amfvrak Posted June 30, 2006 Report Posted June 30, 2006 Jag provade ett annat ämne, men inget svar. Testar här där det verkar finnas fler från Amf1: Går alla på Amf 10-mila marschen som nämns i samband med killen som hade körtelfeber? Och hur lång tid har man på sig att gå sträckan? Alla utom de inryckta utom vakterna går den men jag har för mig att de, om de vill, har möjlighet att göra övningen. Alltså, det handlar inte om mil antalet, 10 mil går man på 2 dygn utan större problem och med rum för mycket vila. Det är snarare sömnlosheten som gör övningen så speciell. Vidare kan jag bara hålla med någon som innan skrev att återmarchen är förjävlig. Ont och trött så man kräks av att gå och befälen ger order om jägarbus eller vafan det heter... då gäller det att hitta någonting inombords för i benen finns inte mycket kvar. Haha jägarbussen! Underbar Den + ilmarsch = kärlek Quote
Kato Posted June 30, 2006 Report Posted June 30, 2006 Går man exakt samma sträcka som tidigare vid återmarschen? Quote
PBGRK 0506 Posted June 30, 2006 Report Posted June 30, 2006 Vad fan är det frågan om, vad gnäller ni om? Militärtjänsten är för helvete inget scoutläger! Den skall förbereda och utbilda svenska soldater för krig och väpnade konflikter. Under sådana förhållanden gäller det att vara så väl förberedd som möjligt och tänka själv. Förbannade moralkärringar, kom in matchen nu! Har unga svenska män slutat tänka? Är det varmt ute, man bär mycket, går långt under extrema förhållanden då gäller det att tänka till. Risken för vätskebrist är uppenbar - prio ett är att fylla på vatten och ordna nytt. Jag är stolt amfibiesoldat. Ingen föll ifrån under vår utbildningskontroll men ett fåtal klarade inte snabbmarsch eller stridshinderbana. Hos alla fanns dock ett jävlaranamma och en förmåga att tänka själv. Vad är det som händer? Problemet var ju att det inte fanns tillräckligt med salt på vissa täter. Om du läst inläggen så kanske du skulle märkt att problemet var att folk drack för mycket i förhållande till den mängd salt de fick vilket resulterade i urlakning. Jag uppfattar en dryg och överlägsen ton i ditt inlägg som gör mig jävligt förbannad, du vet ingenting och borde därmed ligga lågt. Mvh GRK Quote
Anzo Posted July 2, 2006 Report Posted July 2, 2006 Går man exakt samma sträcka som tidigare vid återmarschen? Nej, det varierar tills befälen tycker att samtliga blivit tillräckligt trötta. Quote
Greenment Posted July 4, 2006 Report Posted July 4, 2006 (edited) Grappar låt inte diskussionen spåra ur, mycket gnäll nu.. Sen att vissa inte har förberett sig inför värnplikten och gnäller över allt o annat, är en helt annan diskussion.. Man hinner inte bli tillräckligt fit under vpl med den träning man får där, jag öste på i över 1 år innan inryck riktigt jävla seriöst, löp,gym,marschpass och hade "ni" som gnäller nu oxå gjort det så hade ni klarat galant, för stridshinderbanan och snabbmarschen är rena barnleken, inför övning amfibie ja då får man ta fram allt annat gäller och visa fram fötterna samt ett jävlar anama..! // Nu mera en tjock och avdankad fd amfibie Edited July 4, 2006 by Greenment Quote
Romulus Posted July 4, 2006 Report Posted July 4, 2006 Förberedelse och pannben och man klarar utbildningen.. Slut, frågor..Kan omöjligt vara, Framåt! Quote
SERG. B Posted July 4, 2006 Report Posted July 4, 2006 (edited) Jag hade inte förberett mig och jag klarade mig ändå. Ska tilläggas att jag inte är någon jäkla triathlon-idrottare Edited July 4, 2006 by SERG. B Quote
Greenment Posted July 5, 2006 Report Posted July 5, 2006 B)--> (SERG. B @ Jul 4 2006, 11:19 ) <{POST_SNAPBACK}> Jag hade inte förberett mig och jag klarade mig ändå. Ska tilläggas att jag inte är någon jäkla triathlon-idrottare Ja självklart när kamraterna (som förberedde sig) knuffar på dig på snabbmarschen och stridshinderbanan :P Hehehe nu va jag nog taskig =), nä men seriöst förberedelse gynnar en själv.. Quote
SERG. B Posted July 6, 2006 Report Posted July 6, 2006 Nej jag klarade mig rätt bra själv. Det är klartatt förberedelese alltid är bra men jag tror mera på pannben. Jag såg flera atleter misslyckas på vägen Quote
Nubben Posted July 8, 2006 Report Posted July 8, 2006 Har bl.a. sett en 10-kampare på toppnivå som knappt klarade av en 30 km lång fotmarsch med ca 20 kg packning. Medan man själv traskade på utan större problem(jag menar att gå, hur svårt kan de nu vara). Det om det. Quote
Recommended Posts