Runningback Posted December 20, 2003 Report Share Posted December 20, 2003 Jäklar i min låda var kul det var! "Norskjävlar" "För svea rike". bra "taunts". Finns dock ingen fallskärm än Link to comment Share on other sites More sharing options...
Froddan Posted December 20, 2003 Report Share Posted December 20, 2003 Jäklar i min låda var kul det var!"Norskjävlar" "För svea rike". bra "taunts". Finns dock ingen fallskärm än Så jävla sköna repilker. Satt upp till tre i går natt. Bästa spelet någonsin! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tjalle Posted December 20, 2003 Report Share Posted December 20, 2003 En...ööh.. kompis till mig har BF men fick liksom en...felaktig cd key när han... köpte det. Betyder detta att han inte kan köra SH? Eller är det bara om man spelar på internet som det behövs en fungerande cd key? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest strvkomp Posted December 20, 2003 Report Share Posted December 20, 2003 Måste bara få gnälla lite. Sen när är ytterkulsprutan en tung ksp 12,7 på strv 122??? Genom denna miss av gigantiska proportioner så har ni en köpare mindre av SH. Det är de två ksp 94 som tillsammans med en 120mm, L44 utgör vagnens själ. Jag för en kommer inte att köpa eller spela SH. //Strvkomp Silent Heroes B) Mina två ksp 94(Terance & Philiph) EDIT: Jag flyttade ditt inlägg till den befintliga tråden. Onödigt att starta en ny bara för att du blivit sur på en detalj. The Swede BLÅGUL Link to comment Share on other sites More sharing options...
Smeghead Posted December 20, 2003 Report Share Posted December 20, 2003 Tog denna bilden för 20min sen. Skönt att det finns nån mod med mogna spelare i http://www.grendosa.com/dump/ScreenShot3jepg.jpg Link to comment Share on other sites More sharing options...
Forumsledning Kimster Posted December 20, 2003 Forumsledning Report Share Posted December 20, 2003 @Tjalle ..svar ja du måste ha en fungerande CDkey för att få spela på internet, so Silentheroes är gjort för. Det är ett teamspel inget singelplayer. @Strvkomp För det första är det fortf. en beta. Allt som finns kan/kommer att förändras mer eller mindre. De har noga kolla på vad som ska vara vad.. Det mesta fakta av den svenska utrustningen kommer från SoldF.com så tror du inte då de VET vad som ska vara vart !? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest strvkomp Posted December 20, 2003 Report Share Posted December 20, 2003 Självklart vet dom vad för beväpning strv 122 har om de har fått informationen från er eminenta sida. Men man tycker att det då inte torde vara så svårt att placera en ksp 94 på tornet eftersom de redan har en Mg42 i BF1942. I och för sig är Mg42:an i BF rikskass(Tomhylsorna flyger ut till vänster i spelet. I verkligheten faller de ut genom en lucka på undersidan av kulsprutan). //Strvkomp Link to comment Share on other sites More sharing options...
Forumsledning Kimster Posted December 20, 2003 Forumsledning Report Share Posted December 20, 2003 Vissa saker kan man inte göra nått åt heller.. alltså begränsingar i BF-motorn. Jag nar inte koll på vad exakt.. men som sagt.. allt går inte. Tomhylsegrejen e lika på Tskp, de kastas oxå ut undertill, men i spelet flyger de så snyggt ut åt sidan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest strvkomp Posted December 20, 2003 Report Share Posted December 20, 2003 Det kanske inte är hela världen för den stora målgruppen av dataspelande tonåringar om tomhylsorna faller ner undertill eller sprutas ut till höger. Men MÖP som man är stör jag mig ngt oerhört på alla dessa småfel, inte bara i dataspel utan också i film och TV. Tilläggas bör att jag onekligen är glad över att inte är ensam om mina tankar vilket visat sig tydligt på detta forum. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Forumsledning Kimster Posted December 20, 2003 Forumsledning Report Share Posted December 20, 2003 ..jo tro mig jag har förvarnat dom på SH om SoldF-skaran som kommer tjata om alla dessa detaljer som MÅSTE vara helt enligt verkligheten.. och att de måste ta allt med en nypa salt.. ;) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest strvkomp Posted December 20, 2003 Report Share Posted December 20, 2003 En förare på kompaniet är polare med ngn av dårarna som gjort SH. Han bad honom sätta dit regskyltar på vagnarna eftersom detta saknas. Han bad honom också ge vagnarna regnummren som vi har i mitt kompani. Så ser du ngn gång i framtiden vagn 122140 i SH så vet du vems det är. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tjalle Posted December 20, 2003 Report Share Posted December 20, 2003 Ok, men kan man köra SH på lan utan cd-key? Skall på ett större lan snart där 90% av folket spelar BF regelbundet så det vore kul att köra lite SH då... Tankar för fullt . Link to comment Share on other sites More sharing options...
