Jump to content

KHS taktiska ringar

Student94

Recommended Posts

Goddagens

Har länge velat ha en typ av ring men har inte riktigt hittat något. För ett par månader sedan snubblade jag över ett par KHS-ringar när jag skulle köpa en klocka av samma märke. Har funderat fram tills nu. Det är främst den svarta modellen jag är intresserad av. De kan se lite tråkiga ut, så jag frågar vad ni tycker. Hur tycker ni de ser ut?

Ringarna

I alla former av praktiska jobb, oavsett om det är militärt eller bara byggnads eller skogsarbete, så känns det olämpligt att använda sig av ringar över huvud taget. Risken att fastna och riva av sig ett finger är liten, men inte så liten att jag hade chansat...

Personligen tycker jag att den breda, svarta ringen är riktigt snygg.

Volframkarbid må vara väldigt hårt men en sådan ring är enklare att

avlägsna i ett nödläge eftersom den också är spröd.

Jag håller dock med tidigare talare om att bärande av ringar inte

är lämpligt om det finns risk att man fastnar och skadar sig.

Jag törs inte lova att det gäller generellt men jag har själv testat att spräcka en ring i samma material med enbart en polygrip.

Det stora problemet är nog inte att få bort den utan snarare anledningen till att man behöver göra det.

Jag törs inte lova att det gäller generellt men jag har själv testat att spräcka en ring i samma material med enbart en polygrip.

Det stora problemet är nog inte att få bort den utan snarare anledningen till att man behöver göra det.

Jag har suttit och funderat ett bra tag på detta nu, men kommer inte fram till vilka situationer man kan riskera att fastna med ringen :uuh:

Det som jag sätter mig emot ringbärande är för ljusreflektioner samt att den blir som en piercing i kylan.

Det finns tillfällen då du kan skada dig med ringar. Får du en smäll över handen så att den svullnar upp så är det ett problem. Det var väl någon som skalade ett finger när han klättrade på någon Patgb om jag inte missminner mig. Jag har inte ringar på mig när jag idrottar eller utför fysiskt arbete av ren självbevarelsedrift.

Det finns tillfällen då du kan skada dig med ringar. Får du en smäll över handen så att den svullnar upp så är det ett problem. Det var väl någon som skalade ett finger när han klättrade på någon Patgb om jag inte missminner mig. Jag har inte ringar på mig när jag idrottar eller utför fysiskt arbete av ren självbevarelsedrift.

Ja det fanns en lite tavla inne på mässen på CNL som minne av en officer hade tappat en del av ett finger pga att ha fastnat i en ptgb...

Jag förstår fortfarande inte syftet. Köp en ring du tycker är snygg eller "förtjäna" en genom att lova evig kärlek, sumpa kärleken för ett halvår i sandlådan, vinn super bowl eller bli ingenjör. Att kalla en ring för "taktisk" är rätt fånigt kan jag tycka. All kroppsutsmyckning i form av smycken är rätt kasst om man ska leka taktisk.

Självklart behöver man inte ha den på sig när man är i tjänst. Skulle säga att det är större risk för olycka med halsband för att inte nämna piercingar.

Utanpåliggande piercings är ovanligt till uniform, jag har aldrig sett någon fastna med ett halsband men har flera exempel när folk skadat fingrarna i tjänsten pga ringar, har själv varit nära att fastna med en ring när jag hängde mig ner från en vägg.

• 2 weeks later...
  • 2 months later...

Jo, men det känns jävligt fånigt att krossa fingret med en polygrip/rörtång för att kunna sy ett annars rätt snyggt snitt i närheten av ringen.

Så att medelst högt tryck spräcka något med kroppsdelar i lär utgå.

/m

betyder taktisk här att om du e på krog e du ute efteratt charma en brud (förlåt mitt outvecklade genustänkande) för en natt med en taktisk ring, men för en lång tid med en strategisk ring ?

signatur "ute å cykla"

• 4 weeks later...

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...