Jump to content

Recommended Posts

• Replies 157
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Posted
Byta till en Quakenet Server ?

Klart intressant!

Funkar nickserv där?

QuakeNet does not use a nickname reservation service, such as NickServ, to reserve nicknames. As a result of this, you cannot register your nickname on QuakeNet. If a nickname is available, any user is allowed to use it.

However, this does NOT apply to the nicknames of IRC Operators, Helpers and Network Services, due to security related issues. If a user uses any of these nicknames, or similar nicknames, an operator may immediately disconnect the user from the network WITHOUT prior notice.

Personligen sa tycker jag att Quakenet ar mer stabilt, an vad vi anvander nu. Typ har aldrig några problem att logga in pa irc.quakenet.org

Posted

Hur många stammisar är ni, hur många "lurkers" och hur många "flexare" har ni på chatten?

Jag begriper inte hur ni har tid och NÄR ni hänger där..!

Jobbet: kan inte, har dessutom inte tid. Hemifrån: går väl, men har banne mig aldrig tid..

De gånger jag HAR varit inne då händer ju inte så värst mycket, lite inside-talk, lite kackel och mest folk som idlar eller gr nåt annat, men det kanske finns fler användare nu som är aktiva?

Posted

När jag är inne (vilket händer ganska ofta om servern tillåter) så försöker jag vara ganska aktiv.

Är det någon som vet vad det är för fel på skiten? (servern)

Posted

Hur fördelningen är mellan nördar/stammisar mm ligger nog i betraktarens ögon. Vi brukar vara ca 30 stycken användare i chatten.

Beträffande det här med tid, så sitter iallafall inte jag konstant vid datorn, utan datorn står på medan man pysslar o plockar hemma.

Men det är väldigt personligt hur man gör.

Och ja, det händer rätt ofta att det blir tyst i kanalen. Men jag ser inget fel med det, vill man diskutera något ämne är man välkommen att upp det och det kommer nästan garanterat bli diskussion.

Men väldigt många förväntar sig att bli underhållna när de loggar in och då blir man nog besviken. Sen gäller givetvis vanlig hyfs, som tex att man säger "Hej" eller motsvarande när man loggar in o vill diskutera något.

Har sett exempel på folk som skrivit inlägg på forumet om att de blivit dåligt bemöta på chatten. Väldigt ofta är det då folk som loggat in och sen hävt ur sig en massa dumheter för att sen bli ledsna över att få mothugg.

Nu svävade jag lite väl OT kanske.. :)

Posted

Orientering:

Ny server: irc.dal.net

Kanal: samma som tidigare.

Gäller från: Omedelbart

Sändlista: Soldf

• 2 weeks later...