Jump to content

Recommended Posts

Jag var på plats på Gärdet igår och deltog i firandet.
Vi från BA01 fick plats på läktaren och det var ett trevligt arrangemang, trots det något suboptimala vädret.
Jag har varit väldigt kritisk till "kotten" och jag är väl inte helt övertygad än, för det behövs något besök där jag i lugn och ro kan studera monumentet och låta det "hitta hem"

Det jag dock spontant gillade är den naturliga scen för medaljutdelning man skapat uppe på plattformen, mycket trevligt.
Nu är det bara en konstant hedersvakt för att skydda monumentet som saknas.

The Swede :baskerFN:

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Var ute och kikade på kotten och tyckte att det blev riktigt bra! Det intressanta är att det var väldigt få röster som höjdes medan det fortfarande gick att påverka på något sätt och istället blev det bara massa gnäll i efterhand. Jag är glad att man smällde upp något på gärdet, oavsett om det är en kotte eller något annat.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Som nämnt i v-dagstråden så var jag på plats med öppet sinne, och mjo jag är nog faktikst inte helt lika negativt inställd som innan. Likt det Kimster sa, den ser mycket bättre ut i verkligheten... Jag har fortf. lite svårt att se kopplingen till veteraner, men som sagt, som ett minne för de(/oss) som vart ute och våra kamrater som ej finns med oss längre, ja då kommer jag nog faktiskt kunna sätta mig på bänkarna framför "kotten" och tänka tillbaks.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Bla Fredsbaskrarna har uppmärksammat att veteranmonumentet ofta stängslas in pga andra arrangemang:

 

http://www.mynewsdesk.com/se/svf/pressreleases/veteranmonumentets-vaerdighet-kraenks-gaang-paa-gaang-900609

 

Det understryker kanske att detaljplaceringen inte är helt lyckad. Jag hävdar som tidigare att monumentet hamnat en aning för "centralt".

 

Sen finns det förstås viss humor i att man nu "kränker" ett monument som tidigare fått individer att känna sig "kränkta"... ännu en dag i konungariket Kränkistan! :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...