granQ Posted October 10, 2004 Report Posted October 10, 2004 En sak jag funderat över hos SH är hur "realistiska" dom skall vara.. commache som helikopter 16.. känns lite väl långsökt, om man bortser från att vi inte ens har någon HKP16 så skulle väl ändå en apache motsvarande vara bättre... men skall inte klaga direkt, tack vara SH som vi fått en uggla till ofp, och lite webutrymme ett tag. Sen rent allmänt är det väl dags uppgradera sig.. ena "laget" kör bf1942, andra kör ofp1.. skall bli kul se hur bf2 är mot ofp2.
jed Posted October 11, 2004 Report Posted October 11, 2004 Jag GÖR som alla andra. Jag laddar hem spelen.Endast ett fåtal människor som av okänd anledning köper sitt spel för svindyra pengar. Vansinne... Nu har du fel igen din lilla parasit. ALLA andra laddar inte ner spelen, för då skulle inte bolagen som utvecklar spelen tjäna pengar och då skulle de sluta utveckla spel och då skulle du sitta där med din pacman... Jag köpte bf1942 första dagen den kom ut. Bra spel köper jag (även om jag har spelat klart de innan de släpps officiellt ) Men å andra sidan spelar jag väldigt sällan så jag har inte så många spel
[MPJ]Sgt.Ratchak Posted October 11, 2004 Report Posted October 11, 2004 En sak jag funderat över hos SH är hur "realistiska" dom skall vara.. commache som helikopter 16.. känns lite väl långsökt, om man bortser från att vi inte ens har någon HKP16 så skulle väl ändå en apache motsvarande vara bättre... men skall inte klaga direkt, tack vara SH som vi fått en uggla till ofp, och lite webutrymme ett tag. Sen rent allmänt är det väl dags uppgradera sig.. ena "laget" kör bf1942, andra kör ofp1.. skall bli kul se hur bf2 är mot ofp2. Grejen är att dom i Dev teamet har gissat vilken Hkp Sverige skulle köpa in, Apache har väl inte varit så sannolik?? Den 26 november kommer nästa version ut, förmodligen med svävare!!
Pappsen Posted October 11, 2004 Report Posted October 11, 2004 Jamen realisma mig hit o dit, he he. Detta är ett SPEL, för bövelen. Realism finns på övningarna ibland klorofyllen. I spelen leker man och, möjligen övar man taktik eller strategi som man senare prövar i verkliga livet. Hur realistiskt är det med oändlig kondition, snabba magasinsbyten och en sjukvårdare som trycker en förbandsväska mot dig med ett väääässsande och du helas, oavsett skada? Men kul är det, verkligen kul.
Unwanted Posted October 12, 2004 Report Posted October 12, 2004 En sak jag funderat över hos SH är hur "realistiska" dom skall vara.. commache som helikopter 16.. känns lite väl långsökt, om man bortser från att vi inte ens har någon HKP16 så skulle väl ändå en apache motsvarande vara bättre... men skall inte klaga direkt, tack vara SH som vi fått en uggla till ofp, och lite webutrymme ett tag. Sen rent allmänt är det väl dags uppgradera sig.. ena "laget" kör bf1942, andra kör ofp1.. skall bli kul se hur bf2 är mot ofp2. GranQ: Går du på ngt eller ?!?! .. Det har aldrig gått upp för dig att risken att Sverige skulle invadera Norge är ungefär lika stor som att RAH-66 skulle köpas in av FM .. Dvs därför vi valt att plocka in den .. Vill inte ha ngt djävla revir pissande som ni hade med White Night när det begav sig .. Sånt här hemma på dagis .. Samt BF2 och OFP2 lär nog skillja sig lika mycket mellan varandra som BF och OFP gör idag .. Dice har inga mål att göra ngt som ens kan likna en "realistisk" stridssimulator så det behöver ni nog inte oroa er för .. ^^ Däremot så hoppas jag att OFP2 kommer snart , för det kan vara ett riktigt guldlir ... Men det släpps väll inte förens nästa höst eller ?!