Eekster Posted December 20, 2003 Report Share Posted December 20, 2003 Aloha! @ Tjalle. Tror det ska gå bra, man ska iaf kunna köra med samma cd key på lan har jag för mig. MEN kan ha fel här inte testat själv. Annars så kan du ju maila EA eller DICE om att din cdkey inte fungerar och be om en ny. /Eekster Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erik_G Posted December 20, 2003 Report Share Posted December 20, 2003 Måste bara få gnälla lite. Sen när är ytterkulsprutan en tung ksp 12,7 på strv 122??? Genom denna miss av gigantiska proportioner så har ni en köpare mindre av SH. Det är de två ksp 94 som tillsammans med en 120mm, L44 utgör vagnens själ. Jag för en kommer inte att köpa eller spela SH. Du är bara så efter. jag gnällde om det för flera veckor sen..typ.. När jag provade moden i går kväll/i morse konstaterade jag att det var bara på den vintermaskerade 122an som 12,7an är monterad. På de vanliga är det ksp 94 som gäller. En riktigt skön mod, enda riktiga frågetecknet är väl om vagnarna ska vara så tuffa som se är. En strf 90 klarar ju rätt många (8-9st) 40mm i fronten innan den exploderar i en riktigt vacker explosion. Verkar som att de kanske ligger på en tigers nivå jämfört med originalspelet. Har dock inte testat spelet "skarpt" utan bara provkört lite fordon. Kanske känns det mer balanserat i spelet... Förresten, köpa SH? Kommer det vara en köpe-mod? Trodde den skulle vara gratis? För att vara gratis är den jäkligt mycket värd pengarna.. /E <- snål jävel Link to comment Share on other sites More sharing options...
Eekster Posted December 20, 2003 Report Share Posted December 20, 2003 Aloha! PÅ aberdeen (snöbanan) så är strv modellerna inte dem nyaste som erik_G sa med att det e ksp 94 på dom andra med inte på dom på denna bana för att dom ligger inpackade med denna bana och vi glömde tyvärr att uppdatera de där innan vi släppte ut betan. /Eekster Link to comment Share on other sites More sharing options...
Forumsledning Kimster Posted December 21, 2003 Forumsledning Report Share Posted December 21, 2003 SH är gratis givetvis... funder inte ens på nått annat.. eller vad ni nu fått ideer om att det skulle kosta nått ?!!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
JBP Posted December 21, 2003 Report Share Posted December 21, 2003 satt uppe till 0400 i morse och spelade SH...Glockren Mod måste jag säga.. gillar skarpt att vara skytt på Strv122 samt 9040:an, Synd bara att det är sådan jäkla rökutvekling ur kanonerna så att man tappar målet, hade varit så jäkla tufft med SlPrj så man ser om man träffade. Sen tycker jag att det är förjäkla svårt att skilja på vän och FI....vet i fan hur många friendly fire så man gjorde samt råkade ut för.. Bara lite reflektioner... Annars underbart mod. /JBP Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lasse.J Posted December 21, 2003 Report Share Posted December 21, 2003 När jag söker efter servrar så finns det inga där det spelas SH, någon som vet vad det är för fel. Andra modar visas men inte SH, Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lasse.J Posted December 21, 2003 Report Share Posted December 21, 2003 satt uppe till 0400 i morse och spelade SH...Glockren Mod måste jag säga.. gillar skarpt att vara skytt på Strv122 samt 9040:an, Synd bara att det är sådan jäkla rökutvekling ur kanonerna så att man tappar målet, hade varit så jäkla tufft med SlPrj så man ser om man träffade. Sen tycker jag att det är förjäkla svårt att skilja på vän och FI....vet i fan hur många friendly fire så man gjorde samt råkade ut för.. Bara lite reflektioner... Annars underbart mod. /JBP Jag tror att du åkte med mig i går, du sköt bra från -3 till 5 poäng under en kort tid, så du får gärna åka med mig igen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
106 Posted December 21, 2003 Report Share Posted December 21, 2003 Någon mer än jag som tycker att det är i princip omöjligt att flyga helikoptrarna? En SK61B (Bulldog med Rb53 Bantam) eller SK60B skulle lösa det problemet. Tycker samtliga fordon var mycket lättare att styra i originalspelet. Dessutom lite snål tilldelning av akanammunition på 9040an. Varför Pskott86, vill ju ha Grg istället. Lite irriterande att både Ak4B och Ak5B skjuter automateld. Link to comment Share on other sites More sharing options...
