Unwanted Posted December 21, 2003 Report Share Posted December 21, 2003 Norska prickskytten har idag ett Ultima Ratio gevär och det är repeterevär ... Dock så ska den bytas ut mot NM149 som används utav hela norska armen . Vi kommer även i senare versioner ta in ex Stadsskytte på dom banor som kräver det med allt det innebär , HV016 , KJK osv .. Så det kommer bli mycket mera spritt med vapen osv .. Speciellt iochmed att norge har både ag3,G36Kv och C8:a inom FM idag ... Så det kommer inte bli ag3:or på alla banor ... Alltid kul med omväxling , det förnöjer som man brukar säga .. Så förvänta er mer lulllull i framtiden ifrån oss .... Link to comment Share on other sites More sharing options...
106 Posted December 21, 2003 Report Share Posted December 21, 2003 OK, då var det jag som såg/mindes fel. Tyvärr är det inte allt för ovanligt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lasse.J Posted December 22, 2003 Report Share Posted December 22, 2003 Aloha! För att få igån SH, hur gör man då efter installationen? ja, första sättet är att. Starta battlefild 1942 och gå in och andra till SH under custom mods, typ.(kommer inte ihåg prcis vad den knappen heter, men är ite så svår att hitta.) Eller så gör man en genväg av bf1942.exe och lägger till följande i properties; "G:\Spel\Battlefield1942\BF1942.exe +game silentheroes +restart 1" Eller så laddar man hem All seeing eye och väljer bf fliklen och sedan mods/others. Sedan, varför är inte enhet x med eller vapen y? JA, för att vi helt enkelt gör denna mod på våran fritid, och jag själv går sista året på gymnasiet, så man har inte all tid i värden att göra alla enheter och vapen direkt. Och istället för att säga WTF, varför sitter denna saken på detta fordon här, den ska ju sitta där borta, fixa en bild och lite ordentlig information till oss så blir det så mycket lättare att fixa problemet. Ja, så om ni sitter på några bra bilder på något ni vill ha med, skicka det då till oss, och nej, ni behöver inte länka till SoldF.com, jag vet redan om den sidan, men tack ändå. =) Just det, glömde, Helikoptrarna är gjorda för joysticks i första hand. /Eekster Varför bråka om det inte är 100% riktigt med utrustningen, varför lägga ned tid till att ändra saker som experterna ;) på det här forumet klagar på, dom flesta som spelar SH är ju inte varken MIP eller MÖPare. Det måste vara bättre att lägga ner en begränsad tid på att få fram mera banor och förbättra spelbarheten istället. Lite saker jag skulle vilja ändra, T ex när man som jag är Medic skulle jag kunna byta till ett vapen med sämre verkan men istället få mera tålighet mor eld så att man kan hjälpa andra i stället för att dö hela tiden, Medpacken räcker inte till andra och till en själv. För att öka teamplayen - fordon med full besättning skall få större verkan, nu så ståt det vagnar i bakhåll med en man i. smalare banor så att man måste sätta ut understöd och andvända rök för att kuna rycka fram. En kul grej på banan aberdin så kan ni vara artelleri kullor ( det heter väl inte kulor ) till vänster när ni startar som svenskar så finns det en pjäs, ni riktar med musen trycker på fire knappen sen " sitter " ni i kulan och finriktar den. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest strvkomp Posted December 22, 2003 Report Share Posted December 22, 2003 Varför bråka om det inte är 100% riktigt med utrustningen, varför lägga ned tid till att ändra saker som experterna på det här forumet klagar på, dom flesta som spelar SH är ju inte varken MIP eller MÖPare. Det måste vara bättre att lägga ner en begränsad tid på att få fram mera banor och förbättra spelbarheten istället. Vi här på Soldf har genom vår existens anmärkt på flertalet små, men ack så irriterande fel. Nu har då SH-teamet möjligheten att styra upp och åtgärda dessa fel. Att förbättra spelbarheten innebär i min bok att de vapen som figurerar i spelet är tekniskt korrekta. Men som vi alla vet så skulle det vara ett ramaskri utan dess like här på soldf om en skruv var felgängad på en 302:a i ett spel som om tomhylsorna flyger ut till vänster på en ksp94 i SH. ;) //Strvkomp Link to comment Share on other sites More sharing options...
