Krook Posted September 13, 2011 Report Posted September 13, 2011 Idag startade Försvarsmakten sin nya portal blogg.forsvarsmakten.se. Portalen samlar ett antal olika bloggar med försvarsanknytning. Flera av dem har funnits ett tag men några nya finns där också. Jag tycker att det är ett spännande drag och jag tror att det kan vara ett bra komplement till gammelmedia och SoldF Forum. Det finns vissa saker på den som jag tycker är så där och det är ingen given succé men jag ska ge portalen och dess bloggar en chans så får vi se. Vad är övrigas åsikt? /K Quote
dxl Posted September 13, 2011 Report Posted September 13, 2011 Jag tänker spontant "bra". Det är väl lit för tidigt att säga bu eller bä än dock. Som det står på sidan så är den ju bara i beta så förhoppningsvis blir det bättre. Quote
Wicsen Posted September 13, 2011 Report Posted September 13, 2011 Känns som en rekryteringskampanj för att locka fler att söka GMU och SOU/OU. Men jag håller med Krook om att det (i övrigt) är ett bra komplement till övrig media om Försvarsmakten. Quote
lightwave Posted September 13, 2011 Report Posted September 13, 2011 Säkert bra om man är intresserad och förhoppningsvis kommer bloggarna uppdateras oftare än FMs hemsida. Dock känns det som att många av bloggarna inte kommer var "ärliga". Det finns redan en uppsjö privatpersoner som bloggar om FM, och vill man ha en bred och nyanserad bild av verkligheten gör man nog bäst i att fortsätta läsa dessa också! Quote
simon Posted September 13, 2011 Report Posted September 13, 2011 Bra initiativ! Något jag uppskattar är att InfoS inte screenar inlägg innan publicering. Det är kanske självklart, men jag är ganska säker på att det finns många som tvivlar på om det är mer än ännu en glättig rekryteringssajt. Jag tror det är mer än så, det är såhär FM i framtiden skall föra sin dialog mellan anställda/anställda, skattebetalare/anställda och skattebetalare/skattebetalare. Om man lyckas visa alla sidor av det mynt som är Försvarsmakten så kommer man att vinna mycket i trovärdighet. Quote
REALIN Posted September 14, 2011 Report Posted September 14, 2011 Jag tycker det är ett stort steg framåt! Visst kan man tro att en del är rädda för att säga som det är och undviker att kritisera FM. Men det finns även anonyma bloggare. Tidigt att döma men enligt mig ser det bra ut. Quote
Eroish Posted September 16, 2011 Report Posted September 16, 2011 Tycker det är riktigt bra, FM är generellt sätt ganska dåliga på att informera om vad som faktiskt händer runt om. Quote
Recommended Posts