Nestor Posted June 6, 2006 Report Posted June 6, 2006 90120 är ju riktigt kul Baran man lär sig attanvända de två eldrören samtidigt, så kan man ju håva in frags. Intressant ochså är att fordoinen är känsligare för PV-vapen. Får se om jag hinner vara med och lira lite ikväll. Tar det isåfall lugnt, "watch and learn" Kommer inte heller att kunna komma över ett headset idag,
Strix Posted June 6, 2006 Report Posted June 6, 2006 Det blir inget SH till BF2 som det ser ut nu. Tyvärr... Men för att lira vanliga SH så krävs det bara Bf1942 (patch frågas) och SH 1.1?
Faers Posted June 6, 2006 Report Posted June 6, 2006 Usch har inte spelat på ett tag. Får väl spela igen snart
Flak Posted June 6, 2006 Report Posted June 6, 2006 * snip * Men för att lira vanliga SH så krävs det bara Bf1942 (patch frågas) och SH 1.1? Battlefield 1942 skall vara upp-patchat till version 1.61. Filerna man då behöver heter då: BF1942Patch1.5.16.exe battlefield_1942_patch_v1.6.19.exe battlefield_1942_incremental_patch_v1.6_to_v1.61b.exe och appliceras i den ordningen. (Här gäller det alltså ett 1.0 BF1942, så om du redan har v 1.5 så behöver du förståss inte den första patchen.) Enklast är nästan att helt enkelt Googla efter filnamnen ovan och kolla var man får hem dom snabbast och enklast.... Man patchar först upp BF1942 hela vägen innan man lägger in SH. Sh 1.1 är en enda .exe-fil man kör - inget krångel som sagt. - - - - - Ikväll krigades det från 19.00 till ca 01:00, alltså mer än 6 timmar! Mellan 20:00 och 23.00 var vi över 30 st på servern, och som mest 15 st på TeamSpeak! Otroligt bra stämning på TS och på servern. Riktigt kul kväll!
Faers Posted June 7, 2006 Report Posted June 7, 2006 Jag tror inte jag ska skaffa TS Har en liten ovana av fult språk Ingen bra idé att ha det då.
DennisMan Posted June 7, 2006 Report Posted June 7, 2006 Jag tror inte jag ska skaffa TS Har en liten ovana av fult språk Ingen bra idé att ha det då. Det är skånskan du syftar på då va?
Faers Posted June 8, 2006 Report Posted June 8, 2006 Syftar mer på en del starka fraser med mkt krydda när ngn camper skjuter mig. DÅ blir jag "irriterad"
DennisMan Posted June 8, 2006 Report Posted June 8, 2006 Syftar mer på en del starka fraser med mkt krydda när ngn camper skjuter mig. DÅ blir jag "irriterad" Jo men det spelar ju liksom ingen roll för man hör ju ändå inte vad du sitter å gnäller över :P
Flak Posted June 12, 2006 Report Posted June 12, 2006 Sluta kivas nu era slynglar, för imorron är det Tisdag och då är det som alltid dax för Tisdags-Gathering - kl 20:00 på OG#3 IP: 82.182.139.47 port 14567 Det finns oxå en public TeamSpeak uppe, med ibland mer än 15 st spelare på: ts.opfs.net Alla modiga, tappra och inkallade soldater är hjärtligt välkomna till några timmars pansarslag, SIB, luftlandsättningar, FARB, patriotisk plikt, hjältedåd och intensiva strider! (Man kan, om man vill, dricka en kall bärsa under battaljerna...)