Unwanted Posted December 22, 2003 Report Share Posted December 22, 2003 Ja om vi hade struntat i era åsikter så hade vi aldrig hängt här över huvudtaget för att få info ... Så all heder åt er som klagar på små detaljer som vi missat , i vissa fall om dom är modell mässig och det är vissa detaljer som saknas så kanske vi struntar i dom pga att vi inte har råd att slänga på fler detaljer , men som tex att ksp94:an kastar ut patronerna åt fel håll eller att patron utkastet på strf90 är stängt är ju saker som man bör fixa , när det kommer till fysiken på fordonen så är vi väldigt låsta vid BF´s rent utsagt sunkiga fordons stöd .. Men självklart så kommer vi förbättra fysiken så mycket vi kan .. Men i slutändan så kommer vi alltid förbli en action betonad mod hur mycket vi än vill vara en action/taktik/sim mod till BF ... Men i slutändan så är det ALLTID spelarna som gör spelet . Och om jag får säga det själv så ska SH avnjutas med en kall bärs , snus under läppen och med polare över TeamSpeaken samlade på en och samma server .... Då förstår man vad vi siktar mot ... Tack för ordet .. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest strvkomp Posted December 22, 2003 Report Share Posted December 22, 2003 Hoppas du förstod att inlägget var skrivet med en stor portion ironi och att du får ta alla inlägg här med en ännu större nypa salt. Men om man hanskas med vapen och stridsfordon dagligen under väldigt långa perioder och kan minsta lilla gänga, skruv och skrymsle på som till exempel i mitt fall strv 122 och ksp 94 blir man lite, i brist på ett bättre ord, paff när för mig/oss självklara detaljer skiljer sig. För gemene SH spelaren är det strunt samma men för mig ter det sig lite onaturligt. Men ni ska ha all creed för ett riktigt skönt initativ. Jag vet att det är mycket uppskattat, inte minst på mitt 33:e stridsvagnskompani där laptopsen börjat hitta sin väg till logementen och SH spelas friskt. Sen om tid och möjlighet finnes så har jag ett förslag: Varje år döps stridsvagnarna i olika teman. Namnet på respektive vagn sitter ovanför de lätta sidoskydden på var sida. Mitten för namnen är skarven på NBC luckan på vagnens vänstra sida. Namnet är skrivet i Arial med stora bokstäver. Om ni har möjlighet så skulle det vara väldigt coolt om ni kunde döpa vagnarna i SH samt ge dem regnummer. Regnumret sitter framtill strax till vänster om högra framlyktan. Det är en enkel svart ruta med gul text dör numret står. Exempelvis 122140. Baktill finns det snett under till höger om telefonfacket. Om det finns möjlihet kan ni ju börja med att döpa vagnen till Black Death med regnr 122140. :P //Strvkomp Link to comment Share on other sites More sharing options...
106 Posted December 22, 2003 Report Share Posted December 22, 2003 Men ni ska ha all creed... cred :P edit: hade inte tänkt anmärka på petitesser som enstaka ords stavning men lade märke till det eftersom någon stavat likadant i en annan tråd. När skall någon göra ett tangentbord anpassat för mina grisklövar, tycker det blir fel mest hela tiden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest strvkomp Posted December 22, 2003 Report Share Posted December 22, 2003 Mmmm just det... Skulle ju kunna skylla på att fingrarna slant men det gjorde dem inte. Skyller istället på att jag samtidigt som jag skrev inlägget lyssnade på bandet Creed. :P Link to comment Share on other sites More sharing options...
