UAV Posted July 4, 2006 Report Share Posted July 4, 2006 Det finns faktiskt en del norrmän som lirar SH. De flesta tillhör olika klaner och jaghar träffat några av dessa figurer, och de är utan tvekan några av de trevligaste människor jag någonsin mött. Det bidrar alltid till stämningen när man hör norska pratas i TeamSpeak:en, men ibland pratar dom nån intern krypterad gammelnorsk slang sinsemellan och då fattar man ingenting.... Det har gjorts försök att få tillstånd en ordentlig landskamp mellan våra länder, men det har alltid misslyckats eftersom man inte kunnat få ihop tillräckligt med norrmän till ett fullt lag. :( Det kan vara nynorsk du menar. Det var väl så att de tyckte bokmål var alltför danskinfluerat så vissa gick tillbala till nån jävla rotvälska (nynorsk) som är kraftigt svårförståelig. (OBS Jag har inte doktorerat på ämnet så ta det med en nypa salt). http://sv.wikipedia.org/wiki/Bokm%C3%A5l Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fu Mellberg Posted July 5, 2006 Report Share Posted July 5, 2006 Någon som spelade i tisdags? Jag vet att jag såg Flak iallafall. Det gick hyggligt faktiskt om jag får säga det själv utom på byen, där hade man inte en suck. /Nikkemann Link to comment Share on other sites More sharing options...
Flak Posted July 5, 2006 Report Share Posted July 5, 2006 Klipper in min rapport från SH-Forumet: - - - - - Fotboll är faktiskt inte viktigare än SH! Lättklädda damer möjligtvis, men inte fotboll! Tisdags-Gatheringen var som vanligt väldigt lyckad, men vi märkte att det var fotboll, fint väder och semestertider, vilket alla bidrog till att sänka vår nummerär. Dock dök det upp en mängd tappra soldater och som mest var vi 23 st inne samtidigt och vi var länge fler än 20 på servern. Alltefter dramatiken i fotbollen steg så droppade folk av ända tills vi bara var 8 kvar, men så snart matchen var avklarad så började servern fyllas upp igen. Kvällens TeamSpeak var utan jämförelse den babbligaste vi haft hittills, för det var flera som var mer onyktra än nyktra. Om man säger så... En viss "lapp" hade druckit kopiösa mängder vin. ;) Kartorna var; Wake, Narvik, Skogsväg, Väderön, Lingon och SH Bocage, följda av Byen. Narvik-matcherna var fantastiskt välspelade och roliga, med många hårda strider i själva Narvik. På Skogsväg försvarade Norge sig alltför bra mot Sveriges alltför spridda anfall och Sverige nollades också i båda ronderna. Link to comment Share on other sites More sharing options...
JBP Posted July 6, 2006 Report Share Posted July 6, 2006 håller på att installera spelet igen efter typ 2års inaktivitet på Bf1942 mm, Nu när man sitter hemma sjukskriven så kan man ju (om nu C hem tillåter) vara med på lite mayhem hehe. /JBP Edit: har lagt in det nu...vilken nostalgitripp, så nu ligger man i skyttevärnet och väntar med spänning på nästa tisdagsbattalj. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Straha Posted July 9, 2006 Report Share Posted July 9, 2006 Kul att se att modden spelas och uppskattas fortfarande. Speciellt av folket här. Blir ju sugen på att leta fram min försvunna bfskiva och va med och leka lite. ;) / [sHDEV]Straha Link to comment Share on other sites More sharing options...
