Jump to content
20% RABATT PÅ ALLT - SHOP.SOLDF.COM

Dog soldiers

ABP

Recommended Posts

Posted

Har nu sett filmen Dog soldiers, en film som tar upp det vanligt förekommande temat när man är på militärövning med bara lösplugg och stöter på varulvar :)

Filmen var faktiskt en riktigt hygglig varulvsfilm som passar oss MÖPare som handen i handsken. Att den är brittisk gjorde den faktiskt inte sämre utan gav karaktärena mer trovärdighet. Kändes allså inte som standard hollywood actionrulle.

Sedan har den en suverän ljudmix och får en bra känsla när man ser den med rätt ljudanläggning.

4 av 5 huggtänder

dogsoldiers2.jpg

dogsoldiers4.jpg

Posted

Skulle säga att Southern Comfort är en ypperlig film som skildrar en löspluggsövning som går fel. Slå ihop Deliverance med valfri Vietnamfilm och du har resultatet.

LÄNK

Tänkvärt att se innan er HV-grupp skall delta i någon obskyr övning i djupaste Småland eller ute på öarna i Blekinges "skärgård".

Posted
Tänkvärt att se innan er HV-grupp skall delta i någon obskyr övning i djupaste Småland eller ute på öarna i Blekinges "skärgård".

Är det alltså i Småland och Blekinge som de sexfingrade banjospelarna bor? 8-/

Posted

Nu skall vi inte bli off topic här och anklaga smålänningarna för inavel tror det kan klassas som hets mot folkgrupp efter som deras genblandingen uppenbarligen inte blandas ut ;)

Kom på det man ser givetvis en brittisk soldat skjuta AK4:a i filmen, en fin njutning 8-/

här får ni en skön bild till förresten plus länk till extern rescension

Dog soldiers

dogsoldiers6.jpg

Posted

Men alltså, är det en smålänning eller bleking som soldaten skjuter på 8-/ :P

Posted

Dog Soldiers är helt ok, men hur kan han få den där pålen rakt genom kroppen plus en halv meter till. Jag menar den första som dör (är inte helt säker), han måste haft en jävla sula när han sprang 8-/

Posted

"Dog soldier" funkar, man lär sig bla att Hemvärnet inte är lämpat för varulvsjakt :lol:

Såg den för ca ett halvår sedan, och mitt största intryck var hur coolt det lät med militäriskt språk på Skotska, waleiska och engelsk dialekt :D

Filmen får :camo::camo::camo: och en :huh: av 5 :camo: möjliga :D

( :navy: = ½ :camo:, :dong: )

• 1 month later...
Posted

Sicken skit!!! Har sett halva Dog soldiers nu (tar en paus för att komma över de fåniga monstren, den platta dialogen och den hopplösa handlingen) och överväger att hoppa över resten.

"Bröderna Dal Och Professor Drövels Hemlighet" är f*nimej mer övertygande!

Guest Fågel Fenix
Posted

Den här filmen skall ses! av mig iaf :/

*Kilar genast ner till videobutiken som ligger i trakten "Startmenyn"* :wub:

Guest Fågel Fenix
Posted
Stilren, inte det där hollywood grejset över sig.

Det hade ju iofs inte "28 dagar efter" eller vad den hette. brittisk film om ett virus som gör folk galna och som gör att dom vill mörda! som zombies ungefär fast snabba och starka! :wub:

Sög kamelstjärt den rullen :/

Posted

Mjo 28 dagar sög rätt hårt, men tycker hela den handling var rätt dålig. inte riktigt genomtänkt utan mer "nu hoppar vi på skräcktrenden och gör någon film med militärer och blod"

Posted

Hmm vet inte om jag vågar se.. den verkar så skrämmande.. :((

angående 28 dagar har jag inte sett mer än den långa trailen (väntar på att den ska droppa in i post lådan) tyckte den verkade lovande, får se när den kommer!

Posted

hur fasen kan ni klaga på 28 dagar senare de va ju skitbra ju.......inte läbbig tack vare monstrena utan......eehhh...ja....det andra....svårgreppad film men den va bra och vidrig på samma gång

ska väl gå och se dog soldiers och bli ännu mer mörkrädd

Posted

Filmen var juh riktigt hugglig, sämre har man sett *lovar*

Trodde faktiskt att hunden skulle vara ett av äggen i dramat, men så var det alltså inte :D

blev en del filmer idag när jag var gräsänkling (tjohooo!)