jed Posted December 22, 2003 Report Share Posted December 22, 2003 Har försökt flyga lite helikopter (det blev lite lättare när jag ställde in joysticken rätt, det var lite svårt när gasen ökade genom att luta skiten åt höger...) men det är f-n inte lätt!! Nån som har fått koll på helikoptrarna? När jag har fått kläm på de så blir jag farlig Som unwanted sa, så suger fysiken på fordonen rätt hårt (BF-motorns fel, jag vet) men SH har alla utsikter att bli en helt lysande mod! Snyggt jobbat grabbar! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Unwanted Posted December 23, 2003 Report Share Posted December 23, 2003 Tackar och bockar , skönt att folk gillar SH ... Som sagt vi tar allt på allvar men sållar friskt i bland alla måsten och förslag . Så förhoppningsvis så ska det rent visuella iaf vara felfritt .. eller mindre fel iaf .... ...... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest strvkomp Posted December 23, 2003 Report Share Posted December 23, 2003 Men namnen och regskyltar da??? Det skulle förgylla min, strvsluskar och psksluskars(om ni kunde dem regskyltar också) vardag avsevärt. Finns det ngn möjlighet till detta? //Strvkomp Link to comment Share on other sites More sharing options...
Unwanted Posted December 23, 2003 Report Share Posted December 23, 2003 Ja hur mycket skulle det vara värdt att ha dom på våra vagnar , vi kan starta budgivningen på 5kr ....... .. Skojja bara kan framföra ditt förslag till dom andra inom T SH så får vi se vad dom tycker ... Men om vi gör det så kommer alla vagnar ha samma regnummer och namn , mycket för att spara kraft och plats ... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest strvkomp Posted December 23, 2003 Report Share Posted December 23, 2003 Sounds good to me. Regnummret är 122140, namnet: Black Death Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gotcha Posted December 23, 2003 Report Share Posted December 23, 2003 Uhm...jag har inte lirat SH ännu (ska jobba rätt på BF först), men finns det månne en bana med lite vatten i? Det vore ju inte helt tokigt med kanske en Helge eller G-båt..!? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Klinken Posted December 23, 2003 Report Share Posted December 23, 2003 Uhm...jag har inte lirat SH ännu (ska jobba rätt på BF först), men finns det månne en bana med lite vatten i? Det vore ju inte helt tokigt med kanske en Helge eller G-båt..!? Jajemen....det finna en bana med vatten och öar....en G-Båt finns det också! Nån Helge har jag däremot inte fått syn på ännu. Fridens liljor // Fk Klinken Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gotcha Posted December 23, 2003 Report Share Posted December 23, 2003 Jajemen....det finna en bana med vatten och öar....en G-Båt finns det också! Nån Helge har jag däremot inte fått syn på ännu. Fridens liljor // Fk Klinken Ooohh!!! De kanske till och med kan sno ihop en skärgårds-bana - med idel amfibisk strid!! Och bygga om KA' till 12/70-pjäser!!? Jädrar!! Tror jag blev lite kåt nu..! Link to comment Share on other sites More sharing options...
