Guest J-Star Posted May 12, 2003 Report Share Posted May 12, 2003 ...några klipp däremot. http://ugis2.arch.chalmers.se/jocke/Nostal...v/Trolltyg.html "Visst låter trollen misstänkt lika ett gäng AIK:are på Råsunda." EDITED: Kollade just den där tablån... filmen är tydligen bara 45-50 minuter lång. Så märkligt. Jag hade gissat den var längre. Men tiden gick ju så långsamt när man var mindre. <suck/> :( /J Link to comment Share on other sites More sharing options...
A527 Posted May 12, 2003 Report Share Posted May 12, 2003 Här har vi nyckeln till varför dagens ungdommar är som dom är. Utan Trolltyg så kan man inte bli en riktig man! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr_mEtZ Posted May 13, 2003 Report Share Posted May 13, 2003 Jag säger barndomsminnnen Barndomsminnen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Eskelinen Posted May 13, 2003 Report Share Posted May 13, 2003 den filmen eller serien är så j***a fräck Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Swede Posted May 13, 2003 Report Share Posted May 13, 2003 "Höhöhö, kolla. En hel tomtearmé." The Swede *Som minns tillbaka med vemod* Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fu Gson Posted May 13, 2003 Report Share Posted May 13, 2003 instämmer, filmen har en hedersplats på HD:n Link to comment Share on other sites More sharing options...
Defender Posted May 13, 2003 Report Share Posted May 13, 2003 Ricktiga män har formats av trolltyg i tomteskogen och skrotnisse och hans vänner. Jag hade hela filmen förut, men en övernitisk städning orsakade en stor förlust..... /Defender Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Dedicated Posted May 13, 2003 Report Share Posted May 13, 2003 "Var e Fjant? Här mamma!" Varför går inte sådana klassiska program i repris? Gillade den ryske tomten bäst, faktiskt....... Edit, det skadar ju inte att tänka efter före.....det står ju på länken varför det inte går i repris........suck.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Bengtsson Posted May 13, 2003 Report Share Posted May 13, 2003 Hehe, instämmer, den ryske tomten har jag alltid gillat mest. Minns även jag att jag hade den på VHS när jag var yngre, men sen kom ju Indiana Jones och tog över . *suck* Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fu Frippe Posted May 13, 2003 Report Share Posted May 13, 2003 *Ahh, det var tider det...* Nostalgisk blir man .... Link to comment Share on other sites More sharing options...
bri_span Posted May 13, 2003 Report Share Posted May 13, 2003 Ahhh.... suck! Skulle vara krav på att sända den varje år, men det verkar visst omöjligt. En annan har spelade in den på video sist den gick Link to comment Share on other sites More sharing options...
softfeel Posted May 13, 2003 Report Share Posted May 13, 2003 Är det bara jag som tycker att Fjant ser lite "hård" ut? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fu Frippe Posted May 13, 2003 Report Share Posted May 13, 2003 Tänkte faktiskt på det innan... Ville ju inte utpekad som pervers dock! ;) Link to comment Share on other sites More sharing options...
ABP Posted May 13, 2003 Report Share Posted May 13, 2003 Tillhörde en av de lyckliga som fick den inspelad på video när den gick på TV Hörde ett rykte om att den hade brunnit (den svenska kopian alltså på SVT) men det var väl för väl att den inte gjorde det. Så nu får man väl hjälpa SVT med att hitta vem som gjorde den. "jösses nu har Tim blivit en baseboll" Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Fågel Fenix Posted May 13, 2003 Report Share Posted May 13, 2003 Är det bara jag som tycker att Fjant ser lite "hård" ut? LOL! snusk! Men lite suspekt verkar det ;) Inte för att jag såg den när jag var liten men jag har ju sett den för nåt år sen och den är ju så bra! skall genast leta upp den och se på den om en vecka då jag har blanka rutor i almenackan Link to comment Share on other sites More sharing options...
