Jump to content

Hjälmdok


driftern

Recommended Posts

Vi diskuterade detta på jobbat häromdagen, och vårt antagande är att det inte kommer några nya hjälmdok till 90hjälmen .

Utan man satsar på hjälm ny.

 

Men bara soldaters diskution i ett pentry.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Spär på ryktena lite, hörde att många hjälmdok blev kasserade på tvätteriet då de hade hål klippta i sig för hjälmfästet eftersom inte tvätteriet visste att soldaterna faktiskt gjort hål där medvetet. Vet inte om det stämmer men kul rykte. Nu har vi börjat få ut hjälmdok igen i Skåne iaf.

Link to comment
Share on other sites

Hjälmdoken är inte en bristvara längre det har kommit in nya med öppning för mono12

 

Men kommer vi som inte har hjälmfästet att kunna få ut en hjälmdok utan hål eller ska vi ha den med hål fast man inte har fästet?

Link to comment
Share on other sites

 

Hjälmdoken är inte en bristvara längre det har kommit in nya med öppning för mono12

 

Men kommer vi som inte har hjälmfästet att kunna få ut en hjälmdok utan hål eller ska vi ha den med hål fast man inte har fästet?

 

 

Om du byter ditt hjälmdok så kommer du sannolikt få det nya. Min uppfattning är att det nya hjälmdoket helt ska ersätta det gamla, och att man kommer få ut det oavsett om man har mono 12 ute eller inte.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Du fråga kanske nu har jag jobbat i annat land sist. och då hade man litet hål i hjälmen som hjälmbeslaget var skruvat fast i. så gjorde man motsvarande lilla hål i hjälmdocket och skruvade fast hjälmbeslaget över hjälmdocket.

Hur ser det svenska beslaget ut? sist jag var i sverige hade man mono-T.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...