Inledde med Dog Soldiers

därefter Darkness falls, rätt ok men inget militärt :D

avslutade innan jobbet med Bra Två Noll, hmmmm :((

nåja, det sköts i den =) då brukar det vara svårt att misslyckas :winner:

Posted
Sicken skit!!! Har sett halva Dog soldiers nu (tar en paus för att komma över de fåniga monstren, den platta dialogen och den hopplösa handlingen) och överväger att hoppa över resten.

"Bröderna Dal Och Professor Drövels Hemlighet" är f*nimej mer övertygande!

Håller helt o hållet med!

Dålig rulle.

Dom dör aldrig o lyckas växa ut avhuggna lemmar m.m.....

Kassa soldater också.

(Vem fan går ut o visslar på en övning? Eller börjar elda 1m hög brasa mitt i natten???)

Skjuter automat ut i tomma intet... SPECIELLT då ammon börjar tryta....

O hur många ggr påpekar de inte för varann att de har ont om bulor så de måste börja hushålla lite...

o det värsta av allt, har man blivit såpass skadad att tarmarna hänger utanför DÅ ÄR MAN INTE KAPABEL ATT SPRINGA!

28 dagar senare dock, vilken fullträff!

Dog Soldiers = :}

28 Dagar senare = :D

Posted
Kassa soldater också.

(Vem fan går ut o visslar på en övning? Eller börjar elda 1m hög brasa mitt i natten???)

Såna som hellre hade velat vara hemma och titta på England - Tyskland i fotboll.

Skjuter automat ut i tomma intet... SPECIELLT då ammon börjar tryta....

O hur många ggr påpekar de inte för varann att de har ont om bulor så de måste börja hushålla lite...

Jadu, om du mötte varulvar som typ inte gick döda hade du inte gärna satt ett par extra skott i dom.

Filmen är rätt dålig, såg den med typ 4-5 andra killar i en softa med plats för typ 2-3, klockan 4 på morgonen och då funkade den väldigt bra... sen så vill jag säga att det är en utmärkt, första klassig B-film.

Posted

Eeh.. det skrämmer mig lite att ni erkänner att ni tittat på sådan skit. Själv har man tittat på Anger Management och Bruce Almighty. Det var kvalitet på dem filmerna. :D

Posted
Eeh.. det skrämmer mig lite att ni erkänner att ni tittat på sådan skit. Själv har man tittat på Anger Management och Bruce Almighty. Det var kvalitet på dem filmerna.  :)

Look whos talking... B)

Posted

Dog Soldiers..

Endera finner man den ytterst underhållande, eller otroligt irriterande. Själv har jag DVD:n i bokhyllan och tänker INTE göra mig av med den. Faktiskt en film som delar publiken.

För att vara en varulvsfilm så ligger den på absoluta toppen. Skräck(?)filmer ska man inte ta allvarligare än de som gjort filmen.

Posted

Dog soldiers är ju en monsterrulle, inte hamlet. Vad jag gillar med den är att det finns inte ett enda datorgjort monster på hela filmen :wub:

För övrigt rekommenderar jag även filmen THEM med James "Zeb Machan" Arness i huvudrollen från 1955. En riktig monster klassiker :baskerHV:

Posted
För övrigt rekommenderar jag även filmen THEM med James "Zeb Machan" Arness i huvudrollen från 1955. En riktig monster klassiker  :((

Är det den som mystiskt nog döptes till "Spindlarna" i Sverige? isåfall är den skitbra...

Angående skräck, så är nog "The Ring" fortfarande bland det bästa/läbbisgaste jag sett...

Posted
Eeh.. det skrämmer mig lite att ni erkänner att ni tittat på sådan skit. Själv har man tittat på Anger Management och Bruce Almighty. Det var kvalitet på dem filmerna.  :D

Look whos talking... B)

Ja det är väl f*n mer kvalitet på dem filmerna än på den med håriga apdockor eller vad det nu är..

-------------------------------------------------------------------------------------------------------

Den värsta skräckisen jag sett måste vara "Den lilla sjöjungfrun".. Gav mig flera års mardrömmar och ofantligt många timmar hos psykologen... :):):):)

Posted
Eeh.. det skrämmer mig lite att ni erkänner att ni tittat på sådan skit. Själv har man tittat på Anger Management och Bruce Almighty. Det var kvalitet på dem filmerna.  :)

Look whos talking... B)

Ja det är väl f*n mer kvalitet på dem filmerna än på den med håriga apdockor eller vad det nu är..

Så Anger management har mer kvalitet när t.ex han doiktorn vill lika naken i sängen i skedställning med sin patient? :P

Vissa gillar skräck

Vissa gillar humor

Punkt.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...