Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hallå! Är det någon som vet hur man kan få tag på en lk 70? Jag vet att bär komforten är sisådär men ryggan är ju nästan lika avancerad som ett järnspett. Gillar saker som är "enkla", inte så mycket som kan pajja. (tänker på Min Vulcan.. :worthy: ;) Hälsn Gusten.

Posted

Jag har sett LK 70 säljas på ett flertal ställen för så låga summor som 200kr. Alla jag hittar köps och lagras i hemmet till flickvännens glädje. Mitt tips är att ringa runt ibland överskottsaffärer

Posted

@FACIT Det finns några bilder på lk 70 i boken Soldatreglemente, personlig materiel, från 1992 (M7742-101022) på sidan 59. Som sagt FBS, den är inte skön att bära, men den är bildskön och jävligt tålig.

Posted
Jag har sett LK 70 säljas på ett flertal ställen för så låga summor som 200kr. Alla jag hittar köps och lagras i hemmet till flickvännens glädje. Mitt tips är att ringa runt ibland överskottsaffärer

@ GA KA Tänker du på någon speciell butik som befinner sig.. ja, var i vårat avlånga land? Jag har kollat de flesta butiker på nätet men icke hittat nå´t. Kanske de har möjlighet att skicka via posten (det som finns kvar av den)./Gusten.

Posted

Jag har tyvär ingen aktuell affär. Skulle jag haft det så hade jag förmodlingen inte sagt det :angry: B)

Det är bara att ringa runt och leta. Jag har hittat två st i skåne.

Posted

:dong:

Jag har med egna öron och ögon sett FBS säga till ÖB att "Lk 70:n kan man kasta i sjön"....

Posted
och ÖB visste inte ens vad Lk70 var...det var en rolig dag... :D

haha...

En annan sprang bara runt o var skitnervös resten av övningen.. väntade på att SSG skulle hämta en o ta med till förhör :baskerPa:

//FBS

Posted

ÖB i malmö hade nu senast jävligt många ryggor de sålde för 200 kr, det var inte vanliga ryggsäcken utan en del större. Baksidan såg konstig och böjd ut. Om ngn postar en bild kan jag säga vad jag såg.

Posted

Menige Ryan: Tack för att du har gjort efterforskningar för ett ryggsäcksfreak som jag.. GA KA: Den där "Protiwia", är det ngn medlem eller vad? Jag kunde inte se ngn med det namnet i forumets medlemslista. /Gusten

Posted
Ovanstående är inte LK70. Jag tror att Protiwia postade en bild i någon ryggsäckstråd.

Protiwia? Är det en medlem eller vad? /Gusten

Posted
Är det någon som vet var det går att få tag på en LK70 i Stockholms området.

Livgardet? :P

Observera: oseriöst inlägg och inget du behöver bemöda dig att svara på, seriöst alltså.

Posted

Observera: oseriöst inlägg och inget du behöver bemöda dig att svara på, seriöst alltså.

Posted

Eeh.. Vad menar du..? :banana

Posted

Eeh.. Vad menar du..? :banana

De flesta truppserviceförråd har några 70LK liggande, inte till försäljning dock (varför man skulle vilja betala för en 70LK övergår mitt förstånd).

Problemet är bara att få ut sakerna från förrådet.

Posted (edited)

@106 Är man entusiast så är man. Då spelar utseendet eller i det här fallets, ryggsäckens konstruktion, inte ngn roll sörru (eller vad du syftade på)../Gusten

Edited by Gusten
Posted

För att vara kärringen mot strömmen....

Jag tycker att LK70 är en bra ryggsäck. Inte så hypermodern kanske, men den har något speciellt över sig....något genomtänkt och funktionellt.

Casca

Posted

Jag tycker att LK70 är en bra ryggsäck. Inte så hypermodern kanske, men den har något speciellt över sig....något genomtänkt och funktionellt.

Casca

Det är inget större fel på LK70, den gör det den ska!

Jag försökte nyligen få ut LK70 till min insatspluton, men fick svaret att den inte finns i tillräcklig mängd... Jovisst!? Jag säger bra FMLOG... :unsure:

/ERI

Posted

Casca

Ammen på det...Jag håller med. Är riktigt förtjust i min LK70, använder den ofta trotts en större mängd civila och dyrare säckar. Uppskattar skidfickorna där man kan klämma ner .22 bössan eller hagelkanonen vid ripjakten...

Posted

Casca

Det är inget större fel på LK70, den gör det den ska!

Jag försökte nyligen få ut LK70 till min insatspluton, men fick svaret att den inte finns i tillräcklig mängd... Jovisst!? Jag säger bra FMLOG... :angry:

/ERI

Hmm vi får inte Lk70 för det finns inte i tillräcklig mängd.

Men när jag satt och titta igenom vad som skulle säljas i Batch nr5, vad hitta jag inte där då om inte en massa lk70... :((

www.FMV.se