Gusten Posted September 29, 2003 Report Posted September 29, 2003 Hallå! Är det någon som vet hur man kan få tag på en lk 70? Jag vet att bär komforten är sisådär men ryggan är ju nästan lika avancerad som ett järnspett. Gillar saker som är "enkla", inte så mycket som kan pajja. (tänker på Min Vulcan.. ;) Hälsn Gusten. Quote
FBS Posted October 1, 2003 Report Posted October 1, 2003 du måste hava en psykisk störning....... (gilla lk70????????) men men saken är som baken------->> DELAD //FBS Quote
GA KA Posted October 1, 2003 Report Posted October 1, 2003 Jag har sett LK 70 säljas på ett flertal ställen för så låga summor som 200kr. Alla jag hittar köps och lagras i hemmet till flickvännens glädje. Mitt tips är att ringa runt ibland överskottsaffärer Quote
facit Posted October 1, 2003 Report Posted October 1, 2003 Man hör mycket om den där lk70, kan ngn visa en bild på den? Quote
Gusten Posted October 1, 2003 Author Report Posted October 1, 2003 @FACIT Det finns några bilder på lk 70 i boken Soldatreglemente, personlig materiel, från 1992 (M7742-101022) på sidan 59. Som sagt FBS, den är inte skön att bära, men den är bildskön och jävligt tålig. Quote
Gusten Posted October 1, 2003 Author Report Posted October 1, 2003 Jag har sett LK 70 säljas på ett flertal ställen för så låga summor som 200kr. Alla jag hittar köps och lagras i hemmet till flickvännens glädje. Mitt tips är att ringa runt ibland överskottsaffärer @ GA KA Tänker du på någon speciell butik som befinner sig.. ja, var i vårat avlånga land? Jag har kollat de flesta butiker på nätet men icke hittat nå´t. Kanske de har möjlighet att skicka via posten (det som finns kvar av den)./Gusten. Quote
GA KA Posted October 2, 2003 Report Posted October 2, 2003 Jag har tyvär ingen aktuell affär. Skulle jag haft det så hade jag förmodlingen inte sagt det B) Det är bara att ringa runt och leta. Jag har hittat två st i skåne. Quote
Guest matte Posted October 2, 2003 Report Posted October 2, 2003 Jag har med egna öron och ögon sett FBS säga till ÖB att "Lk 70:n kan man kasta i sjön".... Quote
FBS Posted October 3, 2003 Report Posted October 3, 2003 Jag har med egna öron och ögon sett FBS säga till ÖB att "Lk 70:n kan man kasta i sjön".... oooppps... Fan vad det för idiot?? //FBS Quote
Guest matte Posted October 4, 2003 Report Posted October 4, 2003 och ÖB visste inte ens vad Lk70 var...det var en rolig dag... Quote
FBS Posted October 5, 2003 Report Posted October 5, 2003 och ÖB visste inte ens vad Lk70 var...det var en rolig dag... haha... En annan sprang bara runt o var skitnervös resten av övningen.. väntade på att SSG skulle hämta en o ta med till förhör //FBS Quote
Menige Ryan Posted October 5, 2003 Report Posted October 5, 2003 @Gusten! Här finns en sån här för 85:- Quote
GA KA Posted October 5, 2003 Report Posted October 5, 2003 Ovanstående är inte LK70. Jag tror att Protiwia postade en bild i någon ryggsäckstråd. Quote
facit Posted October 5, 2003 Report Posted October 5, 2003 ÖB i malmö hade nu senast jävligt många ryggor de sålde för 200 kr, det var inte vanliga ryggsäcken utan en del större. Baksidan såg konstig och böjd ut. Om ngn postar en bild kan jag säga vad jag såg. Quote
Magnus Posted October 5, 2003 Report Posted October 5, 2003 Menige Ryan: LK70 har en ficka på framsidan, mellan remmarna. Den har även en ficka på locket. Quote
Gusten Posted October 5, 2003 Author Report Posted October 5, 2003 Menige Ryan: Tack för att du har gjort efterforskningar för ett ryggsäcksfreak som jag.. GA KA: Den där "Protiwia", är det ngn medlem eller vad? Jag kunde inte se ngn med det namnet i forumets medlemslista. /Gusten Quote
Menige Ryan Posted October 5, 2003 Report Posted October 5, 2003 Okej magnus! Här är en LK70 som du säger med ficka och allt, dock har ja inte hittat nån till salu. Quote
