Jump to content

Övning amfibie

Recommended Posts

• Replies 129
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

• 2 weeks later...
Nej, på amf1 går man fortfarande övning amfibie med berghaus (tack och lov!! )

Mja, det är iofs som det skall, men jag tillåter mig tvivla på att du säger "tack och lov" en bit in i det hela.. :cool:

Vilken märklig tidpunk för UBK.

Är du PB som går senare, eller är det GB som får gå tidigt?

Under mitt år gick PB i oktober och GB/F i april.

Håller med Gotcha, du kommer ångra det du sa om trossen :D

PS. Läste nånstans att de bara gått 4,5mil under UBK'n. Vad är det för fasoner??

jaha, då var man tillbaka efter den lilla "skogspromenaden".Det gick bra, jag överlevde (med god marginal). Det visade sig att vi ändå skulle gå med stridssäcken emellanåt. Och jag ångrar fortfarande inte vad jag sa angående att jag hellre går med trossen, stridssäcken suger balle! Jag fick så ont av den när vi gick soldatprovet, så jag hade hellre haft trossen hela övning amf. Men det hela var en upplevelse, med många roliga minnen :)

@ .oz

Jag ligger inne som PB, så jag antar att det är en mkt sen tidpunkt för UBKn. Jag tycker ändå att det gick bra. Det enda som vaqr lite småjobbigt var vadningen (det var ungefär 2cm kallt ;) )...

>> Berkyboy <<'

Du får gärna berätta mer vad din kull fick genomföra! :D

Hur var det den din kulls KJ?

-----------------------------------------------------------

[edit 021123]

Berkyboy: Tackar för det!! Ni följer enligt "gamla" mönster, gratulerar!

@ EO4

Tack så jättemycket! Jag ska bära baskern med stolthet och representera amfibiekåren på ett värdigt sätt...

tänkte bara tillägga att av 62 startande så var det endast en som bröt (marschfraktur). Befälen tyckte att vi såg så pigga ut i det sista momentet så vi fick ta 3 extra varv i en liten slinga för att vi skulle vara lite trötta iaf ;)

Nu är det bara övning snörpvad kvar då... hoppas den är lika rolig, om inte roligare :D

Ha det!

• 3 years later...

vad är den stora skillnaden mellan KJs och Amfs prov? har hört något om att KJ har 90 timmar på sig att ta sig 16 mil medan Amf har 100 timmar att ta sig 13 mil. Sedan har väl KJ kanot/kajak att paddla?

och sedan har vad jag hört KJ en snabbmarch på 6 km på tiden 32 minuter medan Amf har snabbmarsch på 3 km på tiden 18 minuter.

Fyll gärna i!

Grattis till er som klarar det och bättre lycka nästa gång för er som inte klarar det.

För er som vågar erkänna att ni inte klarade provet, vad brast ni på? var det snabbmarschen?