JBP Posted December 21, 2003 Report Share Posted December 21, 2003 satt uppe till 0400 i morse och spelade SH...Glockren Mod måste jag säga.. gillar skarpt att vara skytt på Strv122 samt 9040:an, Synd bara att det är sådan jäkla rökutvekling ur kanonerna så att man tappar målet, hade varit så jäkla tufft med SlPrj så man ser om man träffade. Sen tycker jag att det är förjäkla svårt att skilja på vän och FI....vet i fan hur många friendly fire så man gjorde samt råkade ut för.. Bara lite reflektioner... Annars underbart mod. /JBP Jag tror att du åkte med mig i går, du sköt bra från -3 till 5 poäng under en kort tid, så du får gärna åka med mig igen. detta tackar vi för.....räkna med att du kommer se mycket av mej på SH servern i framtiden Link to comment Share on other sites More sharing options...
he2 Posted December 21, 2003 Report Share Posted December 21, 2003 dumen har fått till det Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erik_G Posted December 21, 2003 Report Share Posted December 21, 2003 Någon mer än jag som tycker att det är i princip omöjligt att flyga helikoptrarna? En SK61B (Bulldog med Rb53 Bantam) eller SK60B skulle lösa det problemet.Tycker samtliga fordon var mycket lättare att styra i originalspelet. Dessutom lite snål tilldelning av akanammunition på 9040an. Varför Pskott86, vill ju ha Grg istället. Lite irriterande att både Ak4B och Ak5B skjuter automateld. Att flyga helikopter kräver uppenbarligen övning. Övade hela kvällen igår, så nu kan jag iallafall ta mig från A till B och med lite tur, landa inom gångavstånd från B. Övning ger med andra ord färdighet. Tycker att 412an är lättast att flyga. NH90an är lite för trög, och nian för nervös.. för mig alltså... ska öva mer. För lite akanammo i 9040? Man får ju nya 8 skott hela tiden. Eller? Sen kommer det säkert mer vapen med senare versioner. Detta var ju en beta... /E Link to comment Share on other sites More sharing options...
Unwanted Posted December 21, 2003 Report Share Posted December 21, 2003 .. Wheey , fyfaan villken skön helg det har varit .. Fullt krig hela nätterna långa ... Så tack till alla här inne som stält upp och varit mina måltavlor i helgen .... .... Som sagt vi är långt ifrån färdiga med SH så allt som ni kan klaga på i modell och texture väg kommer fixas till inom en snar framtid ... Tack igen .... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Eekster Posted December 21, 2003 Report Share Posted December 21, 2003 Aloha! För att få igån SH, hur gör man då efter installationen? ja, första sättet är att. Starta battlefild 1942 och gå in och andra till SH under custom mods, typ.(kommer inte ihåg prcis vad den knappen heter, men är ite så svår att hitta.) Eller så gör man en genväg av bf1942.exe och lägger till följande i properties; "G:\Spel\Battlefield1942\BF1942.exe +game silentheroes +restart 1" Eller så laddar man hem All seeing eye och väljer bf fliklen och sedan mods/others. Sedan, varför är inte enhet x med eller vapen y? JA, för att vi helt enkelt gör denna mod på våran fritid, och jag själv går sista året på gymnasiet, så man har inte all tid i värden att göra alla enheter och vapen direkt. Och istället för att säga WTF, varför sitter denna saken på detta fordon här, den ska ju sitta där borta, fixa en bild och lite ordentlig information till oss så blir det så mycket lättare att fixa problemet. Ja, så om ni sitter på några bra bilder på något ni vill ha med, skicka det då till oss, och nej, ni behöver inte länka till SoldF.com, jag vet redan om den sidan, men tack ändå. =) Just det, glömde, Helikoptrarna är gjorda för joysticks i första hand. /Eekster Link to comment Share on other sites More sharing options...