granQ Posted October 12, 2004 Report Posted October 12, 2004 En sak jag funderat över hos SH är hur "realistiska" dom skall vara.. commache som helikopter 16.. känns lite väl långsökt, om man bortser från att vi inte ens har någon HKP16 så skulle väl ändå en apache motsvarande vara bättre... men skall inte klaga direkt, tack vara SH som vi fått en uggla till ofp, och lite webutrymme ett tag. Sen rent allmänt är det väl dags uppgradera sig.. ena "laget" kör bf1942, andra kör ofp1.. skall bli kul se hur bf2 är mot ofp2. GranQ: Går du på ngt eller ?!?! .. Det har aldrig gått upp för dig att risken att Sverige skulle invadera Norge är ungefär lika stor som att RAH-66 skulle köpas in av FM .. Dvs därför vi valt att plocka in den .. Samt BF2 och OFP2 lär nog skillja sig lika mycket mellan varandra som BF och OFP gör idag .. Dice har inga mål att göra ngt som ens kan likna en "realistisk" stridssimulator så det behöver ni nog inte oroa er för .. ^^ Däremot så hoppas jag att OFP2 kommer snart , för det kan vara ett riktigt guldlir ... Men det släpps väll inte förens nästa höst eller ?! hoppas inte du uppfattade det som någon "kasta skit" grej, var inte alls min mening, ber om ursäkt. Vaddå orealistiskt att invadera norge.. är väl bara en fråga om när ;) Sen så vet jag att sverige har tittat på apache för möjlig hkp16, och rätt säker på att hela commache projektet las ner? Sådär menade jag att ah64 vore bättre.. Vill inte ha ngt djävla revir pissande som ni hade med White Night när det begav sig .. Sånt här hemma på dagis .. Håller med, aldrig varit våran tanke heller utan försökt hålla oss så långt bort från sånt som möjligt, vilket även vi självfallet har del i.. Tror faktiskt personligen att likheterna mellan ofp2 och bf kan bli mer.. för det första. BF1942 var andra världskriget, ofp var kalla kriget. Nu är det "irak krig" som verkar bli det nya (av döma av det lilla jag sett av bf2 och ofp2), detta påverkar ju inte spelbarheten så mycke men tror bf kommer röra sig mot "samma gameplay,men med mer realism" och att ofp istället för satsa på det som gör dom så bra försöker plocka hem spelare från det mycke större "online, action, arcad" delen och förenklar sina saker.. vill en sista gång be om ursäkt ifall du uppfattade mitt förra inlägg som "påhopp". Ni har grymt mycke bra saker, sköna små detaljer med mera.. gillar dock inte commachen och specielt inte tanken på att sverige skulle ha en ;)
simon Posted October 12, 2004 Report Posted October 12, 2004 Var fick Sverige Commanchen ifrån? Är inte hela det projektet erlagt?
Unwanted Posted January 4, 2005 Report Posted January 4, 2005 Tänkte bara uppa tråden med lite nya bilder på Sthlm, Visby , Hauk och Skjold .. Som har tillverkats av våran arbetskossa Michal .. Visby Stockholm Hauk Och sedan lite Wallpapers Sthlm Finns två till wallpapers på www.silentheroes.se för er som är suga .. Tack för mig
Guest Purjo Posted January 4, 2005 Report Posted January 4, 2005 Är det någon som kan ge mig en inblick i GRKPBV 90120? Vi har nämligen en på P4/Kvarn , men den får jag inte köra
KD803 Posted January 4, 2005 Report Posted January 4, 2005 Är det någon som kan ge mig en inblick i GRKPBV 90120? Vi har nämligen en på P4/Kvarn , men den får jag inte köra Den här sidan kanske? Annars rekommenderar jag dig att starta en ny tråd i Transportcentralen.
Guest Purjo Posted January 4, 2005 Report Posted January 4, 2005 Nu talar jag nämligen om fordonet i SPELET, inte om den som jag själv har haft utbildning om i flera veckor
KD803 Posted January 4, 2005 Report Posted January 4, 2005 Nu talar jag nämligen om fordonet i SPELET, inte om den som jag själv har haft utbildning om i flera veckor Åhå, då missförstod jag dig. Vad finns att säga? Man åker omkring i en grkpbv90120 och skjuter spränggranater med två eldrör. Får man till det med en sniper kan man även skjuta indirekt.
Guest J-Star Posted January 4, 2005 Report Posted January 4, 2005 Jag blev oinnerligt glad, när jag såg att det skulle komma en mod till BF, där jag kunde skjuta sälmördande oljetroll.Laddar hem spelet, givetvis. Men se nää! Man måste ha en giltig CD key för å kunna spela. Va e de för larv! Inte tänker jag springa till affären å köpa ett två år gammalt spel! Nää, bort med den spärren å låt alla få spela. Jag GÖR som alla andra. Jag laddar hem spelen.Endast ett fåtal människor som av okänd anledning köper sitt spel för svindyra pengar. Vansinne... Sicket djävla skitsnack! Sitter du och gör -smilies bara för att du inte får spela gratis?! Klipp dig och skaffa dig ett jobb din lilla snyltare! (Klicka för högre upplösning. Några saknas, t.ex. HalfLife Generations.) Få saker på bilden är inhandlade för över 200 SEK. Efter 2 år kostar spelen i vanliga fall mindre än 150 SEK. En snabb koll på PriceRunner visar att BF1942 kostar 99 SEK för tillfället och då har man fan i det råd och skall inte sitta och gnälla som en barnunge som är tjurig över att han inte får gratis godis. Noll sympati till pirater. Vill du snylta så visst, man kan knappast hindra dig. Men gnäll för fan inte över det sedan! Du får vad du betalar för. /J
Guest Purjo Posted January 5, 2005 Report Posted January 5, 2005 @BJE: En fråga om eldgivningen med nämnd vagn - har dem fått till det så att det vänstra eldröret avfyrar före det högra? Eller båda två samtidigt?