Trident Posted July 18, 2006 Report Share Posted July 18, 2006 Blir det något lir ikväll? Funderar på om man ska installera det o kanske hoppa in o få lite spö Vilka kommer att lira ikväll? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Flak Posted July 18, 2006 Report Share Posted July 18, 2006 Självklart spelas det ikväll! Vi har ju alltid våra Tisdags-Gatherings på Tisdagar kl 20:00 och då brukar vi alltid vara minst 20 st inne, men vi har också varit fler än 40 st samtidigt! Tisdags-Gathering - kl 20:00 på OG#3 IP: 82.182.139.47 port 14567 Det finns oxå en public TeamSpeak, kom in och hälsa på oss: vipts.no-ip.org Vill även tillägga att vi dragit ner Name Tag View Distance till 10 m, så man måste använda kartan för att kunna se skillnad på vän och fiende och att vi ökat tiden servern väntar innan den kör igång en ny karta, så att även dom som har slöa datorer ska hinna ladda kartan innan kriget börjar! Fram med kall öl, vapenfett, Svenska respektive Norska flaggor, Första Förband, tilltugg och se till att maskeringsmåla ansiktet, för ikväll blir det SH-Gathering! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Berg Posted July 21, 2006 Report Share Posted July 21, 2006 Flak = BossMan va? Ni får ochså titta in på Forumet nån gång och lägga ett inlägg eller två Nä, nu ska jag ut på slagfältet! ANFALL! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Flak Posted July 24, 2006 Report Share Posted July 24, 2006 - - - - - Tisdags-Gathering - kl 20:00 på OG#3 IP: 82.182.139.47 port 14567 Det finns oxå en public TeamSpeak, kom in och hälsa på oss: vipts.no-ip.org - - - - - TOOT! Nu är det snart dax för Tisdags-Gathering! Se till att sälja av eventuella hustrur, barn, husdjur eller andra störande faktorer. Töm huset på distraherande mygg, getingar och beniskranker. Fyll kylen med kalla drycker, barskåpet med varma drycker och kontrollera att det finns taktiskt tilltugg hemma. Ärrade veteraner har med framgång provat: Varmt nybakat bröd från ugnen + ost + pepparsalami som jägarmål under striderna. Städa upp och kalibrera musen, skärmen och tangentbordet. Sanera hela datorplatsen. Trimma burken ordentligt och optimera den för spel! (Tumme, Honkel och Zeldon bör avinstallera Bonzy Buddy...) Drapera skärmen med maskeringsnät. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Flak Posted August 1, 2006 Report Share Posted August 1, 2006 Plötsigt hör du hur Hesa Fredrik ylar igång. Efter en stund börjar kyrkklockorna också ljuda och då börjar du undra vad som är på gång. Du slår på teven och tror knappt det är sant: Mobilisering. Samlingsregering. Det är dax att packa väskorna... Invationen av Norge har börjat! TISDAGS-Gathering!!! Server: OG#3 - IP: 82.182.139.47 port 14567 Time: Every Tuesday at 8 pm CEST (asså kl 20:00 svensk tid) TeamSpeak: vipts.no-ip.org Link to comment Share on other sites More sharing options...
Flak Posted August 2, 2006 Report Share Posted August 2, 2006 Senaste Tisdags-Gatheringen var utan tvekan en av dom bättre! Fantastiskt god stämning på TeamSpeaken och många inne. Som flest var vi 29 st inne på SH-servern och vi var över 20 st nästan ända fram till midnatt! Kartorna som kördes var: Svinesund Kongsheim Wake Narvik Lingon Väderön Sen fick ChOkE välja en karta, så Myren dök upp! Sannolikt spelades det då skum arabisk musik i bakgrunden hemma i ChOkE:s boning. Jag är inte riktigt säker på när Eldupphör beordrades, men jag tror det det var efter 02:00... B) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Trident Posted August 8, 2006 Report Share Posted August 8, 2006 Glöm inte bort att det ska liras ikväll grabbar! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Flak Posted August 8, 2006 Report Share Posted August 8, 2006 Aldrig att vi glömmer något så viktigt! Det finns en stående Bataljonorder som medför att det är varje God Soldats Plikt att delta under våra Tisdags-Gatherings! Varje Tisdag kl 20:00 - enligt ovan! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fu Mellberg Posted August 16, 2006 Report Share Posted August 16, 2006 Hallå, Någon som spelade igår eller? Stridsutvärdering efterfrågas. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Flak Posted August 19, 2006 Report Share Posted August 19, 2006 Vi lirar varje Tisdag! Det är närmast att betrakta som en naturlag! I Tisdags krigades det enligt konstens alla regler och jag chockade samtliga deltagare genom att ligga i den absoluta poängtoppen under våra två första ronder på SH Byen! Striderna fortsatte sedan på följande kartor: Engerdal Väderön Tallskogen Narvik Monozone Vi var som mest 25 st inne samtidigt och nummerären överskred 20 st i princip hela kvällen tills långt efter midnatt. Fler än 14 st fanns inne på TeamSpeak samtidigt och alla skötte sig exemplariskt genom att automatiskt byta till den kanal som tillhörde just sitt lag. Det kanske låter enkelt, men vi körde en rond per lag och sedan lagbyte, samtidigt som TS-kanalerna växlade lag också... På Narvik fick vi se strålande taktik och sammarbete från båda lagen och TS bidrog till att göra striderna oerhört intensiva! Se till att damma av din BF1942-skiva och gör oss sällskap på Tisdag! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Maul Posted August 21, 2006 Report Share Posted August 21, 2006 Hade jag inte haft ridlektion 20.00 så hade jag gärna varit med :( Link to comment Share on other sites More sharing options...