Forumsledning Kimster Posted December 21, 2003 Forumsledning Report Share Posted December 21, 2003 har laddat hem allt och installerat men hur gör man sen ursäkta mej men jag är helt borta när det gäller sånt här hur får jag igång silent h ....... Krav: Du behöver BF1942 med fungerade CDkey (köp ett spel = inga problem) Ladda hem den senaste patchen på deras hemsida 1.5 eller vad den nyaste är. Ladda sen hem Silentheroes, finns lite var stans, t.ex bfcentral.se Tips: Ladda hem All Seeing Eye = ett program som håller koll på alla dina spel, och listar alla servrar den kan hitta med massa stats i. Vet du inte vad ASE är så man söka lite på nätet o läsa lite FAQ osv. på http://silentheroes.net/forum/index.php forumet finns all nödvändig och onödvändig information om spelet. Där finns även listor och info om servrar för att kunna spela det på nätet, och även hur du gör med ASE. (Obs forumet är ofta nere så nu efter släppet, pga nån överbelastning) Här finns även feedback forum och man kan läsa om andras ideer och vad om är på gång. För det man själv upptäcker i spelet är du inte på långa vägar ensam om att upptäcka. Vill bubbla privat med SH-teamet så kan ni bl.a skicka PM till Unwanted eller Eekster Link to comment Share on other sites More sharing options...
VH Posted December 21, 2003 Report Share Posted December 21, 2003 Största besvikelsen hittils: AutomatGevär90 som inte är Automatgevär i SH, utan helt plötsligt repetergevär?! Går ju förf-n inte att skjuta verkanseld! Gör om gör rätt! Har inte hunnit prova hur dess verkansgrad på lättare pansar är, någon som vet om den gör någon skada alls? Annars tycker jag det verkar helt OK. Edit: Precis som du säger 106, varför har dom inte med prickskyttegevär 90 istället isf, kunde dom ha bättre precision men soldater som rör lättare på sig (10kgs skillnad mellan soldat med ag90 eller prickskyttegevär 90 ju). Och slängt in olika ammunition till den, AP, Ukal. Självklart skulle det ju inte ge samma verkan som en 12.7 (duh) men om det ändå ska vara repetergevär så ser jag ingen mening med att ha ag90/12.7 (är väl just 12.7 dom är ute efter). Link to comment Share on other sites More sharing options...
106 Posted December 21, 2003 Report Share Posted December 21, 2003 Största besvikelsen hittils: AutomatGevär90 som inte är Automatgevär i SH, utan helt plötsligt repetergevär?! Likadant med Ak4OR (för det var väl vad det skulle vara?). Hade nog varit bättre med prickskyttegevär 90 i så fall, men varför klarar den inte av att göra mekanismrörelse samtidigt som man har kvar målet i sikte. Just det, glömde, Helikoptrarna är gjorda för joysticks i första hand. Glömde nämna att jag använder joystick, en gammal Thrustmaster F-16 FLCS. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Forumsledning Kimster Posted December 21, 2003 Forumsledning Report Share Posted December 21, 2003 Det går att ha kvar siktet om du håller inne musknappen. Anledningen till att du måste sikta om, är att det dammar till rätt ordentligt när du skjuter med AG. Så det har inte med repetergevärsfunktion att göra. När du skjuter AG kan du inte bara ligga o mata skott efter skott, utan du måste sikta om grovt IRL också prickskyttegevär 90 är under 'omutveckling' och kommer ersätta AG90 på flertalet av banorna när den är klar. AK4OR ?? Det finns AK4 med Aimpoint, och den funkar likandant som AK5B Link to comment Share on other sites More sharing options...
106 Posted December 21, 2003 Report Share Posted December 21, 2003 AK4OR ?? Jag tänkte på det vapen en norsk scout har, men det kanske är något annat, tittade inte så noga. Men något jag saknar som finns i originalspelet är den information som visas i nederkant av skärmen (skada mm). Tycker det är bättre original, men det kanske bara är jag. Edit: Glömde skriva att jag tycker moden är bra och det är kul att spela den, trots att jag i princip bara skriver det jag tycker är negativt (i varierande grad) här. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.