Jump to content

Polar300

Recommended Posts

Finns det någon bild (gärna även listning av innehållet) på vad som ingick i "Flerbränslekök 08, MT" ?
Jag misstänker att det är ett dylikt kit jag ropade in på Tradera nyligen, men utan något att jämföra med är frågan öppen... 
/Odd

Link to comment
Share on other sites

Nja, den tråden har jag studerat - och den innehåller en bra bild av Soldatkök 09 (med en bra innehållslistning) men inget vettigt om Flerbränslekök 08 MT tyvärr.  (En innehållslistning för Soldatkök 10 slinker med också, men utan bild.) Samlar man på kök så måste alla detaljerna stämma, annars kan det vara... Mitt Soldatkök 09 är 'klart', likadant med alla de tidigare: Snuskburk, Jägarkök, 85 Loke, KAP Arctic m.fl.  men jag är osäker på några detaljer i Flerbränslekök 08 MT tyvärr. Hm, ett komplett nytt Soldatkök 10 -kit saknas ännu i samlingen.

Link to comment
Share on other sites

  • henke changed the title to Flerbränslekök 08 MT
  • 7 months later...

Tack!  Intressant... 
Förutom att mitt kit saknar kastrullsetet och besticksetet på din bild så har vi samma utrustning. 
Men min Primusbränsleflaska är militärgrön med svart kork. 
/Odd 

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...
On 4/29/2021 at 4:48 PM, Polar300 said:

Tack!  Intressant... 
Förutom att mitt kit saknar kastrullsetet och besticksetet på din bild så har vi samma utrustning. 
Men min Primusbränsleflaska är militärgrön med svart kork. 
/Odd 

Jag har läst att Flerbränslekök 08 MT fanns med antingen Primus Litech Cooking set eller Primus Litech Super set med stekpannan.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...