Gusten Posted October 5, 2003 Author Report Posted October 5, 2003 Mmh, där är den.. Jag får prova och ringa Ö&B i Malmö.. Quote
Gusten Posted October 6, 2003 Author Report Posted October 6, 2003 Ovanstående är inte LK70. Jag tror att Protiwia postade en bild i någon ryggsäckstråd. Protiwia? Är det en medlem eller vad? /Gusten Quote
Menige Ryan Posted October 6, 2003 Report Posted October 6, 2003 Protiwa är en medlem här på forumet och Här hittar du honom. Quote
vargen Posted October 6, 2003 Report Posted October 6, 2003 Är det någon som vet var det går att få tag på en LK70 i Stockholms området. Quote
106 Posted October 6, 2003 Report Posted October 6, 2003 Är det någon som vet var det går att få tag på en LK70 i Stockholms området. Livgardet? :P Observera: oseriöst inlägg och inget du behöver bemöda dig att svara på, seriöst alltså. Quote
106 Posted October 6, 2003 Report Posted October 6, 2003 Är det någon som vet var det går att få tag på en LK70 i Stockholms området. Livgardet? :P Observera: oseriöst inlägg och inget du behöver bemöda dig att svara på, seriöst alltså. Quote
Gusten Posted October 6, 2003 Author Report Posted October 6, 2003 Är det någon som vet var det går att få tag på en LK70 i Stockholms området. Livgardet? :P Observera: oseriöst inlägg och inget du behöver bemöda dig att svara på, seriöst alltså. Eeh.. Vad menar du..? Quote
106 Posted October 6, 2003 Report Posted October 6, 2003 Är det någon som vet var det går att få tag på en LK70 i Stockholms området. Livgardet? :P Eeh.. Vad menar du..? De flesta truppserviceförråd har några 70LK liggande, inte till försäljning dock (varför man skulle vilja betala för en 70LK övergår mitt förstånd). Problemet är bara att få ut sakerna från förrådet. Quote
Gusten Posted October 6, 2003 Author Report Posted October 6, 2003 (edited) @106 Är man entusiast så är man. Då spelar utseendet eller i det här fallets, ryggsäckens konstruktion, inte ngn roll sörru (eller vad du syftade på)../Gusten Edited October 6, 2003 by Gusten Quote
Casca Posted October 7, 2003 Report Posted October 7, 2003 För att vara kärringen mot strömmen.... Jag tycker att LK70 är en bra ryggsäck. Inte så hypermodern kanske, men den har något speciellt över sig....något genomtänkt och funktionellt. Casca Quote
ERI Posted October 8, 2003 Report Posted October 8, 2003 För att vara kärringen mot strömmen.... Jag tycker att LK70 är en bra ryggsäck. Inte så hypermodern kanske, men den har något speciellt över sig....något genomtänkt och funktionellt. Casca Det är inget större fel på LK70, den gör det den ska! Jag försökte nyligen få ut LK70 till min insatspluton, men fick svaret att den inte finns i tillräcklig mängd... Jovisst!? Jag säger bra FMLOG... /ERI Quote
HvPrsk Posted October 8, 2003 Report Posted October 8, 2003 För att vara kärringen mot strömmen.... Jag tycker att LK70 är en bra ryggsäck. Inte så hypermodern kanske, men den har något speciellt över sig....något genomtänkt och funktionellt. Casca Ammen på det...Jag håller med. Är riktigt förtjust i min LK70, använder den ofta trotts en större mängd civila och dyrare säckar. Uppskattar skidfickorna där man kan klämma ner .22 bössan eller hagelkanonen vid ripjakten... Quote
Nifelhel Posted October 8, 2003 Report Posted October 8, 2003 För att vara kärringen mot strömmen.... Jag tycker att LK70 är en bra ryggsäck. Inte så hypermodern kanske, men den har något speciellt över sig....något genomtänkt och funktionellt. Casca Det är inget större fel på LK70, den gör det den ska! Jag försökte nyligen få ut LK70 till min insatspluton, men fick svaret att den inte finns i tillräcklig mängd... Jovisst!? Jag säger bra FMLOG... /ERI Hmm vi får inte Lk70 för det finns inte i tillräcklig mängd. Men när jag satt och titta igenom vad som skulle säljas i Batch nr5, vad hitta jag inte där då om inte en massa lk70... www.FMV.se Quote
Recommended Posts