1505 Paulsson Posted August 21, 2006 Report Share Posted August 21, 2006 Wohoo!!! I morgon är det dags igen! Eller? /Peen Link to comment Share on other sites More sharing options...
709 Posted August 22, 2006 Report Share Posted August 22, 2006 Har installerat och håller på att få det att fungera. Lite struligt ibland. Jag blir utslängd från multiplayer efter 20 sekunder. Funkar det så ses vi. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Flak Posted August 22, 2006 Report Share Posted August 22, 2006 Hur går det 709??? Eftersom vi kör med PunkBuster så måste du ha BF1942-skivan i orginal... Battlefield 1942 skall vara upp-patchat till version 1.61. Filerna man då behöver heter då: battlefield_1942_patch_v1.6.19.exe battlefield_1942_incremental_patch_v1.6_to_v1.61b.exe och appliceras i den ordningen. (Här gäller det alltså ett 1.0 BF1942, så om du redan har v 1.5 så behöver du förståss inte den första patchen.) Enklast är nästan att helt enkelt Googla efter filnamnen ovan och kolla var man får hem dom snabbast och enklast.... Man patchar först upp BF1942 hela vägen innan man lägger in SH. - - - - - Filerna hittar du här: Skum spelsite http://spel.bolina.hsb.se/index.php?VAL=download Kör den lilla filen sist. * * * * * SilentHeroes ska vara 1.1. Bara att köra. http://www.silentheroes.se/getfile.php?id=58 6n.gif Får du det ändå inte att funka så ropa bara för assistans! Link to comment Share on other sites More sharing options...
709 Posted August 22, 2006 Report Share Posted August 22, 2006 @ flak Det funkade ett tag, sen la det av igen. Jag ska göra en större rensning av datorn... Oavsett vad så blir det en ny sen, vill spela BF2 med svågern och kommande SH, när/om och vilken plattform det nu blir. Vi ses nästa vecka. SKa boka in tisdagarna framöver. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Flak Posted August 22, 2006 Report Share Posted August 22, 2006 PM:a mig nån kväll så gör vi ett nytt försök att lösa problemen. Vi fick det ju att funka en liten stund iallafall... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Flak Posted August 28, 2006 Report Share Posted August 28, 2006 Tisdags-Gathering!!! Tisdags-Gathering - kl 20:00 på OG#3 IP: 82.182.139.47 port 14567 Det finns oxå en public TeamSpeak, kom in och hälsa på oss: vipts.no-ip.org Fienden skall bekämpas med alla till buds stående medel! Varje meddelande om att mobiliseringen avbrutits är falskt! Du är kallad! Striden blir hård och kärv, men Vårt Land behöver oss! Mod, Plikt och Handlingskraft! Se till att fullgöra din Plikt och förena dig med oss, så skall vi tillsammans föra vår här mot Seger! Ty inget kan besegra oss! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Flak Posted September 5, 2006 Report Share Posted September 5, 2006 Kom ni bara! Ikväll blir det gammeltestametliga metoder... Link to comment Share on other sites More sharing options...