JBP Posted December 23, 2003 Report Share Posted December 23, 2003 Har försökt flyga lite helikopter (det blev lite lättare när jag ställde in joysticken rätt, det var lite svårt när gasen ökade genom att luta skiten åt höger...) men det är f-n inte lätt!! Nån som har fått koll på helikoptrarna? När jag har fått kläm på de så blir jag farlig Som unwanted sa, så suger fysiken på fordonen rätt hårt (BF-motorns fel, jag vet) men SH har alla utsikter att bli en helt lysande mod! Snyggt jobbat grabbar! Hmm har införskaffat en joystick enbart för att kunna blåsa skiten ut FI strv med Hkp9..meeeeen jag kommer nog aldrig komma mer en 10 meter över marken innan det blir crash and burn, Helvete va svårt det är....har enorma problem med autorotation. Sen kan man väl säga en sak till......dom som hoppar in som förare på typ Strf90 samt strv 122 i SH......Det är fan ingen racerbil....ta det lite lugnare så att skytten kan få träff i målet...samt om ni upptäcker en Fi Strv...STANNA så att man kan bekämpa vagnen....det skumpar rätt så friskt, Även om den verkliga vagnen har stabiliserat sikte så har den fan inte det i spelet. En fråga till Unwanted!! Varför inga riktiga teamtags? skulle vara nåååågot enklare att hålla reda på friend or foe... Tack för ett skitkul mod annars! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lasse.J Posted December 23, 2003 Report Share Posted December 23, 2003 Har försökt flyga lite helikopter (det blev lite lättare när jag ställde in joysticken rätt, det var lite svårt när gasen ökade genom att luta skiten åt höger...) men det är f-n inte lätt!! Nån som har fått koll på helikoptrarna? När jag har fått kläm på de så blir jag farlig Som unwanted sa, så suger fysiken på fordonen rätt hårt (BF-motorns fel, jag vet) men SH har alla utsikter att bli en helt lysande mod! Snyggt jobbat grabbar! Hmm har införskaffat en joystick enbart för att kunna blåsa skiten ut FI strv med Hkp9..meeeeen jag kommer nog aldrig komma mer en 10 meter över marken innan det blir crash and burn, Helvete va svårt det är....har enorma problem med autorotation. Sen kan man väl säga en sak till......dom som hoppar in som förare på typ Strf90 samt strv 122 i SH......Det är fan ingen racerbil....ta det lite lugnare så att skytten kan få träff i målet...samt om ni upptäcker en Fi Strv...STANNA så att man kan bekämpa vagnen....det skumpar rätt så friskt, Även om den verkliga vagnen har stabiliserat sikte så har den fan inte det i spelet. En fråga till Unwanted!! Varför inga riktiga teamtags? skulle vara nåååågot enklare att hålla reda på friend or foe... Tack för ett skitkul mod annars! Teamtags andvänds inte på deras egen server, andra servrar jag har spelet på syns namn och vilket lag dom tillhör. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Unwanted Posted December 30, 2003 Report Share Posted December 30, 2003 Tänkte bara ta tillfället iakt och ge en stooor eloge till dom SOLDF killar som jag sett spela ute på SH servrar , ni är ett föredömme .. Spelade med/emot ett litet gäng igår kväll och inatt och det känns skönt att TP är ngt som alla strävar efter . Link to comment Share on other sites More sharing options...
JBP Posted December 30, 2003 Report Share Posted December 30, 2003 Tänkte bara ta tillfället iakt och ge en stooor eloge till dom SOLDF killar som jag sett spela ute på SH servrar , ni är ett föredömme .. Spelade med/emot ett litet gäng igår kväll och inatt och det känns skönt att TP är ngt som alla strävar efter . hmm tack för berömmen...får väl tacka för alla Pilproj samt finkalibrig proj som man har mottaga från dej Unwanted :P Link to comment Share on other sites More sharing options...