Flak Posted June 14, 2006 Report Posted June 14, 2006 Facit från gårdagens drabbningar: Krig från 19.00 till 01:00, alltså mer än 6 timmar. Som flest var vi 33 st inne samtidigt! Mängden folk höll sig över 20 st ända tills efter midnatt. TS:en var knökfull, så vi körde en stund tom i 3 kanaler! Vi dammade av både Myren och Svinesund. Trots att jag var riktigt sjuk så hade jag jäkligt skojigt! B) Med såpass många inne på servern och framförallt på TeamSpeak, så blir det väldigt intensiva matcher. Speciell med så många riktigt duktiga spelare inne också. Kvällen bjöd bitvis på strålande taktik, speciellt på Narvik och på Aberdeen; minst lika intensiva strider och raffinerat sammarbete som på någon klan-match. På Narvik hade Norge flygspaning uppe hela tiden och lyckades hålla koll på vad sveriges 122:or höll på med. Folk rapporterade in alla mål dom såg via TS, F-tangenterna eller genom att skriva till det egna laget i textfältet. Det fanns ingen möjlighet för Swe att smyga över kartan med sina vagnar för att ta byn Narvik... På Aberdeen chock-anföll Sverige och lyckades ta alla flaggor utom en, varpå Norge fick kämpa för att inte bli nollade. Flera gånger fanns det bara kvar en heroisk norrman, som lyckades sätta en spawn-flagg i absolut sista sekund, så att hela laget kunde luftlandsättas i fallskärm! Kort sagt, en jäkligt skojig kväll. PS: Om man är en SoldF:are som skulle vilja lira lite mer organiserat under våra Tisdagsträffar, så skicka mig ett PM innan, så kan vi köra i stridspar eller grupp! B)
DennisMan Posted June 19, 2006 Report Posted June 19, 2006 Förlåt Flak att jag skolkat väääldigt många tisdagar nu nytt jobb nya arbetstider :( men ska försöka komma in imorgon efter jobbet så ska jag vissa vart skåpet ska stå Vadå man kan ta en öl till spelandet? Det är väl mer regel än undantag nu ;)
afghanjohnny Posted June 19, 2006 Report Posted June 19, 2006 Faan, nu skall jag kasta BF2 år h-vete... ;) Skall försöka se om jag kan undgå regeringen och spela lite imorrn... Fassst... d e ju fuzzball också
Flak Posted June 20, 2006 Report Posted June 20, 2006 TISDAGS-Gathering!!! Server: OG#3 - IP: 82.182.139.47 port 14567 Time: Every Tuesday at 7 pm CET (asså kl 20:00 svensk tid) TeamSpeak: vipts.no-ip.org - Please note the NEW adress! Självklart får man kolla på WM om man vill, och vill man fira eller avreagera sig efter matchen så vet ni att det är SH som gäller! Till och med en halvtimme SH är bättre än ingen SH! Det råder en glad och trevlig stämning inne på vår TeamSpeak, så kom gärna in och tjuvlyssna lite i början. Om du skriver [soldF] framför namnet så ser vi andra att du kommer härifrån. Jag får spela SH hur mycket jag vill, så jag kör gärna stridspar tillsammans med den som vill, för det är fantastiskt skojigt! Och även effektivt! (Man lever längre...) Var inte blyg, utan hugg tag i mig Flak / Boss_Man så fixar vi till det!
106 Posted June 20, 2006 Report Posted June 20, 2006 Time: Every Tuesday at 7 pm CET (asså kl 20:00 svensk tid) Mig veterligen har vi centraleuropeisk tid i Sverige också.
106 Posted June 20, 2006 Report Posted June 20, 2006 Ja, men sommartid också.. Jo, men det är väl fortfarande CET eftersom sommartiden numer är standardiserad, dvs vintertid är CET UTC+1 och sommartid UTC+2? edit: Vissa väljer visst att kalla sommartiden CEST. Hur som helst blir alltså nästa tillfälle DTG 202000B JUN 06.
Flak Posted June 20, 2006 Report Posted June 20, 2006 Du har förståss helt rätt farbror 106! Då jag långt tillbaka i tiden haft äran att få brief:a piloter skarpt i Flygvapnet så är jag synnerligen väldrillad i tiden, hur den definieras och alla dess beteckningar. På ett betydligt mera marknära plan så händer det att det dyker upp japaner och amerikaner på vår server, och om man vill få dessa att dyka upp vid åtta så måste man skriva så som jag gjort ovan - även om det är felaktigt. En förklaring är förståss DST +0200 UTC... Hur som helst så var inte syftet att glänsa med felaktigheter, utan att som vanligt se till att så många som möjligt dyker upp samtidigt för att kriga av sig i SH! (Sen är det alltid skönt att inte ens den minsta felaktighet får stå oemotsagd speciellt länge på det här forumet.)