KD803 Posted January 5, 2005 Report Posted January 5, 2005 @BJE: En fråga om eldgivningen med nämnd vagn - har dem fått till det så att det vänstra eldröret avfyrar före det högra? Eller båda två samtidigt? Det får man styra själv. Vänster musknapp skjuter med vänstra eldröret, höger musknapp med högra eldröret. Sju skott i magasinet för varje eldrör, sedan laddas det om.
Straha Posted April 12, 2005 Report Posted April 12, 2005 Så går det när man vill leka med prickskyttegevär 90 som norrman ;) (är självklart en begränsning i motorn vi inte kan göra något åt)
Honkenhombra Posted April 13, 2005 Report Posted April 13, 2005 Är detta en nyare version av silent heros än den som redan finns, om inte så har jag spelat det, Mycket underhållande måste jag säga Om inte väntar man med spänning tills det kommer ut.
zunx Posted April 16, 2005 Report Posted April 16, 2005 Straha: Jag vet, jag "planta" inte flaggan. ;) Så dum är jag kanppast. :P Och 22 April släpps Silent Heroes 1.0!
Status quo Posted April 17, 2005 Report Posted April 17, 2005 Hoppas innerligt att silent heroes fortsätter på Battlefield 2..
zunx Posted April 23, 2005 Report Posted April 23, 2005 Jag hänvisar till någa filmer från denna mod, för er som inte har möjlighet att spela. ;) Alla gjorda/filmade av SH- spelaren Cobra. Cobra's filmhörna
Flak Posted December 8, 2005 Report Posted December 8, 2005 Lucia-KRIG! Tid: kl 20.00 Onsdagen den 14 December 2005! Plats: Server: OG#3 - IP: 82.182.139.47 Port: 14567 Utrustning: M/90, stridssele, vapen och hjälm. Dax att damma av SilentHeroes-skivan! En vecka kvar nu till drabbning, så det finns gott om tid att installera och genomföra repetitionsutbildning. Läs mer på SH-forumet: Här och Här! Ser ut att kunna bli gott om folk!
SISU Posted December 11, 2005 Report Posted December 11, 2005 Har nu laddat hem SH får se om man har tid på onsdag . Mycket kul spel !
Meduza Posted February 15, 2006 Report Posted February 15, 2006 tSH har släppt några nya bilder från nästa version tilll bf1942: http://silentheroes.se/forum/viewtopic.php?t=4471
Flak Posted February 16, 2006 Report Posted February 16, 2006 Med en eller två veckors varsel, hur många SoldF:are skulle vi kunna dra ihop för lite genuin vagnstrid i gamla hederliga SilentHeroes? Anmäl er här! Om vi blir fler än 6 st så kan jag fixa en riktigt fet server... Och självklart kör vi med sånnahäringa taggar: [soldF] Flak EDIT: Och vi kan väl va lite coola och ha samband via Ventrilo eller TeamSpeak?! -"Från Filip Ludvig. Fientliga stridsfordon framrycker söderifrån mot Engerdal."
Meradan Posted February 16, 2006 Report Posted February 16, 2006 Med en eller två veckors varsel, hur många SoldF:are skulle vi kunna dra ihop förlite genuin vagnstrid i gamla hederliga SilentHeroes? Anmäl er här! Om vi blir fler än 6 st så kan jag fixa en riktigt fet server... Och självklart kör vi med sånnahäringa taggar: [soldF] Flak EDIT: Och vi kan väl va lite coola och ha samband via Ventrilo eller TeamSpeak?! -"Från Filip Ludvig. Fientliga stridsfordon framrycker söderifrån mot Engerdal." Jag skulle gärna vara med på ett sådant arrangemang. Dock måste jag fixa min processorkylning dessförinnan så jag kan köra mer än några minuter
dxl Posted February 16, 2006 Report Posted February 16, 2006 Om någon kan ladda ner och skicka mig de patchar som behövs till BF42 så är jag på. (fråga inte varför jag inte kan ladda ner, ni gör det bara pinsamt för mig)
Strv S Posted February 16, 2006 Report Posted February 16, 2006 får se om man lyckas laga speldatorn, silent heroes är ju skitkul
dxl Posted February 16, 2006 Report Posted February 16, 2006 Jag har möjlighet att skaffa gratis webutrymme och hella faderullan. Detta skulle gå att utnyttja om vi är några som vill bilda någon form utav soldf clan och spela SH. Detta blir i så fall under gameclan alltså "www.exempelvissoldfgamers.gameclan.nu Och ska det bli realitet så behövs det någon mer än jag om sköter sidan...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.