Honken Posted December 30, 2003 Report Share Posted December 30, 2003 Jag har kraschat ett antal helikoptrar på Desert Combat och jag antar de har samma styrsystem som SH har, så jag tänkte ge lite tips när man styr med musen. *Använd inte musen för att svänga höger eller vänster. de nska du använda till att sikta in dig på fienden, höja och sänka helikoptern och räta upp. *Använd A och D för att svänga *När du svängar eller ska byta riktning överhuvudtaget så ge mer gas. En helikopter som du vill svänga svänger inte utan mer gas. Med dessa enkla regler kommer du att bli som en Biggles i din helikopter samtidigt som du sprider förintelse omkring dig : Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jeppe Posted December 30, 2003 Report Share Posted December 30, 2003 SH är en bra och rolig mod, men som sagt så suger fysiken på fordonen och det gör det ju inte bättre för skytten när folk som JBP säger använder den som racerbil och hoppar med dom. Sen så är det även möjligt att under en ganska lång stund köra stridsfordonen/vagnarna under vattnet, och så ska det väl inte vara eller. edit: jag tycker själv det är roligare utan teamtags eftersom man då kan gömma sej som krypskytt. Det är annars för lätt att se en om man t.ex ligger bakom en buske behöver dom bara föra musen över så ser dom ändå namnet, och kan på så sätt skjuta ner en utan att dom ens sett personen. Fear me with the AG90 Ses på servrarna/ Jeppe|SoldF Link to comment Share on other sites More sharing options...
RANGERTEDDY Posted December 30, 2003 Report Share Posted December 30, 2003 En liten, liten, snäll fråga bara 8| Som en gammel PV-snubbe undrar jag om det är möjligt att få med ett RB56-system i SH. Jag kan tänka mig att ni har fullt upp, men det hade varit gryyyymt. (kanske ett GRG osså??) Behöver ni hjälp med de olika "rutinerna" när man handhar dessa vpn-system så ställer jag mer än Gärna upp med info!!!! Har dock inga bra bilder!! :( OM ni lyckas finna tid och möjlighet att få med RB56 eller GRG, så bör de vara 2man Crew vapen... för att det skall vara så MÖPigt som möjligt utan att vara för svårt för andra... Samt att man "målföljer" objektet man siktar på genom siktet tills man träffar INTE som det är nu att man "följer med" RB. En fråga till. Går det att få med lite mer "skog" och kanske lite större "ytor" så att det blir lite "lättare" att gömma sig som fotsoldat. Göra lite balla eldöverfall liknande.. Större "maps" helt enkelt.. Jag är väl medveten om att "mina" förslag kanske inte går att genomföras, jag kommer INTE bli ledsen om det inte genomförs av er. Jag har lirat SH nu ett par timmar måste säga att SH är grymmare än "orginalet", skit snyggt. GRYYMT BRA jobbat, lagom möpigt... RT SH-gänget Link to comment Share on other sites More sharing options...
Unwanted Posted December 30, 2003 Report Share Posted December 30, 2003 Självklart så kommer RB56 och GRG få säga sitt i SH , när eller hur är dock en annan fråga .... Link to comment Share on other sites More sharing options...
martin Posted January 12, 2004 Report Share Posted January 12, 2004 Eftersom jag sitter på en ganska lam uppkoppling så undrar jag om det kommer bi möjligt att lira med bots? (stavning) SH är den bästa modden hittils. Så jävla grym helt enkelt. //Martin Link to comment Share on other sites More sharing options...
gurra Posted January 12, 2004 Report Share Posted January 12, 2004 Ny version släpps i helgen. ;) Verkar som att de tar med den här också: http://www.silentheroes.se/media/screens/2...grkpbv90120.jpg B) Link to comment Share on other sites More sharing options...
NDR Posted January 15, 2004 Report Share Posted January 15, 2004 Jag har tankat ner spelet men får inte i gång det varken med All seeing eye eller via egna it sök funktionen! -Hjälp? + Link to comment Share on other sites More sharing options...
KD803 Posted January 15, 2004 Report Share Posted January 15, 2004 Menar du att spelet inte startar överhuvudtaget eller att det är standard-BF som går igång? Link to comment Share on other sites More sharing options...
NDR Posted January 15, 2004 Report Share Posted January 15, 2004 Den hittar inga servrar! Starta är inget problem! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jimbo Posted January 15, 2004 Report Share Posted January 15, 2004 jag hade också lite problem i början. men jag gör så att jag bara söker på banans namn. T.ex Lingonstigen, skogsvag,ingenmansland, narvik (glömde jag någon?) Då funkar det för mig. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.