Doggydriver Posted May 13, 2003 Report Share Posted May 13, 2003 Mmmmm! Trolltyg! Vill haaaaa! Och självklart är ryssnissen bäst, vem fan annars? Hade mäktigt roligt åt honom hemma hs kusinerna redan innan jag fyllt tio. Förstod inte varför min moster såg så konstigt på mej B) /Toll som trots sin ringa ålder växte upp på lika delar Trolltyg/skrotnisse, Kellys hjältar samt vedhuggning Link to comment Share on other sites More sharing options...
mace Posted May 13, 2003 Report Share Posted May 13, 2003 Blir nostalgisk och tårögd. Vill se igen. Ja, den ryske tomten var ballast av dom alla. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Livhusaren Posted May 14, 2003 Report Share Posted May 14, 2003 Det var tider det när den klassikern gick på burken.. saknar värkligen den serien den var helt klart kult!!! E` Tomte armeeeee.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Runningback Posted May 14, 2003 Report Share Posted May 14, 2003 nä, nä, nä har Tim blivit en baseball ;D Link to comment Share on other sites More sharing options...
Adam Wilhelm Posted May 14, 2003 Report Share Posted May 14, 2003 Flåklypa Grand Prix!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Fågel Fenix Posted May 15, 2003 Report Share Posted May 15, 2003 Flåklypa Grand Prix!! Är också väldigt bra ja! Och låten är ju hur bra som helst! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dookie Posted May 16, 2003 Report Share Posted May 16, 2003 "Titta titta, Tim har blitt en baseball" "Ge mig ett bra kast" "En hel tomtearmé - där har du å där å där..." "Bränn, bränn bränn..." Ah, ljuva minnen...har den som tur är på datorn i skaplig kvalitet så man kan dra igång på den när man känner för det... Flåklypa måste jag (tyvärr) erkänna att jag inte sett men jag tänkte råda bot på det inom kort... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Fågel Fenix Posted May 17, 2003 Report Share Posted May 17, 2003 Flåklypa måste jag (tyvärr) erkänna att jag inte sett men jag tänkte råda bot på det inom kort... Gör så! Den är väldigt mysig ;) Nu skall jag försöka mig på en fråga som är lite långsökt.. Någon som vet vad låten heter som innehåller slingan från flåklypa grand prix ? Har för mig att det var fransk rapp nåt.. Det låter inte som att det skulle kunna vara ngt vidare men den är faktiskt helt ok,, OM man nu hittar den .... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Larsleo Posted May 19, 2003 Report Share Posted May 19, 2003 "Titta titta, Tim har blitt en baseball""Ge mig ett bra kast" NÄÄÄ fågeln snodde han... Vi säger väl inget till mamma om det här va?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumin Posted May 20, 2003 Report Share Posted May 20, 2003 Trolltyg i tomteskogen finns på Direct Connect Link to comment Share on other sites More sharing options...
JohanS Posted May 21, 2003 Report Share Posted May 21, 2003 Någon som vet vad låten heter som innehåller slingan från flåklypa grand prix ? Har för mig att det var fransk rapp nåt.. Låten ni tänker på är nog Not For The Dough med Multicyde Link to comment Share on other sites More sharing options...
Runningback Posted May 21, 2003 Report Share Posted May 21, 2003 Jag har en video om trolltyg, inspelat från svt ;D Link to comment Share on other sites More sharing options...
Eddie Posted June 12, 2003 Report Share Posted June 12, 2003 Helt klart den bästa film som har gjorts Link to comment Share on other sites More sharing options...
jed Posted June 27, 2003 Report Share Posted June 27, 2003 Den kommer inte att gå i repris, någonsin verkar det som... Orsaken är inte att den har brunnit upp, utan att svt bara hade tillstånd att visa den ett visst antal gånger/viss tid (lite osäker på vilken av de), men nu så är det ingen som vet vem som äger upphovsrätten till den längre... Så även om de skulle vilja visa den, så får de inte (Jag nissar-som-skapar-puckade-regler) Men den är en klassisker! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.