UAV Posted September 5, 2006 Report Share Posted September 5, 2006 Det var ju ett tag sen man spelade, man har ju äckliga studier att tänka på. Hur många är ni inne nu för tiden? Är blimp med den härliga skotska dialekten fortfarande med? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Flak Posted September 5, 2006 Report Share Posted September 5, 2006 Självklart är Blimp med oss varje Tisdag! Det skänker våra Gatherings en internationell air. Du vet väl att man ska variera studierna: Intensiva plugg-perioder blandade med maximal avkoppling. Lämpligt är då att spela SH... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Flak Posted September 12, 2006 Report Share Posted September 12, 2006 Tisdags-Gathering!!! Tisdags-Gathering - kl 20:00 på OG#3 IP: 82.182.139.47 port 14567 Det finns oxå en public TeamSpeak, kom in och hälsa på oss: vipts.no-ip.org Ikväll står Striden! Kommer du att bli funnen för lätt, och ditt mod stå sig för slätt? Spela taktiskt ikväll! Framryck försiktigt och vänta in lagkamraterna. Ta bara de fordon och helikoptrar du är expert på. Använd F-tangenterna. Se till att laga fordon och plåstra om kamraterna. Babbla inte en massa på TS. Håll koll på att ditt lag har snajpers och om inte så var snajper ett tag. Kolla ticketdrop! Tickar det för er: Anfall! Tickar det för dom: ligg och tryck! Framför allt: Sammarbeta! Varje poäng räknas, varje kula räknas! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Berg Posted September 12, 2006 Report Share Posted September 12, 2006 Modifikation för bossmans inlägg= Anfall hela tiden Jag gissar nog att det blir eller för mig ikväll. (På banor där det finns något av ovanstående) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Flak Posted October 2, 2006 Report Share Posted October 2, 2006 TISDAGS-Gathering!!! Server: OG#3 - IP: 82.182.139.47 port 14567 Time: Every Tuesday at 8 pm CEST (asså kl 20:00 svensk tid) TeamSpeak: vipts.no-ip.org - - - - - Sådärja! Nu har jag varit i Skövde med andra SH-fan och kollat på P-4:as 375:e födelsedag. Fått en ordentlig genomgång av LVKV-90, fått skjuta MBT-LAW mot rörligt mål i simulator och fått se arga 122:or rulla fram och göra processen kort med diverse banditförband... Därför är nu SH-humöret på topp och ni kan kallt räkna med en legendarisk Tisdags-Gathering imorr'n! (Speciellt eftersom jag nu mer är RB-57-expert!) - - - - - Invationen av Norge är nära förestående! Ladda upp med snask, tilltugg och något kallt att dricka, och anslut dig sedan till vår muntra här! Det utlovas hårda strider, mycket pansar, helikoptrar, luftlandsättningar, Strid I Bebyggelse och en del utlagda minor!!! Frammåt! (Läs mer om det Kungliga firandet på P4: http://www.p4.mil.se/index.php?lang=S&c=news&id=34078 Lägg märke till de fyra länkarna till gallerierna...) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Flak Posted October 4, 2006 Report Share Posted October 4, 2006 B) Kvällens statistik: Fler än 20 st inne under hela kvällen, som flest var vi 27 st. 19 st inne på Teamspeak:en, om det inte var ännu fler! Vi fick se många gamla veteraner återuppstå och dra på sig SH-uniformen! Kanonkul med sådana återseenden! Ni får hålla med om att det nu mer är svårt att ta medaljer under matcherna! Och att våran public TS sköter sig rätt bra! (Kanske borde vi köra en klanmatch: alla gamla klan-rävar under samma banér mot VIP:arna? ) Kartorna var, med antal spelare: Väderön - 26 Narvik - 27 Byen - 26 Aberdeen - 26 SH Wake - 24 Svinesund - 22 Intensivast strider var det nog med 26 gubbar på byen, men det skreks mest i TS:en när vi fick ticketdrop på Norrbaggarna på Swainesünt!!! Några nybörjare sågs också till under kvällen och dom kan inte ha haft det lätt, med så många på TS och så många duktiga spelare inne... Var snälla mot våra nybörjare! Tack till alla som var med och krigade igår! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Spartacus Posted October 4, 2006 Report Share Posted October 4, 2006 Whoa, lirar ni SH fortfarande? Man kanske borde ta och hänga med en sväng Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.