106 Posted June 21, 2006 Report Posted June 21, 2006 Du har förståss helt rätt farbror 106! Farbror? Nej nu j-ar... (Sen är det alltid skönt att inte ens den minsta felaktighet får stå oemotsagd speciellt länge pådet här forumet.) Ibland har man för lite att göra, vilket i sådana fall blir skrämmande uppenbart.
Flak Posted June 22, 2006 Report Posted June 22, 2006 TisdagsGatheringen var en succé förståss! Själv deltog jag med kraftig feber, en obegränsad mängd antibiotika i kroppen och när törsten kom även utblandad med nån kall öl... Det gav upphov till många nya och väldigt intressanta rörelsemönster i kroppen... Fotboll får man som sagt se på, vilket många också gjorde. Bitvis var det ganska få som spelade, men det höll sig runt 12 - 16 st i alla fall. Som flest var vi 21 st inne och då var det full rulle! 14 st fanns kvar kl 00:20. - Att vi var så få gjorde att kartorna spelades igenom väldigt fort och på Skogsväg nollades Norge två gånger i rad, trots att dom hade flaggor ute. ----- Torsdags-liret var mest lite spontanlir, men lika trevligt för det. Nu är det folk ute nästan varje kväll, trots VM, lättklädda flickor och sommar & sol. Det finns också en helt ny server uppe som kör en massa gamla coola map-pack, dvs: kartor gjorda av en massa entusiaster!. Kolla i SH-forumet så finns det en tråd (!) som berättar hur du hittar och installerar dom här kartorna. Många av dom är riktiga höjdare!
Fu Mellberg Posted June 28, 2006 Report Posted June 28, 2006 Det var riktigt härligt krigande igår kväll, tyvärr blev det inte mer än en timme pga att C Hemmet ville gosa lite . Förhoppningsvis får man öva lite till innan nästa gång, blev rätt bra slaktad. /Nikkemann
[MPJ]Sgt.Ratchak Posted June 28, 2006 Report Posted June 28, 2006 Hehe, installerade spelet igen och lirade igår sen kom C här också och ville göra annat
Flak Posted June 29, 2006 Report Posted June 29, 2006 Tänkte bara visa att vi har en egen SoldF-kanal på TeamSpeak:en! Patrullen Ekorren!
Nestor Posted June 30, 2006 Report Posted June 30, 2006 Tänkte bara visa att vi har en egen SoldF-kanal på TeamSpeak:en! Patrullen Ekorren! Skräckinjagande namn Får se till att skffa ett headset nu, så man kn lira lite när datorn är tillbaka från servicen.
UAV Posted June 30, 2006 Report Posted June 30, 2006 Kan vi inte skrapa ihop lite norrmän som vill spela. Tyckert det finns jäkligt få av dem på servern. Finns det ingen norsk motsvarighet till Soldf där man kan utannonsera tisdagens spel?
Flak Posted June 30, 2006 Report Posted June 30, 2006 Finns ingen här som är rädd för några norrmän...
Flak Posted July 4, 2006 Report Posted July 4, 2006 NU är det Tisdag!!! Fram med kall öl, vapenfett, Svenska respektive Norska flaggor, Första Förband, tilltugg och se till att maskeringsmåla ansiktet, för ikväll blir det SH-Gathering! Samma Tid, samma Plats och samma Förutsättningar som vanligt!
UAV Posted July 4, 2006 Report Posted July 4, 2006 NU är det Tisdag!!! Fram med kall öl, vapenfett, Svenska respektive Norska flaggor, Första Förband, tilltugg och se till att maskeringsmåla ansiktet, för ikväll blir det SH-Gathering! Samma Tid, samma Plats och samma Förutsättningar som vanligt! Kan vi inte locka dit lite norrmän.
Flak Posted July 4, 2006 Report Posted July 4, 2006 Det finns faktiskt en del norrmän som lirar SH. De flesta tillhör olika klaner och jag har träffat några av dessa figurer, och de är utan tvekan några av de trevligaste människor jag någonsin mött. Det bidrar alltid till stämningen när man hör norska pratas i TeamSpeak:en, men ibland pratar dom nån intern krypterad gammelnorsk slang sinsemellan och då fattar man ingenting.... Det har gjorts försök att få tillstånd en ordentlig landskamp mellan våra länder, men det har alltid misslyckats eftersom man inte kunnat få ihop tillräckligt med norrmän till ett fullt lag. :(
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.