Jump to content

Recommended Posts

Jo jag fick inte tillräkligt för att söka tjänst som kräver jägartest etc så jag hade tänkt att göra min GU på P4 som deltidare får jag heltid och trivs bra med mitt jobb så kommer jag stanna men känner jag att jag vill testa mot ex K3 undbat hur fungerar SANS då. Alltså mina frågor är inte om själva SANS testet utan eftersom jag inte går GMU mot denna tjänst kommer jag ju inte bli "kallad" att komma så får jag bara ringa och säga att jag vill komma på nästa sans eller hur är det? eftersom det inte finns någon sådan tjänst alls som kräver SANS under min GMU omgång

Gör klart din GU med GMU, FSU och BFU på P4. Det ökar dina chanser avsevärt att få en tjänst i FM överhuvudtaget.

När en annons från K3 dyker upp under Lediga Jobb så söker du den precis som vilket annat jobb som helst dvs

med cv, persbrev osv. Om du då blir kallad till testerna så kommer du då att genomföra SANS.

Det går alltså inte att göra SANS "bara för att" eller att "ringa någon och komma på nästa" utan du måste vara i rullarna mot att få en sådan tjänst.

Gör klart din GU med GMU, FSU och BFU på P4. Det ökar dina chanser avsevärt att få en tjänst i FM överhuvudtaget.

När en annons från K3 dyker upp under Lediga Jobb så söker du den precis som vilket annat jobb som helst dvs

med cv, persbrev osv. Om du då blir kallad till testerna så kommer du då att genomföra SANS.

Det går alltså inte att göra SANS "bara för att" eller att "ringa någon och komma på nästa" utan du måste vara i rullarna mot att få en sådan tjänst.

Okej för endel jag pratat med säger att SANS är öppet för alla som vill ha tjänsten, men det är väl bara att göra så gott man kan där man är och sen se vad som händer och vad man själv vill när man har fått lite mer känsla för firman

Vilken tjänst är mest meriterande om man vill prova mot jägare/åka utomlands?

SKYTTESOLDAT LÄTT MEKANISERAD BATALJON

GRANATKASTARSOLDAT

MARKSTRID på träng

eller kan man till och med gå och bli

STRIDSFORDONSSKYTT eller liknade så länge man får goda vitsord och klarar BFU?

SPANINGSSOLDAT LÄTT BATALJON kräver det jägartest om det är på LG

Edited by Jesper96

• 4 weeks later...