Jump to content

TIPS: SilentHeroes (Spel)

amfvrak

Recommended Posts

Posted

Hittar du inga servrar alls, eller hittar du inga SH-servrar? Är det det förra och du har en brandvägg, så kan det vara så att du behöver öppna några portar.

• Replies 454
  • Created
  • Last Reply
  • Forumsledning
Posted

SilentHeroes Public Beta 0.30 -> 0.32 Patch

Size Patch: 128mb.

To download the MOD please choose between the following sites:

Mirror #1: http://ftp.fragzone.se/?file=spel/bf1942/M....0.32.PATCH.exe - Fragzone.se, Sweden.

Mirror #2: ftp://ftp.bfcentral.se/moddar/Silentheroe....0.32.PATCH.exe - Bfcentral.se FTP, Sweden.

Mirror #2b: http://www.infidyne.com/bittorrent/Silenth...TCH.exe.torrent - Bfcentral.se Torrent, Sweden.

Mirror #3

http://www.pvp.se/?page=filedownload&d=bf1....0.32.PATCH.exe FTP, Sweden

Posted

Tack grabben! :)

Edit :

Först org Mod 0.30, sedan tar man och patchar upp den med någon av filerna du länkade till eller?

• Forumsledning
Posted

ja.. då full 0.32 installen vart tydligen crc-fel på och ska göras om..

Posted

Stort!

Fick mitt inte-utanför-maingate-CV BF1942 på posten idag så nu j-r ska det skjutas! :)

Posted

Tyckte 0.32 var en klar förbättring gillar Kulspruta 58 mycket samt att SISUN nu faktiskt går att skjuta och köra samtidigt :D även prickskyttegevär 90 var en klar förbättring, den nya banan Myren, mjaaa vete fan egentligen vad man ska säga om den, den passar utmärkt för en server som ofta är full (hjerpeskans.se) men om det är lite mindre folk på servern blir det mycket väntande, men den är ju klart spelbar.

Klara förbättringar enligt mej iaf.

,O:/

//Jeppe

Posted

Nu har jag provkört och är mkt nöjd!

Förutom en liten grej med att tyvärr förstör några snorhyvlar det roliga....

Synd att man inte kunde portförbjuda dom och få en renodlad server UTAN dessa snorungar!

Btw, jag tycker AK5:an raspar på lite väl fort, som på Gas II ungefär, vad tycker ni?

Summa summarum : En ToppenMOD!!

Posted

Jo, det har kommit mycket roligt. Dock tycker jag att den nya versionen av Lingonstigen är en försämring.

Posted

Finns det någon s k informell SoldF-server eller motsv där man kan skjuta lite seriöst utan en massa snorhyvlar som sabbar?

Posted

Om ni vill spela utan snorhyvlar som sabbar prova då hjerpeskans servern på kvällar efter kl 22:00 .. då har dom flesta småhyvlarna gått och lagt sig , samt så har dom en egen Teamspeak server som man kan bruka om man blir medlem ( OSB!! Gratis) ... Är trevliga killar , ålder varierar ifrån 17-> .... Dom som har hand om sällskapet är alla runt 30 .. samt så har dom hårda admins , svärord och dylikt innebär bla att man åker ut direkt , dom har TK punish villket innebär att man själv blir skadad om man råkar skjuta ngn ur det egna laget , samt att man kickas ifrån servern vid 3 teamkills .... :banana www.hjerpeskans.se . annars är det bara att leta upp oss i DEV när vi spelar , folk har en förmåga att skärpa sig när vi är inne ... :clap:

Posted

@Unwanted

Så sant, Hjerpeskans på kvällar (nätter) är ett sant nöje. Enda problemet med Silent Heroes är att min sömn inte är vad den har varit. Dels är den kortare, men dessutom dyker det upp mystiska Taunts i drömmarna. (hmm. kanske borde söka för det?)

Posted

kan bara hålla med. Hjerpeskans är störtskön. spelar nästan varje kväll där.

Posted

Nu ska jag svära i kyrkan :

Finns det några andra högkvalitativa mods som nästan är lika bra som SH?

Posted

Inte någon som har något tips på annan (nästan lika) trevlig mod som Silentheroes?? :(

Posted
Inte någon som har något tips på annan (nästan lika) trevlig mod som Silentheroes??  :(

DC gillar jag skarpt!

www.desertcombat.com

/JAS

Tackar!

Men så seeeeeeeegt det går att ladda ned det...... :bash:

Posted

Hhaha .. så ni går in och svär i kyrkan ... :worthy: .. Neh skämt å sido .. prova gärna "Eve of Destruction" och "Forgotten Hope" också .... Eod är en Vietnam baserad mod som är VÄLDIGT välgjord .. dom är mycket grunden för att jag började modellera iaf ... Forgotten Hope är några killars vision av hur BF skulle se ut .. är just nu lite opolerat men banor har dom i massor .. Nästa release ska visst bli massiv .....

http://www.eodmod.com/

http://forgottenhope.bf1942files.com/

• 2 weeks later...
Posted
Inte någon som har något tips på annan (nästan lika) trevlig mod som Silentheroes??  :(

DC gillar jag skarpt!

www.desertcombat.com

/JAS

Tackar!

Men så seeeeeeeegt det går att ladda ned det...... :lol:

ett tips om du vill ladda ner i bra hastighet kolla om du hittar filerna hos www.fragzone.se deras ftp brukar i regel va snabb :D

klicka på fil arkiv du kan ju oxo testa Forgotten Hopesom är en mod till BF

Posted

hmmmm har dom laggt ner servrarna för SilentHeros??? den verkar vara låst och ingen som spelar på den......en annan börjar få abstinens! :baskerPa: nån som vet någe?? :/

Posted
hmmmm har dom laggt ner servrarna för SilentHeros??? den verkar vara låst och ingen som spelar på den......en annan börjar få abstinens!  :/  nån som vet någe?? :/

Här är några servrar som fungerar:

hjerpeskans.se SH v0.33: 213.112.168.254:14667 --- Maxplayers: 30

Gotterdammerung SH 0.33/1.6: 212.112.169.65:14567 --- Maxplayers: 64

Bredbandsbolaget KGA SH #1: 213.115.129.116:14567 --- Maxplayers: 50

Sandviken Silent Heroes: 213.112.182.225:14567 --- Maxplayers: 30

,O:baskerPa:

Posted

hjerpeskans.se tycker jag är en av de bättre servrarna.

Om du går med (gratis) i deras "gamesoceity" (här) så får du även tillgång till deras teamspeak server.

All seeing eye kan du hitta här

Posted
Om man skaffar programmet "all seeing eye" så får man fram alla servers...

Sök på google efter "all seeing eye".

Allseeing eye finns på UDPSofts hemsida.

Väldigt praktiskt program för att hitta servrar.

• 1 month later...
Posted

"Silent Heroes" är jag hyfsat impad av, snyggt jobbat!!

MEN..för oss som inte är sådana über-krigers och vill tampas mot datorn ett tag först - finns det ingen möjlighet att spela mot datorn?

Eller att kunna styra fordonen själv och SAMTIDIGT ha kontroll över kanonerna? (dvs som i vanliga BF1942 mfl)

Ni på detta forum som spelar SH, lirar ni i teams med headsets så ni kan prata med varandra och så vidare? Skulle det funka?

*n00b*

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...