Jag tycker att det finns charm med att kunna stiga i graderna, men det finns risker som någon redan påpekat. En del tenderar till att skriva meningslösa en radsinlägg bara för att få många inlägg. Jag tycker att vi bör försöka anlägga lite signaldiciplin så att diskussionsforumet inte urartar  till ett chatrum.

mvh

Haegg

Jag instämmer... :D

Hälsningar, Foxtrot Lima (Statusjakten 2002)

• Forumsledning

Kul att ni gillar det, självklart finns det risker , precis som med alla typer av låsta och fasta karriärskriterier :D

Det var tänkt att befälen skulle vara undantagna graderna m en det funkade tydligen inte. De har numera alla Graden "Blå Gul" och jag själv "C SoldF". Ja meningen är att man skipper prao redan efter fem inlägg.... :)

Ehhh... prao... fan, det är grymt det!

SuperAdmin borde ju vara minister of defense eller stridsjesus eller kanonkung eller dödsbaron eller ninja...  :D

Men prao... det känns lite... ja, träffande...  ???

Jag vill bli dagkorpral!! Går det?!  ;)

Nu spårar det ur... Inga sådana här onödiga inlägg med onödiga upprepningar. Det är onödigt att göra sådana onödiga saker bara för att uppnå en onödig grad.

Sånt här tåls att upprepas...